Dat is inderdaad juist, die krijgen dat wapen eerder niet mee.satine schreef: do 31 dec 2020, 10:31 Verder lees ik op sociale media dat het niet klopt dat Dieter die schietoefening nu pas moest doen.
Normaal krijgt een agent zijn of haar dienstwapen pas (terug) na de schietoefening.
Ook na een lange afwezigheid.
Dus hij had eerst die proef moeten doen voor hij de baan op mocht.
Of het klopt weet ik niet, maar het lijkt me wel logisch.
Ze moeten tussendoor ook regelmatig schietoefeningen blijven doen, ook al zijn ze gewoon als politieagent aan het werk, want dat wapen wordt als het goed is niet al te vaak gebruikt tijdens hun normale diensten, dus moet hun kennis en vaardigheid op die manier alsnog op peil blijven. Mochten ze die schietoefening niet halen, dan moet dat wapen direct ingeleverd worden totdat er wél aan de eisen voldaan wordt. Inderdaad heel logisch, want het is niet niks om met een wapen op pad te gaan en in stress situaties terecht te komen. Dan is het wel zo prettig als een agent bewezen heeft dat hij het wapen in elk geval goed onder controle heeft...
Thuis lijkt zulke dingen maar als "detail" te zien tegenwoordig, net naar gelang het voor de verhaallijnen uitkomt. In sommige gevallen kan ik dat nog wel eens volgen, omdat bepaalde dingen voor een soap misschien niet interessant genoeg zijn om heel realistisch in beeld te brengen, maar in dit geval vind ik het wel echt storend. In feite is heel dat gedoe rond Dieter en zijn "schietmisser" dus grote onzin, gewoon zodat ze ons nog eens kunnen laten zien dat Dieter echt een trauma heeft en Lexi een vervelend kreng is...
Wat de rest van Thuis betreft, vind ik het momenteel ook maar deprimerend allemaal. Loopt er momenteel eigenlijk nog wel één sympathiek personage rond, zonder irritante of asociale trekjes, of bergen problemen?