Tiboko schreef: Dan Marianne-Walter.
Als haar man bekent dat hij seks had met een 15-jarig meisje, vergeef je dat dan zomaar ?
Toch niet. Dat is in mijn ogen ALTIJD einde van de relatie. En bemoeizieke nieuwsgierige Marianne (zo kennen we haar toch) vroeg niet om wie het ging ?
Uhm...ze wilde volgens jou dus geen scheiding vanwege de naam van haar familie, maar in plaats daarvan ging ze - onder het oog van Jan en Alleman - wel apart van haar man in Knokke wonen?tvx1 schreef: do 01 okt 2020, 15:38 Dan ken je Marianne echt niet goed. Een scheiding is iets dat in haar ogen niet bij mensen van haar standing paste. Toch niet zeker voor de Marianne van toen. De schande dat zoiets de naam van haar familie zou toegebracht hebben... En stel je voor dat de ware reden ervoor zou uitgekomen zijn. Neenee, de Marianne van toen zou alles gedaan om de naam van haar familie hoog te houden.
Alsof mensen dan niet door hadden dat de boel helemaal scheef zat thuis...
Terugkijkend op wat Thuis ons destijds liet zien, konden Marianne en Walter gewoon niet mét elkaar, maar duidelijk ook niet zonder elkaar. Vandaar dat ze ook nooit echt gescheiden zijn. Ze waren in eerste instantie wel wat van elkaar vervreemd omdat Marianne al zo'n tijd ergens anders woonde, maar uiteindelijk zijn ze gauw genoeg ook weer nader tot elkaar gekomen. Ze lieten wel heel goed zien dat hij moeilijk overweg kon met haar bij tijden nogal lastige karakter, want hij had het liever rustig thuis, terwijl Marianne als een olifant in een porseleinkast tekeer ging als het om het leven van haar familieleden ging. En hij was vaak vooral bezig met zijn werk, en ook met altijd schipperen als er een conflict was, wat Marianne dan weer tegenstond.
Maar toen ze daar een gulden middenweg in vonden, was het snel genoeg weer koek en ei.
Wat het onder de mat vegen van sex met een minderjarig meisje betreft; Ik vraag me nu af of Walter er ook een leeftijd bij vermeld heeft toen hij het over zijn "dronken one-night-stand" had. Dat kwam voor zover ik het me herinner toch niet echt naar voren uit het verhaal van Marianne gisteren, maar het kan heel goed zijn dat ik dat gemist heb.
Mocht Marianne wél geweten hebben dat het om een 15-jarige ging, dan is het in mijn ogen net zo onwaarschijnlijk dat ze daar destijds de spons over geveegd heeft, als dat de verkrachting door Walter onwaarschijnlijk is.
Het hele gebeuren past gewoon totaal niet bij beide personages...