Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

nounake schreef: di 10 dec 2019, 07:16 Kan het nog ongeloofwaardiger ?
Wat is er ongeloofwaardig aan? Geef eens een paar voorbeelden.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 982
x 584

Bericht door martha »

Ja dat vroeg ik me ook af Nounake of bedoelde je dat Marianne aan het poetsen ging ? :mrgreen: Het is niet omdat zij een Bastiaens is, de dochter van een rechter, de ex-vrouw van twee dokters (en een oplichter) dat zij geen bezemsteel kan vasthouden :lol: Alleen begrijp ik nog altijd niet waarom zij zo gebeten is op Karin, Karin is toch een advocate, dus geen basse classe zoals Peggy was of hoopt Marianne nog altijd dat Tom en Judith terug bij elkaar komen ?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1668
x 2577

Bericht door satine »

Een sifon die van 1 keer 'verkeerd gebruik' zomaar kapot gaat?
Omdat er etensresten zijn door gespoeld?
Dan is die zeker gekocht bij Brol en Co - of al jaaaaaaaaaren oud.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef: wo 11 dec 2019, 21:53 Een sifon die van 1 keer 'verkeerd gebruik' zomaar kapot gaat?
Omdat er etensresten zijn door gespoeld?
Dan is die zeker gekocht bij Brol en Co - of al jaaaaaaaaaren oud.
Daar waren wij ook perplex van. Zou dat een verkooptechniek van Eddy zijn? LOL
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

Tja, als ze met elektronica knoeien om betere verkoopcijfers te halen, waarom niet ook met de leidingen, hé? :lol:

Ik heb helaas niet kunnen zien wat er precies door die leiding is gespoeld. Maar afgaande op de scène waarin Eddy het moet repareren, zal het wel niets geweest zijn dat zo'n verstopping veroorzaakt. Was het niet die spinazie die erin zat?
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1371
x 1727
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

satine schreef: wo 11 dec 2019, 21:53 Omdat er etensresten zijn door gespoeld?
Toen hij die sifon tevoorschijn toverde zat er precies een hele kruidentuin in ! :character-koolaid: Beetje over de grens van het geloofwaardige!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

apestaart schreef: di 10 dec 2019, 21:37 Wat is er ongeloofwaardig aan? Geef eens een paar voorbeelden
Heel de verhaallijn de laatste tijd is toch zoooo ver gezocht en overdreven !
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Wat vond ik van de aflevering? Héél lastig om doorheen te komen de laatste tijd, eerlijk gezegd.
Het kan me gewoon allemaal niet meer boeien. :oops:

Jasper en Chantal zijn 2 vreemde en vooral akelig overkomende mensen, waarvan je niet begrijpt dat ook maar iemand hen bewust opzoekt om wat voor reden dan ook. Die 2 hebben nog net geen bordje boven hun hoofd waarop staat dat je ze beter ten koste van alles kunt vermijden. Wat Thilly daar te zoeken had, is mij dan ook een groot raadsel. Ik kan maar niet begrijpen dat ze zichzelf zo in de nesten heeft gewerkt met die 2, en de reden waarom kan me inmiddels ook niet meer schelen, met haar grillig gedrag en grootse verhalen altijd.

Hetzelfde geldt voor Waldek, die nou al voor de zoveelste keer als een kip zonder kop achter een vrouw aanrent die - laten we heel eerlijk zijn - nou niet bepaald veel eerlijkheid, vertrouwen en "houden van" uitstraalt. Het weet mij in elk geval niet meer te overtuigen.
Dat hebben we met Mayra toch ook allemaal al voorgeschoteld gekregen? :-?
Blijkbaar leert hij het dus nooit... :bye:

Dan is er nog Tom die vroeger heel leuk en ook volwassen met zijn moeder omging en een hechte band met haar had, maar die nu ineens niks meer van haar moet weten en er ook geen normaal gesprek meer mee kan voeren zonder zich als een dwarse puber op te stellen. Dezelfde plotse gedaanteverwisseling geldt voor Marianne zelf, die blijkbaar alleen nog maar kan moeien, grommen, zeuren en snauwen. Er zit geen greintje nuance of warmte meer in die 2.

Ijskonijn Peter doet niks anders dan verbeten rondlopen, want zelfs 1 normaal gesprek met zijn moeder of zijn vrouw zit er blijkbaar niet in. Het lijkt daar allemaal maar zo'n beetje langs elkaar af te leven en daar niet bepaald vrolijk van te worden.

Angèle heeft kennelijk alleen nog maar interesse in andermans leven. Ze behandelt Eddy - waar ze een tijdje geleden nog zo ontzettend gek op was - ineens alsof hij een stuk uitgekauwde kauwgum onder haar schoen is en vindt het veel belangrijker om haar vriendin op een asociale en ongewenste manier aan een gigolo te helpen? Serieus?? :crazy:

Om over alle andere personages nog maar te zwijgen, want in feite valt er van bijna iedereen wel een voorbeeld te geven waaruit blijkt dat ze als een soort karikatuur neergezet worden. Wat is er met de "mensen" gebeurd in Thuis? Want hen vond ik altijd heel interessant om te volgen iedere avond.
Niet de aan elkaar geplakte-, onlogische, overdreven situaties en reacties die ze ons nu voorschotelen... :(
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

U zegt precies wat ervan is ! Ik ken persoonlijk nu al 3 koppels die afgehaakt hebben deze laatste tijd en eerlijk, ik zap ook regelmatig tijdens de aflevering . Zo spijtig toch en, zoals U het zegt : wat is er met de "mensen" gebeurd? Met Kaat is de laatste vertrokken .
1 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Datzelfde heb ik ook. Ik heb afgelopen week regelmatig, soms zelf een halve aflevering aan toe moeten zappen, omdat het gewoon totaal niet interessant meer is. Thuis begint sinds vorig seizoen steeds meer een hoog Kampioenen gehalte te krijgen , met al die misverstanden (Nancy die Britney staat af te luisteren), en verhaallijnen. :thumbdown: Misschien toch maar even Thuis links laten liggen, tenminste totdat Angèle, Waldek Thilly... Eigenlijk de halve Thuis bende waar ik me al zo aan erger (onlangs al hier toegelicht) , minder in beeld gaan komen. :denk:
2 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 982
x 584

Bericht door martha »

Martha die vredig naast mij lag te slapen is beginnen blaffen bij het gevecht tussen Waldek en Jasper :lol: Dus toch nog één schepsel op aarde die het interessant vond :mrgreen: :angel:
2 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Ik vind get best spijtig dat Waldek zo goed als geen hardheid meer lijkt te hebben. Indertijd, toen het gedaan was met Rosa, was hij nog mans genoeg om zelfs zijn beste kameraad Frank een mot te verkopen. Nu verdedigt hij zich niet eens meer tegen Jasper, of is dat maar tactiek?

Als het niet aan naam en uiterlijk had gelegen, zou ik Angèle ook niet herkend hebben. Ja, ze was soms een lastig mens in de tijd dat Sam haar biologische moeder zocht, maar ze was tenminste veel serieuzer en had duidelijk een zorgende kant. Ik heb iemand op het forum haar lezen vergelijken met Pascale - mij doet ze eerder denken aan Carmen. Een Neroke zie ik nog wel zitten :yup: :D
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1668
x 2577

Bericht door satine »

Maar jij kijkt nog niet zo heel lang ;)
Angèle was vroeger echt wel een serpent, probeerde constant ruzie te stoken, ook tussen Simonne en Frank.
Echt een vrank blad heeft ze, dus nu valt ze nog mee.

Maar de Kampioenen mogen van mij echt wel wegblijven.
Het nieuwe café wordt vanuit dezelfde hoek gefilmd, de toog lijkt op de andere, met de 'uitgang' aan precies dezelfde kant.
Het doet mij erg aan het clublokaal denken, maar dat kan aan mij liggen.

En 'Bar Madame', ik dacht toen toch direct aan een ander soort etablissement.
Maar ook dat kan aan mij liggen. :mrgreen:
1 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Ik dacht eigenlijk niet echt aan De Kampioenen. Meestal denk ik niet echt na over een programma terwijl ik aan het kijken ben. Achteraf gezien is inderdaad de vervlakking van de personages een groeiende overeenkomst. Dit vond ik nog niet zo problematisch toen Eddy en Angèle nog 'de komische noot' in de serie waren.

Nu is vooral Angèle heel stereotype geworden. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat ze altijd al zo dacht over s*ks, ook al kijk ik nog niet zo erg lang.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

ThuisStan123 schreef: za 14 dec 2019, 10:18 Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat ze altijd al zo dacht over s*ks,
Angéle is altijd al een soort lichtekooi geweest. Ik herinner mij nog heel goed (ook al is dat al ettelijke seizoenen geleden) dat ze Frank probeerde te versieren in de tijd dat ze bij Frank en Simonne inwoonde. Als ik één personage moet vermelden die niet zonder vent kan,is het wel Angèle.
0 x
Plaats reactie