Jasper Berens (Kristof Verhassel)

Gesloten
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

heidiw schreef: di 14 jan 2020, 10:45 En hoe gaan ze hem nu laten bekennen dat hij Frederieke heeft gedood?
https://www.een.be/thuis/een-moord-in-barmadam

Als je nog eens naar dat filmpje kijkt dan zie je duidelijk dat Fre een sleutel had en daarmee een luik of deur of iets dergelijks opendraait om er extra drank uit te halen. Hoe Jasper op het idee kwam dat dit (ondanks het kostuum) Thilly was, terwijl hij als zware stalker toch moest weten dat Thilly daar nooit gewerkt heeft? En had hij dan niet gezien dat er twee mensen hetzelfde kostuum droegen? En hoe wist hij dat Thilly onder dat kostuum zat, was hij erbij toen ze zich omkleedde?

Sowieso kan je niet uit het fragment op de website van één opmaken dat het om moord gaat, eerder een soort worsteling waarbij het slachtoffer ongelukkig neerkwam. Nu weet ik natuurlijk dat de Belgische politie niet de middelen van de Amerikaanse heeft, maar iet of wat wetsdokter moet toch kunnen vaststellen dat het geen moord was, maar dat de dood veroorzaakt werd door een ongelukkige val ??
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Tiboko schreef: di 14 jan 2020, 16:13 maar iet of wat wetsdokter moet toch kunnen vaststellen dat het geen moord was, maar dat de dood veroorzaakt werd door een ongelukkige val ??
Dat zou ik ook denken, maar dan blijft de vraag voor degenen die er niet bij waren:
kwam die val door een ongelukkig toeval omdat zij zich los probeerde te maken, of kwam die door een duw door de 'aanvaller'?
Ik vrees dat na hetgeen hij bij Thilly heeft gedaan, Jasper niet zomaar geloofd gaat worden als hij zegt dat hij geen geweld gebruikt heeft. En dat zij hem eerst een knietje heeft gegeven. (dat meende ik toch te zien).
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Er wordt door Tim & co voortdurend gepraat over de "moord" op Frederieke, terwijl er toch gerede twijfel is of het effectief moord was.

Zelfs als Jasper haar een duw gaf, met de dood tot gevolg, dan is de vraag nog altijd of hij haar bewust wou vermoorden hé.

Ook die "bekentenis" is voor twijfel vatbaar.

Jasper tegen Thilly “Het is allemaal uw schuld. Door u ben ik opgepakt, door u noemen ze mij vuile verkrachter, door uw gezever gelooft mijn eigen vrouw me niet meer en is er een onschuldige vrouw gestorven”.

Dat is niet hetzelfde als bekennen "ik heb haar vermoord".
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: di 14 jan 2020, 16:13 Hoe Jasper op het idee kwam dat dit (ondanks het kostuum) Thilly was, terwijl hij als zware stalker toch moest weten dat Thilly daar nooit gewerkt heeft? En had hij dan niet gezien dat er twee mensen hetzelfde kostuum droegen? En hoe wist hij dat Thilly onder dat kostuum zat, was hij erbij toen ze zich omkleedde?
Heeft hij haar dagenlang geobserveerd? Wat deed hij in die keukenkast bij Waldek en Thilly thuis? Heeft hij spyware op haar gsm gezet toen ze bewusteloos was, of via zijn berichten iets meegestuurd? En Thilly heeft, dacht ik, toch een tijdje zonder masker rondgelopen in het café.
satine schreef: di 14 jan 2020, 16:57 kwam die val door een ongelukkig toeval omdat zij zich los probeerde te maken, of kwam die door een duw door de 'aanvaller'?
Voer voor advocaten :whistle:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: di 14 jan 2020, 16:13 Sowieso kan je niet uit het fragment op de website van één opmaken dat het om moord gaat, eerder een soort worsteling waarbij het slachtoffer ongelukkig neerkwam. Nu weet ik natuurlijk dat de Belgische politie niet de middelen van de Amerikaanse heeft, maar iet of wat wetsdokter moet toch kunnen vaststellen dat het geen moord was, maar dat de dood veroorzaakt werd door een ongelukkige val ??
Inderdaad. Je kan daar juist uit opmaken dat het geen moord was. En de wetsdokter heeft daadwerkelijk ter plekke vastgesteld dat de dood veroorzaakt werd door een slechte val. Of dat nu puur een ongeluk was, of door een bewuste duw (wat het nog steeds geen moord maakt, maar eerder doodslag) is wel net iets moeilijker vastgesteld.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: ma 13 jan 2020, 21:29 Viv drong toch aan bij haar moeder om te vertellen waar Jasper naartoe was?
Viv heeft het tegen Joren verteld en die heeft op zijn beurt Tim verwittigd.
Hoe ze wisten waar Waldek woont, dat is mij niet duidelijk.
Inderdaad. Ik denk dat we daar niet te veel moeten over piekeren. Jasper heeft waarschijnlijk wel iets gezegd aan Chantal over naar Thilly of iets waar dat uit opgemaakt worden, na aandringen heeft Chantal dat aan haar dochter verteld, die heeft dan weer Joren verwittigd die op zijn beurt meteen Tim verwittigde en Tim of Sam heeft verteld aan Joren waar Waldek en Thilly wonen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: di 14 jan 2020, 15:43 En als Jasper aan zijn partner verteld zou hebben (of geïnsinueerd) heeft dat hij van plan was Thilly te vermoorden, dan is hij wellicht de domste moordenaar ooit in de geschiedenis.
Hij moet er niet bij gezegd hebben dat hij haar wilde doden. Hij kan ook gewoon gezegd hebben tegen Chantal dat hij naar Thilly ging...
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

Nou, ik denk in elk geval dat hij aardig wat van zijn 'cool' is verloren nu hij weer vastzit. En om hij nu een domme moordenaar is of niet, onder invloed is men nu eenmaal impulsiever en meer geneigd om ondoordacht te handelen. :whistle:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Daarom is het een beetje raar dat telkens hij bij de politie zit, hij nooit onder invloed is, want daar blijft hij wel redeneren en wordt hij nooit impulsief. Al kan dat nog komen, als hij zijn dagelijkse dosissen coke begint te missen.

Die getuigenissen van Tim zijn uiteraard ook om te lachen.

-Een getuige in Bar Madame heeft iemand in die bepaalde kledij die kelderruimte zien binnengaan (alleen is er het probleem dat die persoon inderdaad vermomd was zoals 50 procent van de andere bezoekers).
-Thilly zegt dat je bekend hebt dat je Frederieke hebt vermoord (haar woord tegen zijn woord, tenzij hij nu plots bekent, wat uiteraard kan).

Dus ja, enkel aan de zware feiten die zich in Waldeks flat afspeelden kan hij zich niet onttrekken, want daar waren getuigen bij. De rest blijft vooralsnog te bewijzen.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Ik heb precies wel het gevoel dat hij enorm onder de indruk is van die moord of Frederieke en dat dat totaal niet zijn bedoeling was om iemand te vermoorden, zelf Thilly niet. Hij wou jaar schrik aanjagen zodat ze haar verklaring introk.
Het is een viezerik en een gestoorde geest, maar geen moordenaar.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Blijft de vraag waarom hij onmiddellijk toegaf dat hij in Bar Madam was, maar tegelijk zei dat hij Frederieke nog nooit had gezien. Daaruit begrijp ik toch min of meer dat hij Thilly in de gaten hield en haar gevolgd is naar het eindejaarsfeestje.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

heidiw schreef: wo 15 jan 2020, 09:00 Blijft de vraag waarom hij onmiddellijk toegaf dat hij in Bar Madam was, maar tegelijk zei dat hij Frederieke nog nooit had gezien.
Ik denk dat hij weet dat het kan dat hij daar gezien of herkend is.
Als hij daarover zou liegen, dan wordt hij voor de rest ook niet meer geloofd.
Als ik het goed begrepen heb, hebben de meeste feestvierders daar hun kostuum aangetrokken, dus hij was waarschijnlijk niet verkleed toen hij daar binnen kwam.
Frederieke was waarschijnlijk al wel verkleed toen hij binnen kwam - dus kan het wel kloppen dat hij haar nog nooit gezien had.
0 x
pnele
Poster rang 1
Poster rang 1
x 8
x 7

Bericht door pnele »

satine schreef: wo 15 jan 2020, 09:38 Frederieke was waarschijnlijk al wel verkleed toen hij binnen kwam - dus kan het wel kloppen dat hij haar nog nooit gezien had.
Hij is ook onmiddellijk na het ongeval weggelopen. Op dat moment wist hij waarschijnlijk nog niet dat het niet over Thilly ging. Later zal hij dat dan wel ergens opgevangen hebben dat Frederieke dood was en dat hij dus de verkeerde aangepakt had.
Dit is natuurlijk in de veronderstelling dat Jasper inderdaad wat te maken heeft met haar dood.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

pnele schreef: wo 15 jan 2020, 09:43 Hij is ook onmiddellijk na het ongeval weggelopen.
Dat is weer iets dat niet getoond werd, dus wéten we niet of hij daar nog was toen de politie arriveerde.

Hoe dan ook denk ik dat Kiki Dee gelijk heeft in de hypothese dat hij niemand wou vermoorden. Laat ons wel wezen, als hij Thilly écht wou vermoorden, was dat ook al veel eerder gebeurd (bv toen hij haar in het bos tijdens het joggen bedreigde). Of toen hij in haar flat (waarvan de deur miraculeus open stond) aankwam. Waarom eerst nog een babbel van 20', hij had haar ook meteen kunnen wurgen als hij dat wou.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Tiboko schreef: wo 15 jan 2020, 12:05 hij had haar ook meteen kunnen wurgen als hij dat wou.
Onder de invloed van drugs kan er veel gebeuren! :shock:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Gesloten