De tent

Hier kan je speculeren over wat er mogelijk nog kan gebeuren in Thuis. Spoilers zijn hier NIET welkom!
Forumregels
In dit subforum kan je speculeren over wat er mogelijk nog staat te gebeuren in Thuis. Opgelet: spoilers horen thuis in het spoilerforum
apestaart
Poster rang 2
Poster rang 2
x 21

De tent

Bericht door apestaart » za 02 mei 2020, 07:05

In een andere topic had ik gezegd dat de 2 dode mensen Thilly en Viv waren maar ik heb nog een 2de veronderstelling, eentje waar Jasper niks mee te maken heeft: de dode in het kanaal zou Karin kunnen zijn, zij is alles kwijt nl haar zoon, haar carrière en waarschijnlijk zit zij financieel aan de grond dus zij gaat zich bezatten en op een bepaald moment komt zij aan het kanaal aan en sukkelt zij in dat kanaal en verdrinkt, of dat het een ongeluk is of zelfmoord dat laat ik in het midden; de dode op De Dreef zou Christine kunnen zijn, bij Boowie zei zij tegen Bob dat ze hem moet spreken, dat gesprek is uitgedraaid op een ruzie die serieus uit de hand is gelopen, Bob heeft haar in een volle colère gewurgd want we weten hoe Bob is als hij tot het uiterste gedreven wordt, hij kan dan zeer gewelddadig uit de hoek komen en Christine is daar goed in om mensen te tergen tot het bloed onder de nagels dus een zeer gevaarlijke combinatie.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 225
x 98

De tent

Bericht door ikke » di 26 mei 2020, 13:31

daffy duck schreef:
za 25 apr 2020, 17:40
johan1969 schreef: ↑25 apr 2020 16:21
In de laatste aflevering van dit seizoen zien we plots een tent waar vermoedelijk een vermoorde persoon ligt …
Geen idee hiervan...zal wel iemand zijn waarvan we totaal geen vermoeden hebben!
Ikke zal al blij zijn als 't verhaal daaromtrent niet met haken en ogen aan elkaar hangt!
2 x

rik881
Nog geen rang

De tent

Bericht door rik881 » di 02 jun 2020, 02:29

Kon je bij die eerste tent Tim zijn reactie zien? Ik denk Karin en Tilly. Of had Tilly nog gebeld naar iemand dan denk ik Jaak.
Moderator bericht:
Stukje van tekst verwijderd wegens spoiler.
Alles wat nog niet in de afleveringen zelf getoond is, is volgens onze forumregels een spoiler.
Dus ook wat er in 'de voorstukjes' te zien is.

Gelieve hiermee rekening te willen houden.
:text-thankyouyellow:
Spoilers mogen uiteraard wel in het daartoe bestemde subforum gepost worden.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13

De tent

Bericht door johan1969 » wo 02 sep 2020, 09:48

De dode/gewonde in de tent was blijkbaar een 'flash forward' want de misdaad moet nog gebeuren... Wie is het slachtoffer ? Jasper ? En wie is Xander ? De zoon van Tania ? Hij gedraagt zich ook maar vreemd, wordt hij de nieuwe 'slechte', net zoals Bas die de 'breuk' met Judith niet kan verwerken en afreageert op Emma ?
0 x

Icarus123
Nog geen rang
x 1
x 9

De tent

Bericht door Icarus123 » vr 18 sep 2020, 21:36

Vandaag toch wat verwarrend in verband met Ann. Na de radeloze Ann op het einde van de aflevering van gisteren, hebben we vandaag geen antwoord gekregen waarom ze aan het wenen was (of heb ik dat gemist??).

Wat me vooral opviel was dat de scene met Ann gisteren exact dezelfde soundtrack had als de flashforwards met de tentjes aan het kanaal en in de Dreef (en ik herinner me niet dat diezelfde soundtrack de laatste tijd ooit nog in een andere scene is gebruikt). Ik vermoed dus dat het weer een flashforward is, de derde dus. En telkens keer worden de flashforwards als cliffhanger van de aflevering gebruikt om in de volgende aflevering niet eens meer aan bod te komen.

Ik gok (en dit is echt puur speculatie, daarom zet ik het in dit topic) dat de komende weken de aflevering nog enkele keren zal eindigen met een flashforward, telkens met dezelfde muziek. En achteraf (in de oorspronkelijk geplande seizoensfinale in oktober/november?) zullen dan al die flashforwards als puzzelstukjes in elkaar vallen en zullen we de gebeurtenissen in de juiste volgorde te zien krijgen.

Stel dat mijn bovenstaande theorie klopt en dat de scene met Ann effectief een flashforward was, dan zouden we in totaal misschien wel vijf flashforwards te zien kunnen krijgen vóór dat de feiten zich echt afspelen (nu hebben we al drie flashforwards daarvan). En dan zouden we die scenes al in de juiste volgorde kunnen proberen leggen en zo achterhalen wat er te gebeuren staat in de seizoensfinale.

Het lijkt me duidelijk dat de scene met Ann verband houdt met het tentje in de Dreef. Misschien heeft zij het slachtoffer levensloos gevonden, of heeft ze alles zien gebeuren. Of misschien heeft ze het slachtoffer zelf (per ongeluk) gedood?
Van het nachtelijke tentje aan het kanaal weten we voorlopig nog niets meer, maar ik denk (hoop) dat we één van de komende dagen/weken een flashforward krijgen die zich 's nachts afspeelt en/of in de buurt van het kanaal. Dan kunnen we ook dat linken.

Nogmaals, dit is puur speculatie en misschien zit ik er helemaal naast :yup:
1 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 225
x 98

De tent

Bericht door ikke » ma 19 okt 2020, 08:28

Icarus123 schreef:
vr 18 sep 2020, 21:36
Nogmaals, dit is puur speculatie en misschien zit ik er helemaal naast
Ik stel voor dat jij je kandidaat stelt om de scenaristenploeg te versterken. :thumbup:
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 19

De tent

Bericht door tvx1 » ma 19 okt 2020, 20:55

Na de aflevering van vanavond zie ik nog vier personage's die in het tentje kunnen liggen. Frank, Ann, Tania of Xander.
0 x

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 98
x 183
Contacteer:

De tent

Bericht door daffy duck » ma 19 okt 2020, 23:20

tvx1 schreef:
ma 19 okt 2020, 20:55
Na de aflevering van vanavond zie ik nog vier personage's die in het tentje kunnen liggen. Frank, Ann, Tania of Xander.
Denk dat we het kunnen versmallen tot Tania! Vermits dynamische Ann weinig hulp in de keet bracht! :whistle:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 19

De tent

Bericht door tvx1 » ma 19 okt 2020, 23:49

daffy duck schreef:
ma 19 okt 2020, 23:20
Denk dat we het kunnen versmallen tot Tania! Vermits dynamische Ann weinig hulp in de keet bracht!
Maar uiteindelijk stapte ze wel in de richting van Tania en Xander. Ik denk dus echt niet dat het zo zeker Tania was die het leven liet.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 19

De tent

Bericht door tvx1 » ma 19 okt 2020, 23:53

jorah69 schreef:
di 28 apr 2020, 17:32
tvx1 schreef:
di 28 apr 2020, 08:39
En dat is dus al iets dat TEGEN een link tussen de twee sterfgevallen spreekt. Twee volledige verschillende feiten op twee volledig verschillende plaatsen op twee volledig verschillende tijdstippen.
Een tegenstelling is nog steeds een link.
tvx1 schreef:
di 28 apr 2020, 08:39
Zo’n tenten zijn standaarduitrusting van de politie.
Klopt, maar ze zijn nog nooit in de reeks gebruikt en als de voorvallen geen connectie hadden met elkaar, dan hadden ze een van de twee wel op een andere manier in beeld gebracht (zoals ze de vorige 24 jaar hebben gedaan).
Nee een tegenstelling is een tegenstelling, geen link. Na de voorbije afleveringen ben ik zo goed als zeker dat er geen verband is tussen de twee overledenen in de tentjes. Het was hetzelfde tentje omdat dat simpelweg de standaarduitrusting is.
0 x

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 98
x 183
Contacteer:

De tent

Bericht door daffy duck » di 20 okt 2020, 08:26

tvx1 schreef:
ma 19 okt 2020, 23:49
Ik denk dus echt niet dat het zo zeker Tania was die het leven liet.
hopelijk weten we het eindelijk deze avond. Zou liever hebben dat Xander erin ligt! We zijn dan van dat brullend geval verlost. :mrgreen:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Plaats reactie