Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Icarus123 schreef: zo 26 apr 2020, 12:31 Ik vond het ook wel een goede aflevering, geen echte seizoensfinale uiteraard, maar wel spannender dan de gewone vrijdagaflevering
Wat vond je dan precies zo spannend? Dat Karin boos werd op Peter? Dat Nancy zich verzoende met Dieter? Dat Tania tegen Ann zei dat eerlijkheid voor haar belangrijk was, maar dat ze sinds het begin van hun relatie (twee jaar intussen?) een groot geheim voor haar heeft? Dat wisten we intussen toch al sinds die aflevering met Xander op het strand? Dat Dries een wraakplannetje koestert tegenover Reinhilde, maar wel weer met haar in bed zal duiken? Dat Joren daar wat klungelig in de zetel zat te kussen met Emma, dat Judith nu blijkbaar élke vrijdag in Bar Madame werkt als barmeid en daar een slippertje had met de stagebegeleider van haar dochter ? Of die twee tentjes - die dan wel als cliffhanger moeten dienen, maar waarvan we verder niks weten.

Enige spannende was wellicht het onverwachts opduiken van Christine bij Boowie. Maar okay - zoiets kan ook in een doorsnee aflevering.

tvx1 schreef: za 25 apr 2020, 21:48 Sloeg dat niet op de aflevering van vorige vrijdag die oorspronkelijk verwacht werd het voorlopige einde te zijn? Als ze toen zoals eerste gedacht waren gestopt met het huwelijksfeest van Kobe en Paulien was Karin wel degelijk een sleutelfiguur geweest.
De actrices die Karin en Tania spelen zaten donderdagavond in het praatprogramma "Vandaag" en spraken over de finale van de dag nadien. Ze zeiden dat ze daarin allebei een sleutelrol zouden spelen. Op donderdag wisten ze toch dat die trouw van de week voordien al voorbij was?
0 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Tiboko schreef: zo 26 apr 2020, 12:37 Wat vond je dan precies zo spannend? Dat Karin boos werd op Peter? Dat Nancy zich verzoende met Dieter? Dat Tania tegen Ann zei dat eerlijkheid voor haar belangrijk was, maar dat ze sinds het begin van hun relatie (twee jaar intussen?) een groot geheim voor haar heeft? Dat wisten we intussen toch al sinds die aflevering met Xander op het strand? Dat Dries een wraakplannetje koestert tegenover Reinhilde, maar wel weer met haar in bed zal duiken? Dat Joren daar wat klungelig in de zetel zat te kussen met Emma, dat Judith nu blijkbaar élke vrijdag in Bar Madame werkt als barmeid en daar een slippertje had met de stagebegeleider van haar dochter ? Of die twee tentjes - die dan wel als cliffhanger moeten dienen, maar waarvan we verder niks weten.
Ik zeg niet dat ik het spannend vond, maar wel spannender/gevulder/interessanter dan een normale vrijdagafevering van dit seizoen (veruit de meeste vrijdagafleveringen van dit seizoen waren gewoon saai, groot verschil met enkele jaren geleden). En eerlijk gezegd, al dat gedoe met Reinhide, Dries, Emma, Joren en Viv interesseert me ook echt niets hoor en het slippertje van Judith is ronduit belachelijk.

En dat Jasper is vrijgelaten, vind ik ook maar onnozel. Totaal oninteressant personage en net als die Lander van vorig jaar een soort ad-hoc-slechterik om enkele weken wat "spanning" te brengen en daarna voor altijd weer te verdwijnen. Julia en William waren wat mij betreft de laatste goede Thuis-slechteriken.

Dus nee, goed vind ik het huidige seizoen en de verhaallijnen niet, maar deze aflevering (en die van vorige vrijdag) waren wél een pak interessanter dan de meeste andere afleveringen dit seizoen. Zo ben ik wel benieuwd naar het geheim van Tania. En een moord in de Dreef, dat is toch wel op zijn minst opmerkelijk te noemen?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Icarus123 schreef: zo 26 apr 2020, 14:03 En een moord in de Dreef, dat is toch wel op zijn minst opmerkelijk te noemen?
Als er naartoe is gewerkt, vja de afleveringen daarvoor.

Maar noch het gedoe rond Karin & Reinhilde, noch de toestand rond Tania of Jacques zijn dermate erg dat er iemand voor zou moorden. Dus kan het enkel nog die boksfreak zijn die door overmatig cokegebruik (opgespaard voor na zijn vrijlating) tot iets doms is overgegaan.

In dat geval is het slachtoffer of Viv (die hem aan de galg heeft gepraat) of Chantal. Wel beiden kan ik voortaan best missen :yup:
0 x
jorah69
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 3

Bericht door jorah69 »

Elk jaar hetzelfde liedje. Fans verwachten elk seizoenseinde van Thuis dat die het Familie-gehalte aan sensatie heeft. Neen, Thuis is niet opgebouwd om hun kijkers met sensationele scènes te overweldigen. Ze focussen op het narratieve aspect van hun verhaallijnen, en werken al-tijd met het "tip of the iceberg" principes in hun seizoenseindes, om er in de komende afleveringen op verder te bouwen.

Oproep aan alle fans: stop met ieder seizoenseinde te hopen op vijf moorden, tien gevechten en drie ontploffingen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

jorah69 schreef: ma 27 apr 2020, 18:21 Thuis is niet opgebouwd om hun kijkers met sensationele scènes te overweldigen
Echt, ik dacht dat ze dat wél deden. De scènes met Lander (waarbij een kind stierf), de dood van de Chinees (met bloed en al), de vele verkrachtingen (o.m. door Jasper), de valse beschuldigingen van aanranding (o.m. van Karin op Dries, van Dries op Reinhilde, van Jasper op Thilly), het drugsgebruik (ook o.m. Thilly), het familiaal geweld (Stan die zijn moeder afranselt), zelfmoord (Pauline op de rand van het dak) en moordpogingen (op Marianne)...

Is dat dan geen sensatiezoekerij? Oei, dan moet ik die definitie nog eens opzoeken.
jorah69 schreef: ma 27 apr 2020, 18:21
stop met ieder seizoenseinde te hopen op vijf moorden
Waarom steken ze er dan twee tentjes in, was dat voor een BBQ ??
0 x
jorah69
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 3

Bericht door jorah69 »

Tiboko schreef: ma 27 apr 2020, 21:45 Is dat dan geen sensatiezoekerij? Oei, dan moet ik die definitie nog eens opzoeken.
Sarcasme is echt niet noodzakelijk om je gelijk te staven, je kan ook rustig tegenargumenten aanbrengen zonder die ondertoon. :naughty:

Het schot op Sandrine werd in beeld gebracht door Anns reactie te tonen, de moord op Hua volgde enkel in een flashback, het drugsgebruik kwam amper in beeld, etc. Opnieuw, ze werken met het tipje van de ijsberg en tonen enkel het hoogstnoodzakelijke. Het misbruik van Peters moeder is hier een zeer goed voorbeeld van. Als je dit vergelijkt met Familie bijvoorbeeld, waarin we vorig seizoenseinde nog een van de hoofdpersonages haar dood in zag tuimelen door een langdurige slowmotion-scène waarin we zien hoe ze van een cliff de afgrond ingeduwd werd, dan kan je Thuis niet echt hetzelfde niveau van sensatie noemen.
Tiboko schreef: ma 27 apr 2020, 21:45 Waarom steken ze er dan twee tentjes in, was dat voor een BBQ ??
Zelfde als hierboven. We zien enkel dat er een moord reeds gebeurd is. We worden niet overladen door sensationele scènes waarin de moord gebeurt, zoals vele blijkbaar verwacht hadden. Het seizoen had ook kunnen eindigen met het shockerende beeld van het slachtoffer. Maar nee, ze laten een soort creatieve leegte over aan de kijker.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

jorah69 schreef: di 28 apr 2020, 00:07 ...de moord op Hua volgde enkel in een flashback...
Dat was geen moord. Hua betrapte Lander toen hij diens geld wilde stelen, er een otnstond een schermutseling een daarbij maakte Hua een slechte val.
jorah69 schreef: di 28 apr 2020, 00:07 We zien enkel dat er een moord reeds gebeurd is.
Nee dat zagen we niet. We zagen enkel dat de politie overlijdens onderzocht. Hoe de bewuste personages stierven weten we niet.
0 x
Thuisforum
Administrator
Administrator
x 9
x 63

Bericht door Thuisforum »

* Algemeen moderatorbericht *

Dat hier gediscussieerd wordt is fijn, daar dient een forum voor.
Dat verschillende mensen verschillende meningen hebben is ook fijn, anders zou het hier maar een saaie boel zijn.

Maar we zouden het wel appreciëren als de persoonlijke opmerkingen achterwege gelaten worden.
Want die zijn totaal overbodig en dienen dus tot niks.

:text-thankyouyellow:
1 x
jorah69
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 3

Bericht door jorah69 »

tvx1 schreef: di 28 apr 2020, 08:31 Dat was geen moord.
In elk persbericht van een/VRT werd het nochtans een moord genoemd, maar bon, dat is het onderwerp hier niet natuurlijk.
tvx1 schreef: di 28 apr 2020, 08:31 We zagen enkel dat de politie overlijdens onderzocht.
Klopt. Correctie in dit geval.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Allemaal (hopelijk voorlopig) nogal chaotisch.

Zoals Xander die zéker weet dat Tom zijn vader is. En Tania die tegen Ann zegt dat ze zich zorgen maakt om haar zoon, want hij heeft al zeker drie weken geen contact meer met haar gehad. Dus laten ze (de scenaristen) het uitschijnen alsof Tania al die tijd dat ze met Ann was contact had met haar zoon en daar nooit iets met Ann over gerept heeft. Waarop ze met zijn beidjes naar Xanders adres trekken.

Daarnaast de piste Bas. Een one night stand van Judith (zo hebben we er al vaak gehad, zie Jasper) die dan plots de stage van Emma gaat blokkeren. En Jasper die via procedurefouten vrij is en er nu alles gaat aan doen om te bewijzen dat hij Thilly niet verkracht heeft.

Ik zou zeggen, let it go man. Er kan enkel ellende van komen :yup:
0 x
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

jeff schreef: za 18 apr 2020, 14:09 Ik gok op ze zoon die Tania gekregen heeft na haar verkrachting zo veel jaren geleden
Blijkbaar goed gegokt, maar ik betwijfel dat Tom de vader is. Wait and see
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tom is ZEKER NIET de vader van Xander. En als 't toch zo zou zijn, dan zal dat de zoveelste ongeloofwaardige blunder zijn van de scenaristen. :thumbdown:
0 x
Sandertje
Poster rang 1
Poster rang 1
x 15

Bericht door Sandertje »

Gezien hoe heftig Tania omgaat met de herinneringen aan haar verkrachting kan ik me niet voorstellen dat ze zo zou zijn tegenover Tom mocht hij de dader zijn. Lijkt me eerder dat Xander 1+1=3 gedaan heeft en Karin daar gretig van meepikt.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1370
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Sandertje schreef: vr 04 sep 2020, 13:50 en Karin daar gretig van meepikt.
Ze zou zo weleens de zoveelste blunder kunnen maken. Alhoewel we toch Tania horen zeggen hebben dat ze totaal niet meer wist wie het was die haar verkracht heeft. Zou wel bizar zijn moest het Tom zijn! :crazy:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Sandertje schreef: vr 04 sep 2020, 13:50 Lijkt me eerder dat Xander 1+1=3 gedaan heeft en Karin daar gretig van meepikt.
Dat is overduidelijk en ik zie nu al op tegen de dagvaardiging en eventueel proces van "verkrachter" Tom. Maar zover zou het eigenlijk niet mogen kunnen komen, tenzij Tania koppig blijft zwijgen. Wat ook heel onrealistisch zou zijn gezien Tania (in eerste instantie) neergepoot werd als een mondige vrouw. En ze wil eerlijk zijn, dan mag ik toch verwachten dat ze haar vriend Tom (en "schoonbroer") niet die lijdensweg zal laten gaan? Om nog maar te zwijgen over de absurditeit dat Tania een vriendschapsrelatie zou kunnen hebben met haar verkrachter!
1 x
Plaats reactie