Frederieke / Fre (Eva Vanduren)

Kiki_Dee
Poster rang 2
Poster rang 2
x 4
x 22

Bericht door Kiki_Dee » do 02 jan 2020, 18:38

Het zou niet het eerste personage zijn dat na tegenslagen verandert in een 'bad guy' (bv. Julia).
0 x
I do not have a bitch resting face. I am a mom. I just have a bitch face. There is no resting going on here!

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 4
x 89

Bericht door Tiboko » do 02 jan 2020, 19:55

Ik vind het zonde dat ze er alweer uit is, leek een leuk personage en een mogelijke "love interest" voor Adil.

Moest hij dus toevallig de dader zijn, dan zou het toch wel redelijk jammer zijn, want hij heeft intussen al ellende genoeg meegemaakt.

Als Jasper de dader is, dan weerspiegelt dat weer een "recente" trend in Thuis dat de BAD GUY/GIRL altijd wel een heel erge bad guy moet zijn, die minstens één moord op zijn of haar geweten heeft (Julia, Lander, eventueel nu dus Jasper).
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13

Bericht door johan1969 » vr 03 jan 2020, 11:38

Ik vind het ook jammer dat Frederike eruit is.

Van mij mag Adil er ook wel uit met zijn negatief gedoe
0 x

vdbemdsa
Poster rang 1
Poster rang 1
x 9

Bericht door vdbemdsa » vr 03 jan 2020, 12:02

En misschien toch nog altijd woedend dat ze eerst Lowie binnengedaan had, een boze vent, je weet nooit, zeker niet omdat het precies nu ook eerst een afwijzing door haar was, en dat de persoon in kwestie dan heel boos werd. De schoenen kwamen wel overeen met die van Adil, witte sneakers, al kan een andere persoon er ook witte hebben natuurlijk.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 114
x 198

Bericht door satine » vr 03 jan 2020, 13:11

vdbemdsa schreef:
vr 03 jan 2020, 12:02
De schoenen kwamen wel overeen met die van Adil, witte sneakers, al kan een andere persoon er ook witte hebben natuurlijk.
Ik heb die scène nog eens herbekeken op VRTnu en de schoenen van de 'aanvaller' komen niet in beeld.
Wel zijn witte handschoenen.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 19

Bericht door tvx1 » vr 03 jan 2020, 16:01

Tiboko schreef:
do 02 jan 2020, 19:55
Als Jasper de dader is, dan weerspiegelt dat weer een "recente" trend in Thuis dat de BAD GUY/GIRL altijd wel een heel erge bad guy moet zijn, die minstens één moord op zijn of haar geweten heeft (Julia, Lander, eventueel nu dus Jasper).
De dood van Frederieke is geen moord...
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 19

Bericht door tvx1 » vr 03 jan 2020, 16:27

heidiw schreef:
do 02 jan 2020, 17:14
tvx1 schreef:
wo 01 jan 2020, 22:26
apestaart schreef:
wo 01 jan 2020, 21:19
Kiki_Dee schreef:
wo 01 jan 2020, 20:53
Misschien was het Adil, die zich afgewezen voelde.
Het kan ook Jasper zijn, die dacht dat het Thilly was.
Ik denk eerder dat laatste, Adil gaat geen vrouwen aanvallen die hem afwijzen zo zit hij niet in elkaar, Jasper daarentegen zie ik wel in staat om een moord te plegen.
Frederieke werd ook niet aangevallen en het was al zeker geen moord. De man in de overall begon zacht over de armen van Frederieke te wrijven, maar Frederieke schrok en begon zich hardhandig te verdedigen. En tijdens die schermutseling verloor ze haar evenwicht en kwam ze slecht ten val. Dat was wel duidelijk te zien. Dat ze is overleden is dus een spijtig ongeluk. En ik vermoed dus dat Adil eigenlijk gewoon intiem wilde zijn met haar.
Ik heb het eens herbekeken. " De man in de overal begon zacht over haar armen te wrijven". Tot daar heb je helemaal gelijk. Maar toen greep de man (zoals ik het zie) haar aan haar nek omhoog en dan bij de keel en begon ze zich te verweren. Met de beste wil van de wereld zie ik in Adil niet iemand die niet onmiddellijk zou loslaten als zijn intimiteiten ongewenst zijn.
Het is voor mij helemaal de werkwijze van Jasper, die volgens mij wraak wil nemen op Thilly maar Frederieke per abuis als slachtoffer uitkoos.
Maar! Het is Thuis en het zou dus helemaal niet verwonderlijk zijn als er weer iets helemaal anders komt bovendrijven.
Jammer dat ze nu al weer verdwijnt, het was best wel een leuk personage. En vooral nu Angèle in het café werkte had ik gedacht dat Bar Madam een plaatsvervanger voor de Frens ging zijn.
Ik heb het ook nog eens herbekeken en zo gebeurt het toch echt niet. Ik had me zelf ook vergist want de man in de overall wreef niet over haar armen, maar over haar rug. Daarna neemt hij haar lichtjes vast ter hoogte van de hals om haar om te draaien en legt hij zijn hand zacht op haar wang en lijkt het alsof hij haar wil zoenen. Maar dan gaat het luipaard hem plots te lijf. Hij probeert haar dan eigenlijk gewoon af te weren en plots verliest ze haar evenwicht en komt ze slecht ten val. Het lijkt dus toch echt een poging tot intimiteit die ongelukkig en noodlottig afliep. Ik zie vooral geen kwaadaardige intenties en niet echt iets dat een opzettelijke aanval dan wel moord tov het luipaard lijkt.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13

Bericht door johan1969 » za 04 jan 2020, 09:58

Bij Adil is coke gevonden (kon natuurlijk ook van Thilly zijn ?), ms was hij onder invloed van de coke zo opgefokt dat hij per ongeluk (?) Frederike iets heeft aangedaan ?

De dader kon natuurlijk ook Jasper zijn die dacht dat Thilly in dat pakje zat
0 x

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 100
x 187
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 04 jan 2020, 10:11

johan1969 schreef:
za 04 jan 2020, 09:58
Bij Adil is coke gevonden
Was dat de reden van het bezoek van Jasper aan het huis van Waldek. Wat coke wegmoffelen??
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 4
x 89

Bericht door Tiboko » za 04 jan 2020, 13:45

daffy duck schreef:
za 04 jan 2020, 10:11
Was dat de reden van het bezoek van Jasper aan het huis van Waldek. Wat coke wegmoffelen??
Die kans is vrij groot, want wat hij daar anders te zoeken? Toch niet zijn gsm, want na die arrestatie moet hij toch wel geweten hebben dat er al bewijsmateriaal tegen hem was.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de coke gewoon van Thilly was, zij is ook niet meteen tegen drugs, hebben we al gemerkt.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 19

Bericht door tvx1 » zo 05 jan 2020, 21:48

Tiboko schreef:
za 04 jan 2020, 13:45
daffy duck schreef:
za 04 jan 2020, 10:11
johan1969 schreef:
za 04 jan 2020, 09:58
Bij Adil is coke gevonden
Die kans is vrij groot, want wat hij daar anders te zoeken? Toch niet zijn gsm, want na die arrestatie moet hij toch wel geweten hebben dat er al bewijsmateriaal tegen hem was.
Hij wist niet dat de politie zijn telefoon had. En op het moment van zijn vrijlating zelfs hadden ze die nog niet kunnen gebruiken als bewijsmateriaal. Pas deze week was ergens een gesprek tussen Lexi en Tim waarbij die eerste zei dat ze eindelijke de telefoon hadden kunnen ontgrendelen.
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 4
x 89

Bericht door Tiboko » ma 06 jan 2020, 00:12

Het is hier natuurlijk het topic van wijlen Frederieke, maar vermits Jasper ook een mogelijke dader is, toch nog een antwoord.

tvx1 schreef:
zo 05 jan 2020, 21:48
Pas deze week was ergens een gesprek tussen Lexi en Tim waarbij die eerste zei dat ze eindelijke de telefoon hadden kunnen ontgrendelen.
Dat wéét Jasper natuurlijk niet hé. En bovendien was die duidelijk niet vergrendeld, vermits Thilly en Waldek gewoon de daarop aanwezige filmpjes konden bekijken. Raar dus :think:

OK, we weten dat Jasper niet van de slimsten is. Maar "normaal" doe je enkel een huiszoeking bij zeer ernstige feiten. En dat feit is dat hij dus Thilly verkracht zou hebben terwijl ze onder verdoving was.

Alleen kan ze dat niet bewijzen, want ze was onder verdoving EN er waren geen getuigen. Dus het enige bewijs dat hiervan eventueel kan bestaan is natuurlijk dat filmpje op die gsm van Jasper. Zonder zo'n filmpje kan je bij een huiszoeking enkel drugs of iets dergelijke vinden, maar dat bewijst natuurlijk nog niet dat hij die ook gebruikt heeft bij een verkrachting.

Dus ALS er een huiszoeking was, moet hij toch geweten hebben dat ze het enige bestaande bewijs (een filmpje op zijn gsm) hebben.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 19

Bericht door tvx1 » ma 06 jan 2020, 17:50

Tiboko schreef:
ma 06 jan 2020, 00:12
Dat wéét Jasper natuurlijk niet hé. En bovendien was die duidelijk niet vergrendeld, vermits Thilly en Waldek gewoon de daarop aanwezige filmpjes konden bekijken. Raar dus
Hebben Thilly en Waldek dan filmpjes zitten kijken op de telefoon van Jasper? Dat heb ik dan gemist? Volgens mij hebben ze die telefoon gewoon aan de politie gegeven. Ik meen mij te herinneren dat Thilly de gehavende Waldek van de grond raapte en vervolgens de telefoon van onder de zetel viste op diens aanwijzingen. De volgende scène (kan al een volgende aflevering geweest zijn) zaten ze in het politiebureau met de telefoon in een bewijszakje.
Tiboko schreef:
ma 06 jan 2020, 00:12
Alleen kan ze dat niet bewijzen, want ze was onder verdoving EN er waren geen getuigen. Dus het enige bewijs dat hiervan eventueel kan bestaan is natuurlijk dat filmpje op die gsm van Jasper. Zonder zo'n filmpje kan je bij een huiszoeking enkel drugs of iets dergelijke vinden, maar dat bewijst natuurlijk nog niet dat hij die ook gebruikt heeft bij een verkrachting.

Dus ALS er een huiszoeking was, moet hij toch geweten hebben dat ze het enige bestaande bewijs (een filmpje op zijn gsm) hebben.
Bij een huiszoeking kan je ook een computer of tablet vinden waar dat filmpje misschien ook op staat. Want naar het schijnt genoten Chantal en Jasper vaak samen van de filmpjes die hij met andere vrouwen maakte. Hij kan ook gewoon denken dat Waldek en Thilly gewoon dat éne filmpje dat hij naar hen heeft gestuurd naar de politie hebben doorgestuurd. Hij is dus echt wel perfect mogelijk dat hij denkt/dacht dat zijn telefoon nog in bezit van Waldek was en hij daarom bij hen thuis en bij de Kabouters is gaan inbreken.
0 x

Gesloten