Stan Van Damme (Lennart Lemmens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

daffy duck schreef: za 14 mar 2020, 16:32 Ja, maar er is nog altijd een verschil tussen van hem weg houden en iemand afkloppen. Die reactie van Stan was er toch wel weer over!
Zei ik dan van niet? Ik bedoelde ook niet van hem afhouden in de zin van 'niet aankomen', maar van geen emotionele band. Maar je hebt overschot van gelijk. Stan is nu echt veel te ver gegaan. Waar gaat dat eindigen?
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

ThuisStan123 schreef: za 14 mar 2020, 17:23 Zei ik dan van niet? I
Nee, het was correct! :yup: en die voorwaardelijke straf zal wel parten spelen in het gevolg dat zal komen naar aanleiding van z'n handelen.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Misschien vecht Stan tegen het feit dat hij homoseksueel is.Een nogal heftig verzet, dat hem erg uit zijn evenwicht brengt En Jesse herinnert hem daar weer aan, met alle gevolgen van dien. Zijn gevoelesn voor Jesse komen weer boven Heftig!
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Ik hoop eigenlijk dat het dat niet is. Nu, op zich is het geen slecht idee om aan te kaarten hoeveel mensen er tegenwoordig nog worstelen met homoseksualiteit, maar Stan heeft al veel meer doorgemaakt. Zijn geaardheid er ook nog eens bij, is wel erg veel.

Toen hij verliefd werd op Jesse, hoopte ik dat die hem uit zijn algehele situatie met gedragsveranderingen zou kunnen helpen. Nu weet ik niet eens zo zeker of hij dat wel wil. In elkaar geklopt worden door de persoon om wie je geeft, is niet iets wat je vergeet. Ik heb al veel ontroerende homo-verhalen gezien in diverse series, waarbij de personages elkaar soms meer de duvel aandeden dan hier het geval is, en het toch goedmaakten. Jesse zou weleens een erg positieve invloed kunnen hebben.

Maar dit is natuurlijk Thuis en Stan is niet stabiel. Ik weet echt niet wat ik moet verwachten.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik weet niet of die Jesse wel zo'n goede vriend zou zijn voor Stan.
Hij bleef eigenlijk maar aandringen, ook toen Stan zijn kookpunt al duidelijk bereikt had - en 'ik weet precies wat gij doormaakt, want ik ben er zelf doorgegaan...' wat zeker niet helemaal waar is.
Ieder mens is verschillend, dus ook elke aandoening, of ze nu fysiek of psychisch is.
Dus wat hij voelde en wat bij hem werkte, is daarom niet voor iedereen het geval.

Ik wil zeker niet de schuld bij Jesse liggen, maar ik had toch zin om heel hard te roepen: 'Back off'.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Hij dramde wel, Jesse. Maar hij begreep het gedrag van Sam ook niet. En dat kan ik me toch wel voorstellen. Er is misschien toch iets voorgevallen wat wij (of ik) gemist hebben.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Tiboko schreef: za 14 mar 2020, 16:41 ik denk dat hij het dit keer wel op het politiebureau zal mogen komen uitleggen.
En daarna bij de onderzoeksrechter die hem waarschijnlijk verder zal aanhouden.
ThuisStan123 schreef: za 14 mar 2020, 17:23 Stan is nu echt veel te ver gegaan. Waar gaat dat eindigen?
In de gevangenis waar anders?
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

jessie V. schreef: zo 15 mar 2020, 18:03 Hij dramde wel, Jesse. Maar hij begreep het gedrag van Sam ook niet. En dat kan ik me toch wel voorstellen. Er is misschien toch iets voorgevallen wat wij (of ik) gemist hebben.
Ik begrijp het nog steeds niet. Als iemand beweert een ander goed te kennen, waarom dan doordrammen als die ander zo duidelijk te kennen geeft dat hij met rust gelaten wil worden? Een normaal begrijpende mens moet toch wel zien dat verder gaan een grens overschrijden is/was? Jammer voor Jesse, maar volgens mij heeft ie serieus met vuur gespeeld en zich ernstig verbrand. Ik vind het niet leuk, maar heb evengoed medelijden met Stan die (al een hele tijd) zijn uiterste best deed om beter te worden. En dan door een goede vriend (met de beste bedoelingen) zo tot het uiterste gedreven worden... Pech, brute pech voor beide jongens.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

ikke schreef: ma 16 mar 2020, 07:27 maar heb evengoed medelijden met Stan die (al een hele tijd) zijn uiterste best deed om beter te worden.
Misschien volstaat "zijn best doen" niet en heeft hij nood aan OF medicatie OF meer intensieve begeleiding ?

Want wat is er ten goede verandert sinds de vorige keer dat hij iemand (nog wel eigen zus en moeder) in elkaar sloeg en die scène van vorige week? Het is niet omdat hij eens "op reis is geweest" en af en toe een paar dagen bij ofwel Tom ofwel Judith logeert, dan hij genezen is.

Als dat er ooit nog van komt, zal het iets voor binnen vijf of zes jaar zijn. Intussen moet hij dringend medicatie nemen.
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Ik denk dat het nu wel voorgoed afgelopen is tussen Stan en Jesse, hoe jammer ik het ook vind. Maar misschien is dat nog het beste.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Stan slaat Jesse in elkaar , de politie wordt er niet bij gehaald en ze vonden het zelfs niet de moeite om onmiddellijk Judith te verwittigen :shock: Om maar te zwijgen , dat hij vervolgens werd weggestuurd , zonder hem te laten wachten tot zijn moeder hem kon ophalen. Hij kan dus even goed nog verder ontsporen op straat, en niemand die het de moeite vindt om hem op te zoeken :roll:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Thom schreef: ma 16 mar 2020, 21:10 Stan slaat Jesse in elkaar , de politie wordt er niet bij gehaald en ze vonden het zelfs niet de moeite om onmiddellijk Judith te verwittigen :shock: Om maar te zwijgen , dat hij vervolgens werd weggestuurd , zonder hem te laten wachten tot zijn moeder hem kon ophalen.

Inderdaad, fraai beeld dat hier wordt opgehangen van de medewerkers van de psychiatrie.

Sorry vriend, je hebt de regels overtreden. Daar is de deur. En verwittig je familie maar zelf.

Slachtoffer: Sorry vriend, kan gebeuren hé. Kruip maar weg daar in een hoekje, met een boekje.

Het leek zelfs alsof zijn wonden nog niet eens verzorgd waren.

Dat de politie er niet werd bijgehaald is een truukje van de scenaristen. Als dat gebeurde, verdween Stan voor een (lange) tijd achter slot en grendel en kunnen we hem niet verder zien ontsporen. Stel je voor :think:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tiboko schreef: ma 16 mar 2020, 16:59 Misschien volstaat "zijn best doen" niet en heeft hij nood aan OF medicatie OF meer intensieve begeleiding ?
Dat, mijn beste, is de vinger op de zere plek: ook in het echte leven zijn er veel tekorten op vlak van begeleiding, ondersteuning en opvang van psychische zieke mensen. Daarin benaderen ze (de scenaristen) wel de realiteit.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Inderdaad, wat een fraai beeld van hulpverleners die dagelijks tot over hun oren in de Engelse kan staan. Psychiatrie is zwaar onderschat en dan ook nog eens zo gestigmatiseerd... Het verhaal dat ze hieraan breien is werkelijk zum kotzen!
Weglopers zijn er bij de vleet, er kan iemand geweigerd worden wegens plaatsgebrek maar iemand aan de deur zetten zonder andere opvang te regelen is du jamais vu.
Dat de politie er niet bij komt kan, Jesse is meerderjarig en mag zelf beslissen of hij klacht tegen Stan neerlegt of niet, hij is tenslotte niet in levensgevaar geweest, zelfs niet afgevoerd naar een algemeen ziekenhuis ter observatie.
Maar dat Stan totaal ontredderd is en de pedalen kwijt, daar kun je niet naast kijken. Het wordt tijd voor een echte opname ipv dat constant heen en weer geloop.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik begrijp er ook niet veel van - hoe die begeleider bij dat groepsgesprek zat... :denk:
Ik weet dat veel van uit de patiënt zelf moet komen, maar een beetje sturing zou je toch verwachten.
Zeker als iemand - zoals Stan - compleet in de war plots het gesprek verlaat, dat is toch het moment dat je van die hulpverlener hulp verwacht.
Maar nee, ze gooien de patiënt gewoon buiten, zonder zelfs maar iemand te verwittigen.

Dit was de zoveelste gemiste kans.
0 x
Plaats reactie