satine schreef: ma 03 feb 2020, 11:06
Wat Tamara betreft: tijdens het laatste gesprek met Dries erbij, had ik de indruk dat Marianne soms wel houdt van een gesprek met iemand die haar verbaal aan kan.
Ook al vliegen de steken over en weer, ergens verkneukelt ze zich daar wel in.
Ze vond het gesprek in ieder geval onderhoudend genoeg om nog een tweede fles te bestellen en die samen met Tamara te kraken.
Ik had niet het gevoel dat dit alleen maar was omdat ze ander toch maar alleen zou zitten.
Dat gevoel had ik ook niet eigenlijk, en ik ben het helemaal met je eens dat Marianne er zelf niet altijd problemen mee heeft. Hetzelfde geldt voor de steken onderwater van Karin, bijvoorbeeld. Daar gaat ze ook altijd met verve op in.
Het probleem wat ik ermee heb, is dat iedereen haar zo letterlijk "uitkotst" als je hen over haar hoort praten. Niet eens zozeer als Marianne erbij is, maar wel als ze het tegen elkaar over haar hebben.
Tamara leek bijvoorbeeld tijdens dat gesprek met Marianne zelf, verschillende keren te ontdooien toen ze merkte dat Marianne niet zodanig "hapte" als ze verwacht had, en vooral ook toen Marianne - ondanks het vertrek van Dries - die tweede fles bestelde.
Maar toen ze gisteren dan weer thuis kwam en met Leo sprak, moest er toch weer meteen de zure kanttekening bij dat ze
bijna compassie had met Marianne... Bijna...
Ook het commentaar van Leo elke keer, dat Marianne de eenzaamheid bijna uitstraalt, en dat hij haar eigenlijk kotsbeu is.
Ik vind het zo negatief allemaal. Kinderachtig en zuur ook, en bij tijden ronduit gemeen...
Het lijkt wel alsof Tania en Dries de enigen zijn die nog een beetje normaal kunnen nadenken, en die weten ook echt wel dat Marianne de gemakkelijkste niet is. Zoiets is toch een beetje geven en nemen, denk ik dan.
Hoe dan ook liet Dieter zich gisteren inderdaad weer van zijn "beste" kant zien

Ook ik heb me daar weer aan geërgerd.