De karaktermoord die ze op Walter zaliger plegen, vind ik tenenkrommend gewoon. Ik begrijp dat een (behoorlijk?) deel van de huidige kijkers dat personage nooit in actie gezien heeft, en dat dit dus een gemakkelijke kans biedt om ook aan hem maar weer een verkrachting te plakken (want; gemakkelijk drama en sensatie). Maar na het zien van Walter in actie gedurende de eerste 2 seizoenen, was zo'n beetje ieder mannelijk personage wat ooit al meegedaan heeft in Thuis, waarschijnlijker als verkrachter van Tania, dan Walter.
Die mens was rechtschapen over de hele lijn, en zelfs zijn verhouding met Rosa (die in complete overeenstemming was met Marianne, die Walter zelf ook niet trouw was omdat hun huwelijk al jaren heel slecht liep) verliep eerder knullig en terughoudend. Rosa heeft hem zowat aan moeten zwengelen en over de streep moeten trekken, en dan nog spatte de passie er niet bepaald vanaf, met wat wijnproeverijtjes en bosjes rozen.
En diezelfde man zou dan stomdronken een jong meisje verkracht hebben? Serieus?
Hij was blijkbaar niet zo bezopen dat hij zich er achteraf niks meer van herinnerde, dus dan moet hij ook voldoende bij zinnen zijn geweest om toch min of meer te weten wat hij deed op het moment zelf. Dat maakt van hem dus gewoon een verkrachter. En hoewel ze de mensen al vaker hebben willen doen geloven dat mannen verkrachters kunnen zijn als ze onder invloed van drank zijn; dat is gewoon niet zo. Er is wel degelijk een verschil tussen dronken zijn en niet precies meer weten wat je doet, of iemand verkrachten.
Wat een waardeloos signaal geven ze hiermee af bij Thuis...
En dan - nog maar eens - flippende furieuze Ann, die niet eens met haar ogen knippert als ze hoort dat haar moeder aan de hand van haar idiote, buitenzinnige uitbarsting een hartaanval heeft gehad, die vervolgens toch een "gesprek" eist en Marianne dan nog maar eens door het slijk trekt met haar venijnige, valse beschuldigingen dat Marianne wel geweten moet hebben dat het om een verkrachting ging, en niet gewoon sex.
Ze leek wel kwader op haar moeder dan op haar vader die de uiteindelijke feiten gepleegd heeft.
Die vrouw is echt niet goed snik
Walgelijk gewoon...
Ik begrijp dat spanning en sensatie zo'n beetje de drijfveer van Thuis is tegenwoordig, en ik snap ook heel goed dat het hier om een soap gaat.
Maar als je mij persoonlijk vraagt waar ik liever naar kijk: de warme scènes van Joren en Emma gisteren, of de "sensationele" onzin die ik vandaag voorbij heb zien komen, dan ruil ik die spanning en sensatie acuut en met veel plezier in voor wat realistischere, warmere, rustigere verhaallijnen die goed uitgeschreven en uitgedacht zijn, en waar mensen iets goeds van meekrijgen. Niet dit giftige gedoe wat met haken en ogen aaneenhangt.