Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Toen Jacques die videobeelden aan het wissen was konden we even de bestanden op zijn scherm lezen. De bestandsnamen waren inderdaad de datums van wanneer de afleveringen zich afspeelden (de voorbije week dus). De bewerkinsgsdatums van de bestanden waren echter datums in juli en augustus 2020...
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Het is niet omdat je in een rolstoel zit, dat je je televisie niet meer kunt op het programma zetten waarnaar je wilt kijken. Viv heeft de afstandsbediening en vraagt: is het daar dat je wilt naar kijken?? Het is toch enigszins wat te betuttelend om als realistisch over te komen. :wtf:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Het lockdown projectiel, Xander had toch de telefoon en die van Robin weggegooid en plots als bij wonder tovert hij een nieuw digitaal wondertje tevoorschijn om Tania te bellen.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Adil was van plan om Eddy met pensioen te sturen maar naar mijn weten moet men het pensioen 1 jaar op voorhand aanvragen dus Eddy zou dus eigenlijk maar ten vroegste over 1 jaar op pensioen kunnen gaan en niet met directe ingang of Adil zou Eddy op brugpensioen moeten zetten wat tegenwoordig ook zeer moeilijk zal gaan aangezien de regering Michel I dat brugpensioen aan het afbouwen was.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Dan ben je niet helemaal juist geïnformeerd. ;)
Wanneer moet ik mijn pensioenaanvraag indienen?
* Ten vroegste 12 maanden voor de ingangsdatum van uw pensioen.
* Ten laatste de maand voor de ingangsdatum van uw pensioen.
Dus als Eddy zijn pensioen nu zou aanvragen, kan hij perfect op 1 december van zijn pensioen genieten.
Zelfs nog op 1 november als hij voortmaakt.

Alles wel in overleg met de werkgever natuurlijk.

https://www.sfpd.fgov.be/nl/pensioenaanvraag#Wanneer
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Bericht door martha »

Weet niet of ik het goed gezien heb : op het moment dat Xander de snelbinders in de auto los sneed, zodat Robin van zijn broodje kon eten waren de handen van het jongentje ook samengebonden en het volgende moment kon hij uit de auto springen met zijn handen volledig vrij :denk:

Over die GSM van Xander heb ik ook gelezen maar Tania zei dat het een anoniem nummer was, dus ik denk dat hij een nieuwe is gaan kopen (met een betaalkaart, dus geen abonnement)
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

In België kan je geen "anonieme" sim kaart meer kopen. Je moet altijd een id-kaart voorleggen, ook voor pre paid kaartjes.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: do 08 okt 2020, 17:49 In België kan je geen "anonieme" sim kaart meer kopen. Je moet altijd een id-kaart voorleggen, ook voor pre paid kaartjes.
Het gaat niet om de aankoop die anoniem gebeurde. Het gaat erom dat het een onbekend nummer is voor Tania. En je kan je telefoon ook zo instellen dat je telefoonnummer niet wordt getoond wanneer je iemand belt.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

De politie (of het gerecht) kan ook bij de provider vragen van wie het telefoontje kwam dat klant X op tijd Y "anoniem" gekregen heeft. Vermits de provider (verkoper van de sim) dan de kopie van de identiteitskaart heeft, weten ze wie anoniem belde.

Met wat speurwerk (zo gaat het toch in misdaadseries) kunnen ze zelfs ontdekken vanaf welke zendmast de oproep kwam. Van daar naar weten waar de verdachte zich bevindt, is een kleine stap - zeker als we weten dat Xander vanuit de loods belde waar Robin gevangen zat.
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

Tiboko schreef: do 08 okt 2020, 17:49 In België kan je geen "anonieme" sim kaart meer kopen. Je moet altijd een id-kaart voorleggen, ook voor pre paid kaartjes.
Is de wet, inderdaad, maar ik weet heel zeker dat dit nog wel gebeurt, in die nachtwinkels bv, die geven dat in als een gsm van hun eigen, hoe stom dat het ook mag klinken, maar is de waarheid.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

vdbemdsa schreef: vr 09 okt 2020, 10:54 Is de wet, inderdaad, maar ik weet heel zeker dat dit nog wel gebeurt, in die nachtwinkels bv, die geven dat in als een gsm van hun eigen, hoe stom dat het ook mag klinken, maar is de waarheid.
En zo iemand als Xander zal ook wel iemand weten te vinden die hem een telefoon kan verkopen die "van de camion gevallen" is.;)
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Sam die zelfvoldaan over de goede karaktertrekken van Joren zegt "Dat zijn de genen". Maar zij en Joren zijn helemaal niet verwant. Zij was geadopteerd.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Sinds wanneer is een begraafplaats 's nachts toegankelijk? Naar mijn weten is een begraafplaats 's nachts gesloten al is het om vandalen buiten te houden en Ann gaat zomaar midden in de nacht de graven van Sandrine en Walter bezoeken.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Dat moest wel hé, dat Ann en Judith toevallig allebei tegelijkertijd de deur uit waren.

Anders kon Xander toch onmogelijk ongestoord zijn slag slaan, met name zijn moeder aanvallen. :doh:

Overigens. Wat is dat toch altijd in Thuis, nu al de tweede zoon die zijn moeder molesteert (eerder was het Stan, nu weer Xander).

Wie zal de volgende zijn ? Kobe misschien ?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: za 10 okt 2020, 00:31 Dat moest wel hé, dat Ann en Judith toevallig allebei tegelijkertijd de deur uit waren.

Anders kon Xander toch onmogelijk ongestoord zijn slag slaan, met name zijn moeder aanvallen.

Overigens. Wat is dat toch altijd in Thuis, nu al de tweede zoon die zijn moeder molesteert (eerder was het Stan, nu weer Xander).

Wie zal de volgende zijn ? Kobe misschien ?
Maarten en Mathilde en Peter en Els zijn ook al de revue gepasseerd...
0 x
Plaats reactie