Tom De Decker (Wim Stevens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Als Tom er niet was geweest dan was het waarschijnlijk helemaal slecht afgelopen met Stan.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

eviva schreef: ma 23 dec 2019, 19:38 Dat is nu wel erg hard voor Tom vind ik.
't Kwam duidelijk harder over dan ik bedoelde, want ik bedoelde niet dat het enkel Tom's schuld is dat Stan rotverwend is. Tom doet het nu duidelijk beter/goed met zijn zoons. (stief- en echte zoon).
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Eigenlijk verdient Tom wel een lapje, vind ik.
Hoe hij Stan aan de kant schoof, dat huiswerk van Robin kon toch wel een paar minuutjes wachten?
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

satine schreef: ma 13 jan 2020, 12:40 Hoe hij Stan aan de kant schoof, dat huiswerk van Robin kon toch wel een paar minuutjes wachten?
Ja, vond ik ook! Kwestie van prioriteiten stellen en als Stan terugkwam van z'n reis, en er de moeite voor deed om bij Tom te komen om erover te vertellen, dan mag er wat aandacht aan gegeven worden. anders geef je enkel ruimte voor jaloezie en dat is nu het laatste wat beiden nodig hebben!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
pnele
Poster rang 1
Poster rang 1
x 8
x 7

Bericht door pnele »

Ik vond het vooral grof dat hij eerst vraagt naar zijn reis en hem dan onmiddellijk het zwijgen oplegde wanneer Stan wou antwoorden. Dan denk ik 'Vraag er gewoon niet achter als je toch geen tijd hebt om te luisteren'. En ook wanneer Stan dan toch nog probeert van ietwat erbij te horen blokte Tom dat ook helemaal af. Ookal was Robin wel geïnteresseerd in Stans reisverhalen. Het helpen met Robin was ook nogal kort want na 1 (fout) antwoord was het eten plots belangrijker. Dus voor Stan kon dat huiswerk niet wachten maar voor het eten plots wel. Het kwam bij mij vooral over alsof Stan plots vervangen was door Robin.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

pnele schreef: ma 13 jan 2020, 17:23 Ik vond het vooral grof dat hij eerst vraagt naar zijn reis en hem dan onmiddellijk het zwijgen oplegde wanneer Stan wou antwoorden. Dan denk ik 'Vraag er gewoon niet achter als je toch geen tijd hebt om te luisteren'. En ook wanneer Stan dan toch nog probeert van ietwat erbij te horen blokte Tom dat ook helemaal af. Ookal was Robin wel geïnteresseerd in Stans reisverhalen. Het helpen met Robin was ook nogal kort want na 1 (fout) antwoord was het eten plots belangrijker. Dus voor Stan kon dat huiswerk niet wachten maar voor het eten plots wel. Het kwam bij mij vooral over alsof Stan plots vervangen was door Robin.
Idd te zot voor woorden.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Heeft hij wel nog een plaatsje voor Stan? Of bestaat zijn ideale gezin alleen met Karin en Robin? :nope: Op deze manier komt er vroeg of laat een kloof tussen Robin en Stan te staan.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Hij was misschien wat bot tegen Stan, maar ik begrijp dat hij eerst het huiswerk van Robin wou afwerken. Ze hadden bijna gedaan, dus waarom even stoppen. Hij kon het wel op een andere manier gecommuniceerd hebben tegen Stan.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

heidiw schreef: di 14 jan 2020, 10:39 Natuurlijk doet hij nu zijn uiterste best om een band met Robin te krijgen. Stan is intussen volwassen en zou dat toch moeten begrijpen. Daarom krijgt Tom van mij geen lappen.
Ja maar Stan is nu toch een maand weggeweest? In die tijd hebben ze beetje bij beetje toch een band al wat kunnen opbouwen en voor die 5 minuten dat Stan zijn verhaal deed, gaat het ook niet steken, toch? Robin was trouwens ook benieuwd naar wat hij allemaal beleefd heeft in Italië, dus ik vind het anderzijds ook een gemiste kans van Tom om zo ook een band te laten ontstaan tussen Robin en Stan.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Klopt, Thom.

De reden dat Stan in de psychiatrie ging slapen was omdat hij ontdekte dat er thuis niks is veranderd. Integendeel, Tom die voordien wel aandacht had voor zijn "verhaal", heeft nu dringender zaken aan zijn hoofd (= Robin).

Die paar minuten aandacht voor Stan hadden een wereld van verschil gemaakt, maar Tom blijft dezelfde gevoelloze bastard die hij altijd al was. Ook de ex-partner (Judith) toonde niet echt dat ze in die maand dichter bij haar zoon is gekomen. Allebei een :thumbdown:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Weer een stommiteit begaan als pleegvader en dan weer alle hens aan dek om de gebroken potten te lijmen! Zo werkt dat niet Tommeke! :nope:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Hij kon het anders aangepakt hebben. Hij kon zeggen tegen Stan dat ze na Robin zijn huiswerk alles wilden horen en er een leuke avond van gingen maken met verhalen en pizza. Zo had Robin motivatie om z'n huiswerk af te werken om de leuke verhalen van Stan te horen en voelde Stan zich ook een deel van het gezin.
Het huiswerk is het irritante deel, dus dat snel even achter de rug hebben om dan aan het leuke deel te beginnen
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: di 14 jan 2020, 15:38 Klopt, Thom.

De reden dat Stan in de psychiatrie ging slapen was omdat hij ontdekte dat er thuis niks is veranderd. Integendeel, Tom die voordien wel aandacht had voor zijn "verhaal", heeft nu dringender zaken aan zijn hoofd (= Robin).

Die paar minuten aandacht voor Stan hadden een wereld van verschil gemaakt, maar Tom blijft dezelfde gevoelloze bastard die hij altijd al was. Ook de ex-partner (Judith) toonde niet echt dat ze in die maand dichter bij haar zoon is gekomen. Allebei een
En waarom zou Stan altijd meteen in het middelpunt van de belangstelling moeten staan? Waarom zou hij steeds meteen alles moeten laten vallen om naar Stan te luisteren. Nee, het wordt tijd dat Stan zich eens als een jongen van achttien gaat gedragen en niet steeds zo verongelijkt is als niet alles meteen rond hem draait en zeker niet als een kind van twaalf even wat voorrang krijgt. Tom heeft het misschien wat lomp aangepakt, maar dat hij even snel dat huiswerk van Robin wilde helpen afwerken. En dat Tom met zijn drukke agenda (Werk-Robin-Stan) niet bij elke handeling rustig de tijd neemt om grondig na te denken om de "perfecte" oplossing te zoeken is uiteindelijk gewoon niet meer dan menselijk.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Hoezo staat hij altijd in het middelpunt van de belangstelling? Hij is altijd op de tweede plaats gekomen zo wel bij Judith als bij Tom, nu ook trouwens, hoe anders dat het afgelopen jaren zo verkeerd met hem uitgedraaid is.
tvx1 schreef: di 14 jan 2020, 20:27 Waarom zou hij steeds meteen alles moeten laten vallen om naar Stan te luisteren. Nee, het wordt tijd dat Stan zich eens als een jongen van achttien gaat gedragen en niet steeds zo verongelijkt is als niet alles meteen rond hem draait en zeker niet als een kind van twaalf even wat voorrang krijgt.
Hij moet toch niet alles laten vallen?. Stan is 5 weken weggeweest , het is nu niet dat Robin aandacht te kort kwam, integendeel, hij heeft er een hele familie bij. Gewoon interesse tonen in wat Stan doet en hem spontaan eens een sms sturen om eens af te spreken.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Thom schreef: di 14 jan 2020, 20:47 Hoezo staat hij altijd in het middelpunt van de belangstelling? Hij is altijd op de tweede plaats gekomen zo wel bij Judith als bij Tom, nu ook trouwens, hoe anders dat het afgelopen jaren zo verkeerd met hem uitgedraaid is.
Heb ik dan beweerd dat hij in het middelpunt van de belangstelling staat? Er waren hier die opperden dat Tom alles had moeten laten vallen voor Stan en Stan zelf reageerde ook nogal verongelijkt. Daarop reageerde ik.
Thom schreef: di 14 jan 2020, 20:47 Hij moet toch niet alles laten vallen?. Stan is 5 weken weggeweest , het is nu niet dat Robin aandacht te kort kwam, integendeel, hij heeft er een hele familie bij. Gewoon interesse tonen in wat Stan doet en hem spontaan eens een sms sturen om eens af te spreken.
Stan zat wekenlang in Italië. Spontaan een sms sturen om eens af te spreken was dus niet aan de orde. En nu is hij amper 48 uur thuis. Dat komt heus wel nog. De reisverhalen konden ook echt wel wachten tot na dat huiswerk.
0 x
Plaats reactie