Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Christel schreef: wo 15 apr 2020, 18:01 ook al zitten veel mensen daar duidelijk niet op te wachten...

Inderdaad, die veelzeggende blik van Femke naar Peter toen bobonneke zei dat "een eenvoudige paasbrunch ook wel eens leuk kon zijn" :lol:

Het verbaast me trouwens dat ze Dries al een paar dagen niet "opgetrommeld" heeft, om bij hem wat te klagen over haar kids.

Zal wellicht iets voor vanavond zijn ;)
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat ze op de Withoeve kwam Paasbrunchen was wel Nancy haar schuld. Die heeft nou eenmaal geen enkel besef van tact of begrip. Die had haar nooit mogen uitnodigen. En Marianne wist ook niet dat Femke en Peter daar niks van wisten.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Hopelijk laten ze Marianne nog iets anders doen dan koffie slurpen in de Withoeve en klagen over haar kinderen! Dat met den Leo is al een goede start!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
ikke
x 435

Bericht door ikke »

daffy duck schreef: za 19 sep 2020, 17:24 Dat met den Leo is al een goede start!
Voor zolang het duurt, want dat waren onlangs precies 2 kleine kinderen die voortdurend kibbelden. Ik vraag mij af hoe ze opeens weer op dezelfde golflijn zijn geraakt? Maar ik geniet wel van hun vriendschap, hoor, veel meer dan van hun geruzie.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

ikke schreef: za 19 sep 2020, 17:58 Voor zolang het duurt, want dat waren onlangs precies 2 kleine kinderen die voortdurend kibbelden. Ik vraag mij af hoe ze opeens weer op dezelfde golflijn zijn geraakt?
Dat vind ik ook een frappante twist in het hele verhaal, moet ik zeggen. Alsof ze allebei ineens het licht gezien hebben! :eek: :angel: :mrgreen:
Een beetje zoals Marianne met Rosa de laatste seizoenen: de ene keer vriendelijk, en de andere keer druipt de venijnigheid weer van hun interacties af, en dat alles keer op keer zonder echt plausibele redenen.

Maar inderdaad; ook ik geniet wel van hun vriendschap, al was het maar omdat het een keer iets positiefs is in Marianne's leven.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

dat het voorlopig terug koek en ei is tussen grompa en gromma komt omdat Leo Marianne heeft opgevangen en getroost nadat Robin Marianne schandelijk heeft geschoffeerd in de withoeve. En Marianne kan het niet laten om Nancy te plagen en deze in de waan te laten dat er "bruiloftsklokken" ergens in de lucht hangen :lol:
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

martha schreef: zo 20 sep 2020, 11:58 grompa en gromma
:lol: :lol: :lol:
Héél treffend :yup: :lol: ;)
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Ik snap dat Marianne helemaal niets heeft vertels toen Ann haar beschuldigingen tav vorige week uitte tegen haar. Ze moet dan toch beseft hebben dat het eigenlijk om Walter ging. En dan vlucht ze nog eens naar Santorini ook. Dacht ze nu echt dat dat niet geen uitkomen of zo. :wtf:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

tvx1 schreef: do 01 okt 2020, 03:08 En dan vlucht ze nog eens naar Santorini ook. Dacht ze nu echt dat dat niet geen uitkomen of zo.
heeft waarschijnlijk de link gelegd, toen ze hoorde van Ann over het DNA. Maar is ze gevlucht of was het een uitnodiging van Leo?? :shock:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Zou Marianne de link gelegd hebben tussen de verkrachting van Tania en het feit dat haar man toen 'een slippertje' opbiechtte?
Het zou kunnen, maar zeker is het niet.
Maar ik zie niet in waarom Marianne dan zou 'gevlucht' zijn.
Het was uiteindelijk Walter die Tania verkracht heeft, niet zijn vrouw.
Tenzij Marianne natuurlijk de hysterische bui van haar dochter al zag hangen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: do 01 okt 2020, 09:57 Zou Marianne de link gelegd hebben tussen de verkrachting van Tania en het feit dat haar man toen 'een slippertje' opbiechtte?
Het zou kunnen, maar zeker is het niet.
Maar ik zie niet in waarom Marianne dan zou 'gevlucht' zijn.
Het was uiteindelijk Walter die Tania verkracht heeft, niet zijn vrouw.
Tenzij Marianne natuurlijk de hysterische bui van haar dochter al zag hangen.
Maar ze had toch op zijn minst tegen Tom iets kunnen zeggen. Die werd wel valselijk beschuldigd en zij kende de ware toedracht. Maar toch contacteerde ze hem totaal niet terwijl ze wel nog eens naar Ann belde.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik denk dat Marianne pas de link gelegd heeft toen bleek dat er verwantschap was tussen Ann en Xander.
Dat het jonge meisje waarmee haar man haar 'bedrogen' had, de verkrachte Tania was.

Als iets als dit je overvalt, het besef wat er eigenlijk toen gebeurd is, dan is het vechten of vluchten.
Dat zijn natuurlijke reacties.
Marianne heeft voor het laatste gekozen.
Was dat de beste beslissing? Nee.
Is het een begrijpelijke beslissing?
Voor mij wel - gezien de leeftijd en de gezondheidstoestand van Marianne en Ann die haast niet meer aanspreekbaar was, vind ik haar 'vlucht' niet zo vreemd.
Even weg van alles.
Ze had het toen inderdaad kunnen zeggen, maar ze is nu via de telefoon al de grote boosdoener, wat zou het IRL gegeven hebben?
Terwijl dit alles niet Mariannes schuld is, maar die van Walter.
Dat lijkt Ann even te vergeten en Marianne weet ook wat een papa's kindje Ann was en dat dit zou inslaan als een bom.

En ik vraag me af of ze misschien niet het hele verhaal tegen Ann zou verteld hebben via Skype, als die niet meteen hysterisch was beginnen schreeuwen.
1 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

daffy duck schreef: do 01 okt 2020, 09:51 Maar is ze gevlucht of was het een uitnodiging van Leo??
Ik dacht dat het op uitnodigin/voorstel van Leo was. Niet dat het voor mij enig verschil uitmaakt als het over de ****verhaallijn gaat. Totaal ongeloofwaardig voor mij. Te zot voor woorden..
1 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

en deze verhaalplot nl dat Walter de vader is van Xander doet nu al zo lang de ronde op de FB pagina van "één" nota bene; heeft daar iemand van de produktie uit de biecht geklapt ? :denk: Ik dacht toen al, waar halen ze het in godsnaam vandaan, vooral omdat Walter nooit meer ter sprake kwam dus toen Marianne alles opbiechte aan Ann gisterenavond dacht ik net als Ikke, totaal ongeloofwaardige plotwending. Gelukkig dat Jacques voor de nodige spanning zorgde en ik Ann figuurlijk weer een hoop klappen rond haar oren kon geven.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: do 01 okt 2020, 11:15 En ik vraag me af of ze misschien niet het hele verhaal tegen Ann zou verteld hebben via Skype, als die niet meteen hysterisch was beginnen schreeuwen.
Die bedenking maakte ik me ook. De manier waarop Ann elke keer compleet uit haar dak gaat bij het minste of geringste wat er gebeurt (niet alleen nu, maar sowieso de afgelopen jaren), nodigt nou niet direct uit tot een fijn, diepgaand gesprek tussen moeder en dochter.
Als Marianne er überhaupt al een woord tussen gekregen had, was het vervolgens waarschijnlijk toch krijsend en wel terug in haar gezicht gegooid. En Tom's hoofd staat momenteel naar Robin, dat weet Marianne ook wel. Ze zal misschien schrik gehad hebben om deze bom ook nog eens op zijn bord te gooien.

Dus ja...ik kan Marianne ook wel begrijpen.

Daarbij was ze inderdaad uitgenodigd door Leo, die waarschijnlijk wél ingezien heeft dat al die opwinding niet goed is voor de toch al enigszins broze gezondheid van Marianne, en die zich dat - in tegenstelling tot Ann - wel aantrekt...
1 x
Plaats reactie