Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Marianne moet eens leren op een gewone manier met mensen te praten. Ze komt overal binnenvallen of het gelegen komt of niet. Eist van alles en als mensen daar niet op in gaan blijft ze drammen. Ik gun haar alle vrienden van de wereld, maar zo jaagt ze iedereen tegen zich in het harnas.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Inderdaad...
Ik vind het eerlijk gezegd verbazingwekkend hoe weinig tact Marianne heeft als het gaat om haar omgang met mensen. Ieder "normaal denkend mens" (wat dat ook precies moge inhouden) snapt toch wel dat ze met honing meer bereikt dan met azijn, en dat haar manier van doen alleen maar averechts werkt op deze manier?
Lijkt wel of die vrouw compleet haar verstand kwijt is. Onbegrijpelijk... :crazy:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik denk dat ze tamelijk wanhopig is, omdat iedereen haar de rug toe keert. Terecht of ten onrechte.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Het is ondertussen een vicieuze cirkel geworden.
Zowel bij Marianne, als bij Tom en Ann staan de stekels al overeind nog voor er een woord gezegd is.
Als Marianne 1 van haar kinderen ziet, dan gaat het al meteen fout.
En ja, Marianne zou moeten beseffen dat ze met honing veel meer vliegen vangt dan met azijn.
Maar de eerste reactie van Tom was ook wel bars: 'Zijt ge daarvoor speciaal naar hier gekomen?'
Hij had ook meteen kunnen zeggen dat het een drukke week was geweest, zonder dat zinnetje erbij.
Maar de lieve vrede bewaren is voor geen van de De Decker-Bastiaens nog belangrijk blijkbaar.

En er zit een zeker patroon in: hoe beter Ann en Tom overeenkomen (wat ook niet altijd het geval is), hoe meer afstand ze nemen van hun moeder.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Het was nou ook niet de eerste keer dat ze op die manier bij Tom binnen viel.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

O, maar dat ga ik zeker niet beweren!
Dit duurt allemaal al zolang, dat het er bijna ingebakken zit - en blijkbaar hebben ze dat zelf niet eens door.
Ik zie dit niet snel veranderen, want wat familiebanden betreft, zijn ze allemaal even koppig.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Een vreselijk schouwspel vind ik het, zeker in een tijd waarin mensen er toch hoe langer hoe meer op attent gemaakt worden dat veel oudere mensen eenzaam zijn. En dan laten ze Marianne af en toe maar weer een keertje hondslomp, tactloos en oerdom uit de hoek komen, met al haar bemoeizucht op de koop toe, om het hele gebeuren nog enigszins "glad te strijken" zodat Ann en Tom niet helemaal alleen "schuldig" zijn.
Maar prettig is anders, zeker toen Frank vanavond opmerkte dat "Bobonneke Bastiaens" uitkijkt naar een bezoekje met Pasen en Tom dat meteen onder de mat veegde alsof het niks was.
Frank, of all people, snapt het nog beter dan haar kinderen... :nope: :thumbdown:
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Hoe snel ze het doorhad dat er zowat een hele pruik in de boter zit tussen Tom en Karin :razz: ze is echt weer volledig bij de pinken :yup:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Volgens mij "speelde" ze die onwetendheid, want ze kwam toch van de paasbrunch bij Peter, die Karin ook haat.

Ongetwijfeld moet hij haar toch verteld hebben dat het uit is tussen de advocaten.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat denk ik ook, dat ze van tevoren iig al min of meer op de hoogte gebracht is tijdens die mislukte paasbrunch in de Withoeve.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik heb toch één zin van Marianne na de paasbrunch bij Peter en Femke onthouden.
Dat een "eenvoudige"paasbrunch" zoals nu toch ook wel leuk kan zijn. Waarna er weer een heel verhaal komt over haar eigen beroemde Paasbrunches.
Dan denk ik, mens leer je het nou nooit.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Inderdaad... Ik word tegenwoordig sowieso over de hele lijn moe van Marianne, zelfs toen ze gisteren bij Karin die paaseitjes af kwam geven. Ik vraag me continue af of ze echt niks beters te doen heeft.
Je zult zo'n leven hebben; met alleen nog maar klagen, mopperen en "terugdenken aan betere tijden".
Héél deprimerend...
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Maar....dat ze zich niet liet ondersneeuwen door Karin vond ik dan wel weer goed, Ze kan gemener uit de hoek komen dan Karin.
Karin gaat in een twistgesprek altijd spotten met haar tegenstander en dat moet je niet doen want dan ben je aan het verliezen.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Christel schreef: wo 15 apr 2020, 13:09 Ik vraag me continue af of ze echt niks beters te doen heeft.
Neeje, zolang de scenaristen haar geen betere verhaallijn geven, blijft ze zenuwachtig heen en weer lopen naar miserie huishoudens! :lol:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

jessie V. schreef: wo 15 apr 2020, 14:24 Maar....dat ze zich niet liet ondersneeuwen door Karin vond ik dan wel weer goed, Ze kan gemener uit de hoek komen dan Karin.
Karin gaat in een twistgesprek altijd spotten met haar tegenstander en dat moet je niet doen want dan ben je aan het verliezen.
Da's zeker waar. Ik moest ook wel lachen toen ze tegen Karin zei dat die eitjes voor haar liefdesverdriet waren, want dat was wel een schot in de roos. :mrgreen:

Maar verder begreep ik gewoon niet wat ze daar nog ging zoeken, net zo goed als dat ik haar niet op die paasbrunch in de Withoeve vond passen, ook al had Nancy haar uitgenodigd. Marianne is altijd een dame met klasse geweest, en dan is het toch treurig om te zien dat ze nu blijkbaar helemaal geen trots meer heeft en zich zo'n beetje letterlijk overal blijft opdringen, ook al zitten veel mensen daar duidelijk niet op te wachten...
0 x
Plaats reactie