Uitgeklaard (boek)

Alle spoilers over Thuis komen hier. Inhouden, nieuwe personages, ...
Forumregels
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!
Frederique
Nog geen rang
x 1
x 5

Uitgeklaard (boek)

Bericht door Frederique » do 05 dec 2019, 01:22

Te koop vanaf 20-12-2019!
Via Bol.com:

https://www.bol.com/nl/p/uitgeklaard-th ... oductTitle
0 x

Thom
Poster rang 1
Poster rang 1
x 33
x 47

Uitgeklaard (boek)

Bericht door Thom » vr 06 dec 2019, 12:21

Hier alvast een hoofdstuk van het boek dat volgens de site morgen uit zou komen : https://www.een.be/thuis/preview-lees-a ... -thuisboek
0 x

Frederique
Nog geen rang
x 1
x 5

Uitgeklaard (boek)

Bericht door Frederique » za 07 dec 2019, 00:47

Hopelijk staan er toch ook minstens een paar zinnetjes in over Stan’s gevoelens voor Joren. Dat verhaal lijkt momenteel echt wel dood en begraven. Vorig seizoen was die verhaallijn nog belangrijk genoeg om er een volledig boek aan te wijden, dit jaar laten de scenaristen ons compleet op onze honger zitten.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 148
x 55

Uitgeklaard (boek)

Bericht door ikke » za 07 dec 2019, 08:18

Veel leesgenot! Ik heb genoeg aan de soap en zou liever zien dat ze ge afleveringen beter maken dan verduidelijkingen geven in boeken. Maar soit, zolang er echte fans zijn die alles wat met Thuis te maken heeft willen, zullen ze producten/boeken op de markt brengen. De commerçe moet draaien, hé?! :mrgreen:
0 x

Thom
Poster rang 1
Poster rang 1
x 33
x 47

Uitgeklaard (boek)

Bericht door Thom » di 10 dec 2019, 19:04

Ik heb het boek gelezen en het was helemaal niet wat ik verwacht had .Hier enkele dingen :

- Het gaat vooral over Emma en haar verblijf in Italië . De eerste 11 hoofdstukken wordt Stan zelfs alleen zo hier en daar door Emma vernoemd. Ook daarna blijft het verhaal meestal in het perspectief van Emma, dus haar emoties en reacties als Stan een moeilijk moment heeft en zich niet kan beheersen.

Emma en Floris gaan uit elkaar.

We zien hier Stan worstelen met zichzelf en zijn psychische problemen. In het begin lukt het hem moeilijk om zijn gevoelens te uiten , tegen het einde lukt het hem wel beter.

De band tussen Emma, Judith en Stan groeit weer naarmate het verhaal vordert.

Emma komt samen met Stan en Judith mee naar huis, dus gaan ze volgende maand alle drie tegelijkertijd weer te zien zijn.

Jesse wordt niet vernoemd, Joren alleen één keer door Emma , betreft de gebeurtenissen in juni.

Die zogezegde verhaallijnen die pas binnenkort op tv te zien zijn? Niets van aan , want tot en met de laatste pagina speelt het zich af in Italië en pas dan keren ze terug thuis. Behoorlijk misleidend, voor wie echte spoilers verwacht.

Voor mij toch één ding positief. En dat is dat ik me niet meer laat vangen door die commercie :oops: :mrgreen:
1 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 148
x 55

Uitgeklaard (boek)

Bericht door ikke » wo 11 dec 2019, 07:21

Thom schreef:
di 10 dec 2019, 19:04
Voor mij toch één ding positief. En dat is dat ik me niet meer laat vangen door die commercie
:lol:
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 215
x 92

Uitgeklaard (boek)

Bericht door Christel » wo 11 dec 2019, 14:25

Bedankt voor de verduidelijking / samenvatting, Thom! :text-thankyouyellow:

Tsja, zonder al te zuur over te willen komen, snap ik het gedoe met die boeken echt niet zo. Ik zou ook liever zien dat ze wat meer moeite in de verhaallijnen op het scherm zouden steken. Het hele gebeuren met Stan bijvoorbeeld, is gewoon als een soort nachtkaars uit gegaan na alles wat er gebeurd is. Eigenlijk sowieso belachelijk dat je boeken nodig zou hebben om toch volledig mee te zijn, maar als dan ook nog blijkt dat er helemaal niet zoveel verduidelijkt wordt verder, dan vraag ik me al helemaal af waar ze mee bezig zijn.
De kassa moet inderdaad rinkelen, blijkbaar...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Thom
Poster rang 1
Poster rang 1
x 33
x 47

Uitgeklaard (boek)

Bericht door Thom » wo 11 dec 2019, 15:08

Ik vind dat ze het hele gebeuren op tv een vertekend beeld geven, wat betreft Stan, die daar een wonderbaarlijke genezing heeft ondergaan. In het verhaal echter, heeft zijn zwakke mentale toestand de bovenhand, en heeft hij last van stemmingswisselingen en plotse woedeuitbarstingen. Bijvoorbeeld onderweg, na een aanvaring met iemand uit een tankstation, raakt hij helemaal van slag en verliest hij zijn zelfbeheersing, als ze terug aan het rijden zijn. Nog een voorbeeld , Stan die wegloopt en een stoel omver gegooid heeft in het hotel , nadat hij onrechtstreeks geconfronteerd werd door een andere gebeurtenis, om zich dan even later voorzichtig te excuseren. Toch een gemiste kans om die dingen niet in de serie te verwerken , het gaf het verhaal van Stan toch een realistischere draai. Echt jammer dit. :(
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 215
x 92

Uitgeklaard (boek)

Bericht door Christel » do 12 dec 2019, 13:42

Oh, dan zeker inderdaad! Dergelijke reacties zouden in zijn geval veel logischer zijn geweest dan zijn toch vrij plotselinge ommekeer. Echt heel vreemd om daar dan letterlijk helemaal niks van terug te zien op TV.

Als ik dat hier zo lees, dan vraag ik me ook heel erg af hoe Judith op dit alles reageert in dat boek, want op TV houdt ze zich toch behoorlijk afzijdig van alles rond Stan, zowel voor- als nadat hij haar een tijdje als boksbal gebruikt heeft. En ineens - na slechts een paar matig-succesvolle etentjes - vertrekken ze dan samen op reis.
Dat valt eigenlijk totaal niet te rijmen met hoe slecht ze meestal met elkaar omgaan, met de verwijten die Stan haar al een hele tijd maakt en met wat ik hier boven lees aan gebeurtenissen in het boek. Als Stan echt nog zo met zichzelf ik de knoop zit, dan zie ik niet in hoe Judith daar ook maar enigszins fatsoenlijk op zou kunnen reageren. Op TV gaat zij er al jaren zowat het slechtst mee om van allemaal... :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 3
x 11

Uitgeklaard (boek)

Bericht door ThuisStan123 » za 14 dec 2019, 10:27

Ik weet eigenlijk niet goed of ik dit boek nu wel als canon van de serie zou moeten beschouwen. Jesse is in rook opgegaan, Joren is ook verdwenen en Judith gaat met Stan op reis terwijl ze dondersgoed weet dat hij nog problemen heeft (dit verbaast me evenwel niet, maar goed).

Dat kan ik niet bepaald rijmen met het verloop in de serie, waarin Stan iedere week met Jesse lijkt af te spreken en heeft laten merken (al was het maar een paar seconden) dat hij Joren wel mist. Een meer ontspannen houding naar zijn moeder toe, oké, maar hij heeft toch wel genoeg zelfkennis om te weten dat die reis niet echt soepel zou gaan? In het boek wordt dit dan weer volledig tegengesproken.

Dit was de tweede en allicht ook de laatste keer dat ik razend benieuwd ben naar een Thuis-boek. De media erover volgen en zien wat erin staat, mij goed, maar het kopen? Mij niet gezien :whistle:
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 148
x 55

Uitgeklaard (boek)

Bericht door ikke » za 14 dec 2019, 12:48

Als ik je een paar boeken van Thuis zou aanraden, dan zijn het de 2 eerste. Die volgen de soap niet echt, maar kunnen "dienen" als een soort: "wat vooraf ging". Het eerste boek gaat over de jeugd van Marianne. Het tweede boek heeft als titel "zomerlieven". Dat tweede ga ik nog eens moeten herlezen, want ik ben vergeten waarover het ging, behalve dat Rosa daar een rol in speelde. Sedert die boeken heb ik nog maar één boek meer gelezen en ik ben totaal vergeten welk boek dat was. Maar sedertdien heb ik geen enkele moeite meer gedaan om nog een Thuisboek te lezen, laat staan kopen. Deze week zag ik in de bib het boek :"ongewenst" staan... 'k Heb het even in mijn handen genomen en al bijna even rap terug in het boekenrek gezet. Voor mij geen Thuisboeken meer, behalve die 2 eerste die ik nog wel eens zal herlezen.
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 30

Uitgeklaard (boek)

Bericht door jessie V. » za 14 dec 2019, 13:20

Ik heb eens één boek gekocht over Thuis. Dat was geen verhaal maar een kijkje in de keuken. Hoe het begon, beschrijving van de personages en de artiesten daar achter. Het aantal moorden, het aantal slechterikken een overzicht van de meegroeiende zwangere buiken enz. Ook hoe de stunten werden voorbereid en uitgevoerd. Het mooiste vond ik de scene waarin Nancy met haar brommer dwars door de staldeur van Ter Smissen rijdt en de aanslag van Eddy op die taxi, die daarna in brand vloog. Vond ik wel leuk om te zien.
1 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 148
x 55

Uitgeklaard (boek)

Bericht door ikke » za 14 dec 2019, 13:33

jessie V. schreef:
za 14 dec 2019, 13:20
Ik heb eens één boek gekocht over Thuis. Dat was geen verhaal maar een kijkje in de keuken.
Nog nooit over dat boek gehoord, lijkt mij wel een leuk hebbedingetje.
Wat is de titel van dat boek(je)?
1 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 30

Uitgeklaard (boek)

Bericht door jessie V. » za 14 dec 2019, 18:16

Dat boek heet gewoon: "Nergens beter dan Thuis". Saskia Reusens. Uitgekomen in 2011. Uitgeverij Linkeroever
Ik heb het gekocht via Bol.com. Op de buitenkaft van het boek staan allemaal kleine foto's van de mensen die toen (en daarvoor) meespeelden in Thuis
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 30

Uitgeklaard (boek)

Bericht door jessie V. » za 14 dec 2019, 18:21

Het is nog te koop bij Bol.com. 9,95 euro
0 x

Plaats reactie