Dit personage verdient een lap rond haar/zijn oren

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Kiki_Dee
Poster rang 3
Poster rang 3
x 12
x 110

Bericht door Kiki_Dee » di 02 feb 2021, 06:39

Frank, om zo de bullebak uit te hangen tegen alles en iedereen. Lowie wil hen helpen en hij boort hem de grond in.
0 x
I do not have a bitch resting face. I am a mom. I just have a bitch face. There is no resting going on here!

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 239
x 428
Contacteer:

Bericht door daffy duck » di 02 feb 2021, 08:21

Kiki_Dee schreef:
di 02 feb 2021, 06:39
Lowie wil hen helpen en hij boort hem de grond in.
0 x
INderdaad, beperkte dankbaarheid voor een nachtje al snuivend door te komen! Frank is zo koppig, herken hem niet meer sinds een jaar geleden. Toen was hij wel zoveel toleranter! :problem:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 103
x 135

Bericht door jessie V. » di 02 feb 2021, 10:17

Hij krijgt van mij ook veel lappen (hoeveel mag je er geven?) De onbeschofte manier waarop hij tekeer ging tegen Lowie :twisted:
Hij zal het allemaal wel zelf doen. Ik vrees dat hij zichzelf toch tamelijk overschat. Het zal je man maar wezen :thumbdown:
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 239
x 428
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 03 mar 2021, 16:57

Tamara! Viv had iets van wonderwoman gisteren. Voor Leo gezorgd, gekuist, eten klaar gemaakt. Tamara was dankbaar, maar zat daar naarstig van haar wijntje te genieten en kon nog uitbrengen: en morgen zou ik graag hebben dat het hier kraaknet is en gekuist wordt, want Bob komt naar huis! Watte??? zou madam niet eens zelf een dweil in haar opgepoetste handen nemen. :problem: Of is ze te moe van die enkele koffietjes in de Withoeve te serveren, want zo druk is het daar nu ook weer niet! :nope: wie denkt zij dat ze is? Ze kan misschien een borstel in Viv haar achterwerk stoppen dat ze nog rapper kan werken! :eek:
1 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 57

Bericht door tvx1 » wo 03 mar 2021, 18:55

Die kleine etter van een Jelle.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 57

Bericht door tvx1 » ma 29 mar 2021, 21:29

Een dikke lap voor Marianne. Het is niet aan haar om te beslissen wat Leo mag en niet mag en volledig misplaatst om hem op zo'n manier meermaals de les te spellen. Ze weet zelf goed genoeg hoe het is om een kleinkind dat je jarenlang hebt moeten missen terug in de armen te kunnen slijten en hoeveel plezier zo'n jong (achter)kleinkind in het leven kan brengen. Een beetje begrip van haar had dus wel gekund.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 525
x 189

Bericht door ikke » di 30 mar 2021, 08:10

tvx1 schreef:
ma 29 mar 2021, 21:29
Een dikke lap voor Marianne. Het is niet aan haar om te beslissen wat Leo mag en niet mag en volledig misplaatst om hem op zo'n manier meermaals de les te spellen. Ze weet zelf goed genoeg hoe het is om een kleinkind dat je jarenlang hebt moeten missen terug in de armen te kunnen slijten en hoeveel plezier zo'n jong (achter)kleinkind in het leven kan brengen. Een beetje begrip van haar had dus wel gekund.
Marianne is altijd al een moeial/kloekhen geweest. Leo is voor haar al langer een boezemvriend en ze wil hem ervoor behoeden dat hij nog eens in dezelfde val trapt. Heeft ze gelijk? 'k Weet 't niet. Maar 't kan geen kwaad om Leo tot voorzichtigheid aan te manen. Hoe komt het dat Nina (een volwassen vrouw, al meer dan 10 jaar) nu pas haar kind aan opa "opdringt"???? Daar mogen van mij best wat vraagtekens bij gezet worden. Leo lijkt er met met open ogen in te lopen...
Het is Marianne niet ontgaan dat Leo gelukkig is met zijn kleinkind, dat was duidelijk zien aan haar blik en lichaamshouding...

Ik zou eerder Leo een lapje tegen zijn oren geven omdat hij Marianne's goedbedoelde raad naast zich neer lijkt te leggen.
En een lap voor Nina omdat ze niet eerder haar dochter aan opa Leo voorstelde. Dat ze zich niet eerder kon losmaken van haar moeder, kan ik moeilijk aannemen.
3 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 239
x 428
Contacteer:

Bericht door daffy duck » di 30 mar 2021, 08:19

ikke schreef:
di 30 mar 2021, 08:10
Dat ze zich niet eerder kon losmaken van haar moeder, kan ik moeilijk aannemen.
er is hier inderdaad een reukje aan! Ook een lap voor Nina en ik vermoed dat Marianne het bij het rechte eind heeft. Ze staat nu voor een moeilijke keuze: haar vriend Leo beschermen is duidelijk haar prioriteit.
3 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 255
x 437

Bericht door satine » di 30 mar 2021, 09:23

Ik denk dat het voor Marianne ook niet makkelijk was - Yasmine heeft haar waarschijnlijk ook wel aan Sandrine doen denken...
En zo'n verdriet slijt niet snel - dat komt op de meest onverwachte momenten weer boven.
2 x

Icarus123
Nog geen rang
x 1
x 16

Bericht door Icarus123 » di 30 mar 2021, 10:03

Maar waarom zou Marianne Leo moeten beschermen tegen zijn eigen achterkleindochter? Leo is in jaren niet meer zo gelukkig geweest. Je kan hem deze mooie momenten toch moeilijk afnemen?

Ik denk ook wel dat Nina nog iets van plan is, maar alleen met Peter. Daar staat Leo toch volledig buiten? Ik denk niet dat ze Leo gaat bestelen of bedriegen, zeker niet als ze ziet hoe goed de band is tussen Yasmine en Leo.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 255
x 437

Bericht door satine » di 30 mar 2021, 10:31

Leo hoeft inderdaad niet beschermd te worden tegen Yasmine, maar tegen Nina.
Het begon met 1 nachtje (omdat Nina in al haar enthousiasme om haar opa te zien na 9 jaar absolute stilte, 'vergeten' was om onderdak te voorzien voor haar en haar dochter) en nu is het al voor onbepaalde tijd, blijkbaar.
Yasmine is gewoon Nina's ticket voor een vrij en gratis verblijf bij opa.

En ik zou Nina het voordeel van de twijfel moeten geven. Misschien is wat ze zegt over haar moeder allemaal waar en is Nina in haar voordeel veranderd.
Maar ik zie tot hiertoe niets dat daar op wijst.
Ze heeft alleen wat vage plannen (om Leo te sussen) en naar een eigen stekje of werk wordt niet gezocht.
'Want ze weet nog niet wat ze gaat doen'.
Ik vind dit niet meteen de houding van iemand die vooruit wil in het leven.
2 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 748
x 283

Bericht door Christel » di 30 mar 2021, 11:04

^ Daar sluit ik me voor de volle 100% bij aan :yup:

Van mij krijgt dus ook niet Marianne, maar wel Nina een lap rond haar oren. Aan Marianne haar blik alleen al, viel gisteren duidelijk te zien dat ze heel goed beseft hoe moeilijk dit moet zijn voor Leo. Ik vind dat er ook duidelijk een oprechte bezorgdheid uit af te lezen was.

En van Nina weten we alleen zeker wat voor akelige streken ze in het verleden uitgehaald heeft, en dat deed ze met haar volle verstand en vol enthousiasme, en écht niet omdat haar moeder het haar verplichtte. Ik herinner me nog goed haar manier van doen tegenover de bejaarde, lieve en goedgelovige Madeleine, en hoe Nina haar op een smerige, achterbakse manier dat appartement afhandig maakte. Als je dat over je hart kunt krijgen, dan zit er fundamenteel iets flink mis met iemand... :sick:
Als je daar dit dan bij optelt:
satine schreef:
di 30 mar 2021, 10:31
Het begon met 1 nachtje (omdat Nina in al haar enthousiasme om haar opa te zien na 9 jaar absolute stilte, 'vergeten' was om onderdak te voorzien voor haar en haar dochter) en nu is het al voor onbepaalde tijd, blijkbaar.
Yasmine is gewoon Nina's ticket voor een vrij en gratis verblijf bij opa.
gedrag wat we de eerste ronde ook constant van haar zagen, want ze heeft Leo destijds echt heel veel geld gekost op precies dezelfde manier als nu, dan moet ik ook eerst zien en dan geloven dat Nina positief veranderd is. Die indruk geeft ze mij in elk geval op dit moment ook écht niet... :nope:
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 239
x 428
Contacteer:

Bericht door daffy duck » di 30 mar 2021, 17:31

Christel schreef:
di 30 mar 2021, 11:04
Die indruk geeft ze mij in elk geval op dit moment ook écht niet...
MIj ook niet, integendeel. Zoals ze zat te stoefen met die soep, was totaal niet gemeend! En het is toch ook onrealistisch dat ze zomaar komt binnenvallen, geen werk zoekt, geen concrete plannen maakt, alleen dat verhaaltje over Portugal, waar ik niks van geloof! :nope:
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 57

Bericht door tvx1 » di 30 mar 2021, 18:03

daffy duck schreef:
di 30 mar 2021, 08:19
er is hier inderdaad een reukje aan! Ook een lap voor Nina en ik vermoed dat Marianne het bij het rechte eind heeft. Ze staat nu voor een moeilijke keuze: haar vriend Leo beschermen is duidelijk haar prioriteit.
Ook wel vreemd dat ze nu ineens vind dat zij moet bepalen hoe hij met zijn familie moet omgaan. Iets meer dan een jaar geleden konden ze elkaar niet eens luchten.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 57

Bericht door tvx1 » di 30 mar 2021, 18:06

ikke schreef:
di 30 mar 2021, 08:10
Ik zou eerder Leo een lapje tegen zijn oren geven omdat hij Marianne's goedbedoelde raad naast zich neer lijkt te leggen.
Dat vond ik nu toch echt geen goedbedoelde raad. Als er mij iemand om goedbedoelde raad vraagt, dan gaan wij gewoon eens rustig aan tafel zitten, stel ik mij allereerst als luisterend oor op en hebben we ten slotte een rustig volwassen gesprek. Dat ga ik niet bij die mens binnenvalen om die daar een preek te staan geven. Nog een geluk eigenlijk dat Yasmine er blijkbaar niets van had gehoord.
0 x

Plaats reactie