Karin Baert (Kadèr Gürbüz)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 691
- x 532
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Daar sluit ik me ook bij aan.
Dan laat ik nog in het midden wat er precies gebeurd is met Dieter, wat ik inderdaad beneden alle peil vond maar waar o.a. Dieter zelf in mijn ogen net zo goed voor een deel verantwoordelijk voor is. Ik bedoel; zo ladderzat worden dat je compleet niet meer weet wat je doet?
En had Peter bijv. niet een klein beetje harder aan de handrem kunnen trekken toen hij daar met zijn glaasje Sinas zat en zag dat Dieter nog maar amper kon lopen?
Judith waarschuwde hen zelfs nog...
Maar buiten dat alles; wat bezielt iemand als Karin om op zo'n manier en in zo'n (gemoeds)toestand nog naar het vrijgezellenfeestje van haar zoon te vertrekken? Wat ging ze daar in vredesnaam doen?
En dan maar weer meteen een kerel binnendoen, want het lijkt wel alsof ze voor zichzelf uit heeft gemaakt dat dat het enige is waar ze goed in (en voor) is. Zo dieptriest...
Karin lijkt er inderdaad op uit om alles te verwoesten, voor wie dan ook.
Dan laat ik nog in het midden wat er precies gebeurd is met Dieter, wat ik inderdaad beneden alle peil vond maar waar o.a. Dieter zelf in mijn ogen net zo goed voor een deel verantwoordelijk voor is. Ik bedoel; zo ladderzat worden dat je compleet niet meer weet wat je doet?
Judith waarschuwde hen zelfs nog...
Maar buiten dat alles; wat bezielt iemand als Karin om op zo'n manier en in zo'n (gemoeds)toestand nog naar het vrijgezellenfeestje van haar zoon te vertrekken? Wat ging ze daar in vredesnaam doen?
En dan maar weer meteen een kerel binnendoen, want het lijkt wel alsof ze voor zichzelf uit heeft gemaakt dat dat het enige is waar ze goed in (en voor) is. Zo dieptriest...
Karin lijkt er inderdaad op uit om alles te verwoesten, voor wie dan ook.
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Echt, hoe dom kan een mens zijn? Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat Karin de bruiloft van haar eigen zoon vergeet, terwijl die haar al vanaf dat rampzalige vrijgezellenfeest loopt te berichten dat ze er toch zeker op tijd bij moet zijn?
En dat ze blijkbaar niet eens beseft hoe uitzonderlijk het is dat hij haar er uberhaupt nog bij wil hebben na haar toch vrij walgelijke acties en uitspraken, vind ik misschien nog wel onbegrijpelijker...
En dat ze blijkbaar niet eens beseft hoe uitzonderlijk het is dat hij haar er uberhaupt nog bij wil hebben na haar toch vrij walgelijke acties en uitspraken, vind ik misschien nog wel onbegrijpelijker...
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1363
- x 1723
- Contacteer:
Ja, het is onbegrijpelijk en dan weet hij nog niks van die geënsceneerde verkrachting, die haar nog wat dieper in de miserie zal steken!
Maar ze is wel geslepen en altijd een stapje voor in haar plot...zoals ze nu naar de politie stapt om haar vriendin erbij te lappen! Je moet maar durven!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1034
Euh. Het is omgekeerd.daffy duck schreef: za 18 apr 2020, 20:26 zoals ze nu naar de politie stapt om haar vriendin erbij te lappen!
Karin zei toch tegen Reinhilde dat ze de zaak wilde laten vallen (ze wist via Peter van Toms verklaring), maar toen zei Reinhilde dat ze dit niet wilde, dat Karin niet kon terug krabbelen - of anders zou ze het haar betaald zetten...
Wat ze ook deed, want meteen daarna stapte Reinhilde naar Peter om hem te vragen Karin voor haar aan te klagen.
Wat Karin dus deed was een verklaring afleggen om zich in te dekken, dat kun je moeilijk omschrijven als "haar vriendin erbij lappen". Die vriendin had ook gewoon haar klacht kunnen intrekken, zoals ze eerder ook aan Dries beloofd had.
0 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Ik wou dat die Karin verdween ; ik kan echt niet meer tegen haar grijns. Gelukkig dat we er volgende week voor een tijd vanaf zijn . Spijtig genoeg zullen we de rest ook moeten missen , maar we overleven dat wel!
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1363
- x 1723
- Contacteer:
Ik denk niet dat Karin op de hoogte was dat Reinhilde naar Peter stapte. Ze heeft wel gedreigd met een advocaat, maar Karin weet niet of ze dat zou doorvoeren. Het gaat dus niet door, geen kwaad geschiedt, maar die verklaring bij de politie is niet omkeerbaar.Tiboko schreef: zo 19 apr 2020, 00:31 Wat Karin dus deed was een verklaring afleggen om zich in te dekken, dat kun je moeilijk omschrijven als "haar vriendin erbij lappen".
Dus wat ik wel zag was dat Karin zich niet inhield bij de politie om Reinhilde daar met de grond gelijk te maken.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 691
- x 532
Ik heb met verbazing naar het optreden van Karin zitten kijken. Hoe ze daar binnen kwam als de gevierde ster. (Ik moest daar eigenlijk nog wel om lachen).
Dat de gesprekken stil vielen en iedereen haar vol afkering aanstaarde leek haar totaal niet te deren. Ook in haar " toespraak "en haar reacties op de opmerkingen van Femke, de enige die daar nog enigszins tegen in ging, waren totaal verbijsterend.
Ook het feit dat niemand haar de mond snoerde of de deur uit bonjourde vond ik onbegrijpelijk. Ze gingen allemaal zelf naar buiten in plaats van Karin buiten de deur te zetten. En die bleef maar doorgaan of dat allemaal de gewoonste zaak van de wereld was. Ongelofelijk.
Dat de gesprekken stil vielen en iedereen haar vol afkering aanstaarde leek haar totaal niet te deren. Ook in haar " toespraak "en haar reacties op de opmerkingen van Femke, de enige die daar nog enigszins tegen in ging, waren totaal verbijsterend.
Ook het feit dat niemand haar de mond snoerde of de deur uit bonjourde vond ik onbegrijpelijk. Ze gingen allemaal zelf naar buiten in plaats van Karin buiten de deur te zetten. En die bleef maar doorgaan of dat allemaal de gewoonste zaak van de wereld was. Ongelofelijk.
1 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Het was inderdaad een apart schouwspel.
Waarom Femke en Rosa het nodig vonden om haar te triggeren, dat is mij niet duidelijk.
En waarom ze niet buiten gezet werd, dat was aan Kobe, die krampachtig vast blijft houden aan de ene ouder die hij nog over heeft.
Heel begrijpelijk, maar ze heeft in zijn jeugd nooit iets betekent en nu zorgt ze ook alleen maar voor problemen.
En toch had ik heel even met Karin te doen.
Als je jezelf ziet als de zelfstandige, mondige, succesvolle advocate en dan plots moet vaststellen dat de enige die nog iets of wat om je geeft, de puberzoon van je ex-vriend is, dan is dat heel triest.
Maar ze oogst wat ze gezaaid heeft.
Waarom Femke en Rosa het nodig vonden om haar te triggeren, dat is mij niet duidelijk.
En waarom ze niet buiten gezet werd, dat was aan Kobe, die krampachtig vast blijft houden aan de ene ouder die hij nog over heeft.
Heel begrijpelijk, maar ze heeft in zijn jeugd nooit iets betekent en nu zorgt ze ook alleen maar voor problemen.
En toch had ik heel even met Karin te doen.
Als je jezelf ziet als de zelfstandige, mondige, succesvolle advocate en dan plots moet vaststellen dat de enige die nog iets of wat om je geeft, de puberzoon van je ex-vriend is, dan is dat heel triest.
0 x
- apestaart
- Poster rang 4

- x 184
Uiteindelijk heeft Kobe zijn moeder toch buiten gezwierd hetzij op een harde toon.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1034
Het verbaast me hoe ze de jongste weken ten opzichte van haar zoon "ten slechte" geëvolueerd is.satine schreef: di 21 apr 2020, 11:07 En waarom ze niet buiten gezet werd, dat was aan Kobe, die krampachtig vast blijft houden aan de ene ouder die hij nog over heeft.
Aanvankelijk had ze veel bezwaren tegen de relatie van Kobe en Paulien, maar op een bepaald moment had ze daarmee leren leven en kreeg ze een prima band met Kobe én Paulien. Eén week voor de trouw gaf ze hen zelfs nog een aanzienlijk geldcadeau (ik zag Paulien nog met de ogen rollen toen ze het bedrag zag).
En dan doet ze plots OOK tegenover Kobe van de ene op de andere dag super gemeen, kleineert ze Rosa en Paulien en kwetst in één ruk ook Kobe in het diepst van zijn ziel, door tot twee keer toe niet of te laat te komen op een voor hem super belangrijke afspraak (eerst die vrijgezellen, dan de trouw zelf). Terwijl ze weet dat hij de enige is die nog om haar geeft (remember het langdurig gesprek anderhalve dag voor de trouw).
Vreemde evolutie.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Was het niet tijdens dat gesprek dat Kobe zei dat hij het patroon begon te herkennen, dat Karin - eens het slecht gaat - opeens alles en iedereen van zich weg duwt en zo alle bruggen achter haar verbrandt?
Want dit is wel degelijk wat ze hier aan het doen is.
Of al gedaan heeft.
Want dit is wel degelijk wat ze hier aan het doen is.
Of al gedaan heeft.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1034
Hij vertelt haar dat hij het patroon herkent, maar Karin deed er verder niks mee.
Ze had hem kunnen in vertrouwen nemen en zeggen waarom ze zo slecht in haar vel zat. Kobe zei "ik zie het, er is iets". Maar nee, net zoals zoveel personages in Thuis vertrouwt ze niet degene die haar het meest lief is.
Zoals Tania, die liever naar de zee vlucht dan Ann te vertellen waarom ze zo verdrietig is. Zoals Judith die haar ex-schoonzus (en collega) niet kon vertellen dat Stan haar mishandelde. Zoals Thilly die meestal liever via een achterdeurtje (en een grappig briefje) Waldek verliet om de wereld te verkennen, zoals Adil die zijn beste vriend nooit vertelde dat hij met Christine samen is, zoals Dieter die zonder de bemoeienissen van Tamara & co nooit aan Nancy zou opgebiecht hebben dat hij haar bedroog...
En dat is wat me verbaast. Dat het één keer gebeurt bij iemand, okay. Een tweede, kan gebeuren. Maar bij Karin is het nu al de vijfde of zesde keer. Leert ze nooit uit haar ervaringen? Ze had het nog maar net (twee weken geleden) met Tom meegemaakt en toch speelt ze nu ook weer haar zoon kwijt, die ze vroeger ook al eens een paar keer om dezelfde reden verloor. Hoe dom kun je zijn.
Ze had hem kunnen in vertrouwen nemen en zeggen waarom ze zo slecht in haar vel zat. Kobe zei "ik zie het, er is iets". Maar nee, net zoals zoveel personages in Thuis vertrouwt ze niet degene die haar het meest lief is.
Zoals Tania, die liever naar de zee vlucht dan Ann te vertellen waarom ze zo verdrietig is. Zoals Judith die haar ex-schoonzus (en collega) niet kon vertellen dat Stan haar mishandelde. Zoals Thilly die meestal liever via een achterdeurtje (en een grappig briefje) Waldek verliet om de wereld te verkennen, zoals Adil die zijn beste vriend nooit vertelde dat hij met Christine samen is, zoals Dieter die zonder de bemoeienissen van Tamara & co nooit aan Nancy zou opgebiecht hebben dat hij haar bedroog...
satine schreef: di 21 apr 2020, 13:13 alles en iedereen van zich weg duwt en zo alle bruggen achter haar verbrandt?
En dat is wat me verbaast. Dat het één keer gebeurt bij iemand, okay. Een tweede, kan gebeuren. Maar bij Karin is het nu al de vijfde of zesde keer. Leert ze nooit uit haar ervaringen? Ze had het nog maar net (twee weken geleden) met Tom meegemaakt en toch speelt ze nu ook weer haar zoon kwijt, die ze vroeger ook al eens een paar keer om dezelfde reden verloor. Hoe dom kun je zijn.
1 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat laatste is een waarheid als een koesatine schreef: di 21 apr 2020, 11:07 En toch had ik heel even met Karin te doen.
Karin wordt enorm goed neergezet, dus ik moest mezelf daar echt even aan herinneren toen ik medelijden met haar kreeg na dat berichtje van Robin, maar ze oogst inderdaad 100% wat ze gezaaid heeft.
Ik kan haar gewoon écht niet meer volgen, moet ik zeggen. Het lijkt wel alsof ze van de schrijvers een knopje heeft meegekregen wat de ene keer op goedaardig en de andere keer op kwaadaardig staat, en dat wordt aan- of uitgezet naar gelang het uitkomt.
Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat er mensen zijn die maandenlang enorm veel tijd en moeite steken in het opbouwen van een band met verschillende mensen, om die band dan ineens weer in een paar dagen (!) compleet tot de grond toe af te breken.
Heel die ellende is begonnen met Reinhilde, waar ze niet eens echt mee bevriend is en die ze nu weer aan de kant schuift alsof het niks is (geen echte band te bemerken dus), en daar gooit ze haar hele leven voor in de waagschaal tot ze niks meer over heeft.
Ongelooflijk en verbijsterend, inderdaad, net als haar optreden tijdens dat feestje gisteren...
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 931
- x 1491
Zo gemeen is ze eigenlijk nog nooit geweest. Zelfs niet met een flinke slok op. Ik ben absoluut geen fan van Femke, maar die sneer over kindjes en accidenten was er ferm over. En terwijl ze op dreef was, het verbaasde me eigenlijk dat ze nadat ze van Nancy een ferm stuk ervan in haar gezicht kreeg nog niet zei dat het enige goede aan het feest tenminste nog een lekkere taart was (dat had ik nu toch echt verwacht). En ik had haar eigenlijk ook graag zien struikelen over de kasseien van hetzelfde straatje waar Didi tegen de vlakte ging 
0 x