Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: di 10 nov 2020, 18:00 Wordt er niet sowieso een naamplaat geplaatst, uitgestrooid of niet?
Nee, niet altijd, ik heb een zwager die uitgestrooid is op zee, er staat nergens een gedenkplaatje. Hij leeft verder in onze herinneringen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ikke schreef: di 10 nov 2020, 19:06 Nee, niet altijd, ik heb een zwager die uitgestrooid is op zee, er staat nergens een gedenkplaatje. Hij leeft verder in onze herinneringen
Ja, in zo’n geval niet natuurlijk. Ik bedoelde enkel mensen die op een kerkhof worden uitgestrooid.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: wo 11 nov 2020, 13:34 Ik bedoelde enkel mensen die op een kerkhof worden uitgestrooid.
Ik denk dat men de keuze heeft, maar zeker ben ik dat niet. 'k Zal ten gepaste tijde wel zien...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Mijn ouders' as is uitgestrooid op de weide van een begraafplaats en zij hebben geen van beiden een naam- of gedenkplaatje.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef: wo 11 nov 2020, 18:08 Mijn ouders' as is uitgestrooid op de weide van een begraafplaats en zij hebben geen van beiden een naam- of gedenkplaatje.
En daarmee is mijn vraag beantwoord. Dank je wel Satine. Ik zocht gisteren tevergeefs naar een antwoord via internet. :romance-kisscheek:
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

ikke schreef: do 12 nov 2020, 08:51 En daarmee is mijn vraag beantwoord. Dank je wel Satine. Ik zocht gisteren tevergeefs naar een antwoord via internet.
Het is muggenziften natuurlijk. En die scenaristen denken natuurlijk ook 'wie weet er nu nog dat Walter in 1997 is uitgestrooid.' De mensen (zoals ik) die seizoen 1 en 2 op dvd hebben of het op Youtube hebben bekeken dus.

Zoveelste voorbeeld van dingen uit het verleden tegenspreken of negeren omdat het hen goed uitkomt (glazen oog van Lowieke iemand? :D).
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Boowie, Stevenson, Ace enz... die allemaal aan het werk waren op een feestdag.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

tvx1 schreef: do 12 nov 2020, 15:31 Boowie, Stevenson, Ace enz... die allemaal aan het werk waren op een feestdag.
Niet alleen dat ze werken op een feestdag. het feit dat het blijft draaien, ondanks het feit dat er altijd wel iemand van de werknemers dringerder verplichtingen heeft.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Neem bijvoorbeeld die dokterspraktijk, het lijkt erop dat Judith dat altijd in haar eentje heeft gedaan.

Méér - ze heeft zelfs tijd om zich te ontfermen over huisgenoten Tania & Thilly, altijd in nood voor een extra babbeltje ;)

Plus dat ze nog tijd heeft om te gaan boksen, dat vervangt wellicht haar bijbaantje in Bar Madame :doh:
0 x
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

ikke schreef: di 10 nov 2020, 19:06
tvx1 schreef: ↑di 10 nov 2020, 18:00
Wordt er niet sowieso een naamplaat geplaatst, uitgestrooid of niet?

door ikke » di 10 nov 2020, 19:06
Nee, niet altijd, ik heb een zwager die uitgestrooid is op zee, er staat nergens een gedenkplaatje. Hij leeft verder in onze herinneringen.
Naamplaatje voor overledene op begraafplaats moet je, indien gewenst, aanvragen bij het gemeentebestuur. Wanneer geen aanvraag gedaan, dan komt er geen naamplaatje.
(Begraafplaatsen vallen onder gemeentelijke bevoegdheid)
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Bericht door martha »

Huis wordt geschat, vijf minuten later krijgen Kobe en Rosa al het verslag van de schatting en nog eens vijf minuten later hebben ze al een afspraak bij de notaris en is de verkoop van het huis beklonken. En dat allemaal in één aflevering :shock:
0 x
Jules Larocca
Nog geen rang
x 14
x 20

Bericht door Jules Larocca »

Maar die schatter was ook een rappe hé, hij doet het dossier willekeurig open , bekijkt 1 bladzijde en zegt meteen "in orde , alles is er "
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

martha schreef: vr 13 nov 2020, 13:06 Huis wordt geschat, vijf minuten later krijgen Kobe en Rosa al het verslag van de schatting en nog eens vijf minuten later hebben ze al een afspraak bij de notaris en is de verkoop van het huis beklonken. En dat allemaal in één aflevering
Dat is geen real time hé. Daar zat in werkelijkheid telkens een paar uur tussen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

jeff schreef: do 12 nov 2020, 18:56 Naamplaatje voor overledene op begraafplaats moet je, indien gewenst, aanvragen bij het gemeentebestuur. Wanneer geen aanvraag gedaan, dan komt er geen naamplaatje.
(Begraafplaatsen vallen onder gemeentelijke bevoegdheid)
Zoals ik vermoedde dus. Indien je dat wilt kan je een naamplaat(je) laten hangen. Die naamplaat voor Walter was dus niet noodzakelijk een fout.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Nu dacht ik dat Karin schadevergoeding heeft moeten betalen na haar frauduleuze praktijken (die Dries aan het licht had gebracht). Ze werd wel door Tom uitgekocht (hoeveel dat was weten we niet), maar zal zeker toch géén 400 000 euro zijn, zo gek was Tom niet.

Lijkt me dus allesbehalve realistisch dat ze ineens 460 000 euro op tafel zou kunnen leggen, tenzij Tom de helft betaalt, maar dat was niet de bedoeling gezien de enige clausule die er was betreft dat "het huis in de familie moest blijven". Er wordt ook nergens gesproken van een lening of iets dergelijks.

Bovendien. Wie betaalt nu de vraagprijs bij het kopen van een woning? Tenzij er meer kandidaten zijn (in dit geval niet) doet de kandidaat-koper toch bijna altijd een bod? Het is niet omdat Kobe haar zoon is dat ze meer zou betalen, zeker omdat Kobe maar voor 50 procent eigenaar is.
0 x
Plaats reactie