Tom De Decker (Wim Stevens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik dacht dat Frank in Marokko geweest is voor de begrafenis van Jenny (februari 2017).
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Inderdaad. Kwam onlangs nog in de namiddagaflevering. Frank vertelde dat hij Robin & Bianca (die toen hoogzwanger was) ontmoet had. Rosa was ook mee, zelfs Marianne.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

deborah1 schreef: di 26 nov 2019, 11:43 Ik kan verkeerd zijn, ik dacht dat Frank nooit in Marokko was geweest. Kan er iemand hier duidelijkheid over brengen?
Hij is daar meermaals geweest. O.a. toen Jenny is overleden, maar ook daar voor al.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Christel schreef: di 26 nov 2019, 10:20 Tom is sowieso de minst bekende voor Robin.
En wat alle anderen betreft, of dat nou oma's, opa's of wat dan ook zijn; ook daar lijkt maar weinig band te bestaan. Het was (voor mij toch) zelfs best wel een verrassing toen bleek dat "oma Marianne" al die jaren toch min of meer contact heeft gehouden, want er is over de hele lijn maar bar weinig over gezegd altijd. Toen Jenny Sr. nog leefde, hoorden we er iig nog ooit iets van, maar sinds zij gestorven is eigenlijk niks meer...

Wat "banden" betreft, vind ik het dan ook raar dat Leo vriendelijk ontvangen wordt, terwijl Frank gewoon ronduit weggestuurd wordt en ook Marianne eigenlijk buiten gekeken wordt. Ik kan begrijpen dat Tom de tijd wil om rustig aan elkaar te wennen, maar dat geldt dan wel voor iedereen - zou je denken - en zou niet selectief moeten zijn. Zijn eigen persoonlijke voorkeur voor mensen waar hij wel of niet zo goed mee uit de voeten kan, lijkt er in dit geval meer toe te doen dan wat Robin ervan vindt.

Maar dat gezegd hebbend, geloof ik niet dat Robin er speciaal naar uitkijkt om wie dan ook te zien daar. Hij heeft met niemand al genoeg connectie om zich echt op zijn gemak bij die mensen te voelen...
Voilà dat vind ik dus ook. Het is totaal niet eenvormig in zijn keuze's. Leo laat hij zonder twijfel binnen, maar Frank wordt wandelen gestuurd. Daar kan ik echt geen begrip voor brengen. Als je geen bezoek voor Robin wil, hou je daar aan en laat dan ook niemand binnen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

jessie V. schreef: di 26 nov 2019, 11:12 Bij Leo ontdooide Robin, dat is iemand die hij een beetje kent.
Hij Frank exact even veel. Dat is zijnen bompa en hij heeft hem meermaals gezien in Marokko.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: di 26 nov 2019, 17:43 Hij Frank exact even veel.
Blijkbaar voelde Robin zich goed(beter?) bij Leo? Maar los daarvan vind ik het ook fout dat Tom uitmaakt wie op bezoek mag bij Robin en wie niet.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Die man kan ik soms toch echt niet volgen. Al is zo'n "uitnodiging" van Frank eerder een dwangbevel, toch snap ik niet dat Tom daar mee instemt. En dan nog Karin uitnodigt om mee te gaan. Hoe zot kun je zijn. Ik zie Karin al aan tafel zitten bij de Bomansen, haar neus optrekkend en rollend met haar ogen. :crazy:
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Ik begrijp wel dat hij naar de Bomansen gaat voor kerst. Robin kent Frank en hij zal zich meer amuseren dan bij z'n oma.
Dat Karin dan weer meegaat, dat begrijp ik niet. Ze zal misschien nog een uitnodiging krijgen van Kobe en daar op ingaan...
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Tom kan toch zo vreselijk stuntelig zijn in zijn antwoorden of opmerkingen ! 'T is alsof hij zich geneert om iets te zeggen, met de nodige haperingen en gekuch en "euh" ertussen ...EN dat voor een advokaat !!!
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

nounake schreef: wo 18 dec 2019, 07:26 Tom kan toch zo vreselijk stuntelig zijn in zijn antwoorden of opmerkingen !
Als hij moet spreken als advokaat is zijn betoog waarschijnlijk heel goed voorbereid? 't Zijn waarschijnlijk de onverwachte confrontaties/conversaties die hem nerveus maken en zorgen voor stress-kuchen?
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Kiki_Dee schreef: wo 18 dec 2019, 07:14 Ik begrijp wel dat hij naar de Bomansen gaat voor kerst. Robin kent Frank en hij zal zich meer amuseren dan bij z'n oma.
Wat dat betreft denk ik dat de "stand" zo'n beetje gelijk is. Hij kent zowel Frank als Marianne eigenlijk niet goed (genoeg).
Ik heb voorheen iig toch nog nooit een voorkeur gemerkt bij Robin, maar het zal niet helpen dat Tom tegenwoordig al begint te zuchten en te steunen zodra oma/Marianne alleen nog maar ter sprake komt. We hebben bij Stan toch al eens gezien waar dat toe leidt, terwijl die in eerste instantie juist extreem goed met Marianne overweg kon.

Zowel Frank als Marianne verdienen een kans om hun kleinkind beter te leren kennen, dus ik snap het Kerstmis vieren bij Frank echt wel. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom Tom & Karin daar bij moeten zijn, eigenlijk. :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Christel schreef: wo 18 dec 2019, 10:43 Ik begrijp alleen niet zo goed waarom Tom & Karin daar bij moeten zijn, eigenlijk.
Omdat Tom nu eenmaal de vader is en die jongen buiten Frank eigenlijk niemand aan die tafel zal kennen (Joren, Viv wellicht, Simonne, Tim, Sam, Hannah... - allemaal mensen die hij nog nooit heeft gezien).

En Karin heeft al gezegd dat ze niet meegaat, dus zij zal er niet bij zijn.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Buiten Frank zijn het inderdaad allemaal mensen die hij nog nooit heeft gezien, maar hij kent Frank dus wel, en zoveel beter kent hij Tom nou ook weer niet. Sinds dat manneke naar hier gekomen is, is hij alleen nog maar met zo goed als volledig nieuwe gezichten geconfronteerd, en de paar mensen die hij wel een klein beetje kende van tevoren (al was het maar van een paar bezoekjes of foto's), daar houdt Tom hem zo'n beetje bij weg.
Normaal zou ik dus begrijpen dat Tom als vader een extra steuntje in de rug zou zijn tijdens zo'n kerstfeest, maar in dit geval niet. Hetzelfde geldt voor Karin, waar Robin al helemaal niet veel mee heeft.
En ik weet dat Karin uiteindelijk niet meegaat nu, maar ik begreep al niet eens waarom Tom haar dat vroeg... ;)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik volg je wel Christel, maar kerst is ook wel een familiefeest.
Dan wil je zo'n jongen toch niet het gevoel geven dat hij bij zijn bompa geparkeerd wordt (en bij 'vreemde mensen'), zodat zijn vader elders kan gaan feesten.
Ik vond het vooral een teken dat Tom de situatie nu als 'een gezinnetje' beschouwt en niet als 'ik heb toevallig een kind waar ik moet voor zorgen, maar iemand anders kan dat ook'.
Het had ook een mooie gelegenheid geweest om Karin hierbij te betrekken, want uiteindelijk zal Robin toch vroeg of laat opnieuw met haar te maken krijgen.
En zo'n familiefeest is dan toch nog (gewoonlijk) iets losser dan gewoon met zijn drietjes in de zetel zitten, zeker omdat Robin al niet de spraakzaamste is.
Het had een mooie ijsbreker kunnen zijn.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat had het zeker kunnen zijn, en ik begrijp ook helemaal wat je zegt. :yup:
Maar ik vind het gewoon zo haaks staan op hoe Tom zich verder gedraagt. Neem die keer oppassen van een tijdje geleden, bijvoorbeeld. Hij heeft zich eerst in 10 bochten gewrongen om zowel de opa als de oma niet te moeten vragen om op te passen, om er vervolgens niks beters op te vinden dan Karin maar in het diepe te gooien. Daar was Robin totaal niet bij gebaat verder...

Kerstmis is zeker een familiefeest, maar waarom dan niet wat mensen bij hem thuis uitnodigen? Gewoon een middag of wat dan ook, zodat Robin in zijn vertrouwde omgeving en op zijn eigen tempo rustig kan wennen aan de mensen waar hij in principe het meeste mee te maken krijgt? Dat was ook een optie geweest, dan had niemand zich buitengesloten gevoeld, dan had iedereen gezelschap gehad tijdens Kerstmis, en vooral; dan was de hele situatie een stuk minder ongemakkelijk geweest voor verschillende mensen en had dat alvast geen discussies opgeleverd.
Maar goed, die discussies zijn waarschijnlijk hetgeen waar het om gaat draaien nu. Marianne zal alvast niet overlopen van blijdschap, schat ik zo... ;)
0 x
Plaats reactie