Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
daffy duck
Poster rang 3
Poster rang 3
x 3
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 21 sep 2019, 20:01

Heb ik nu zo mis zien? Waldek deelt een wafel met Rosa. Hij deelt hem in 2, ze hebben elk een helft en bij de volgende shot heeft zij een volledige wafel in haar hand! Ofwel zie ik dubbel...kan ook! :crazy:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 1

Bericht door ikke » za 21 sep 2019, 20:10

daffy duck schreef:
za 21 sep 2019, 20:01
Ofwel zie ik dubbel...kan ook!
Weer te diep in 't glas gekeken, hé, Daffy!
Ik neem mijn woorden terug, 't was duidelijk "een misse" in Thuis. Rosa krijgt de helft van Waldek's wafel en 't volgende moment zit ze vrolijk te knabbelen aan een hele wafel. Dat klopt niet, hé, mannekes!
Laatst gewijzigd door ikke op zo 22 sep 2019, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door johan1969 » ma 23 sep 2019, 11:00

Dat van die wafel is me niet opgevallen. Wat ik wel raar vind is, dat iedereen van de Kabouters aan het werk is in de Withoeve en ze dan ff druiven gaan plukken voor een andere werkgever ??? Hoe zit het met de verzekering, ervaring etc ?
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1

Bericht door tvx1 » di 24 sep 2019, 19:24

johan1969 schreef:
ma 23 sep 2019, 11:00
Dat van die wafel is me niet opgevallen. Wat ik wel raar vind is, dat iedereen van de Kabouters aan het werk is in de Withoeve en ze dan ff druiven gaan plukken voor een andere werkgever ??? Hoe zit het met de verzekering, ervaring etc ?
Ze waren daar sowieso aan het werk in opdracht van Stevenson. Maakt dan weinig uit dat die hen op een andere klus zet.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door johan1969 » vr 27 sep 2019, 23:05

Tom heeft n afspraakje met die vriendin van Karen en zegt tegen Karen 'tot maandag'. Volgens mij wonen ze nog altijd samen, niet ?
0 x

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Bericht door Tiboko » vr 27 sep 2019, 23:18

johan1969 schreef:
vr 27 sep 2019, 23:05
Volgens mij wonen ze nog altijd samen, niet ?
Meer in een soort LAT-vorm hoor.

Toen Marianne aan Stan vroeg of hij geen last had van Karin, zei Stan dat Karin er vaker niet dan wel is.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door johan1969 » za 28 sep 2019, 11:41

Ja, omdat Karin vaak werkt ? Of heeft ze nog n eigen huis/appartement.

Wat vindt Karin ervan dat Tom n date met haar vriendin heeft ? Leek me ook niet louter zakelijk …
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 1

Bericht door ikke » za 28 sep 2019, 14:29

johan1969 schreef:
za 28 sep 2019, 11:41
Wat vindt Karin ervan dat Tom n date met haar vriendin heeft ? Leek me ook niet louter zakelijk …
Zij weet dat niet. Nog niet...
0 x

Ferrero
Nog geen rang

Bericht door Ferrero » di 01 okt 2019, 20:35

Ik word daar zo BOOS van: het beeld dat ze ophangen van de geestelijke gezondheidszorg in het algemeen en de psychiatrie in het bijzonder. Een psychiatrische instelling is geen hotel waar je binnen en buiten gaat wanneer je wil en waar ze kamers op overschot hebben. Je moeten lang op een wachtlijst staan en als je jezelf “ontslaat” houden ze je kamer zeker niet vrij. Wanneer wordt dat taboe eindelijk eens doorbroken? Om geholpen te kunnen worden door een Centrum Geestelijk Gezondheidszorg is er een wachtlijst van 1 jaar! Stel dat je dat te horen krijgt als je een bobbeltje voelt in je borst....
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 1

Bericht door ikke » wo 02 okt 2019, 08:01

Ferrero schreef:
di 01 okt 2019, 20:35
Ik word daar zo BOOS van: het beeld dat ze ophangen van de geestelijke gezondheidszorg in het algemeen en de psychiatrie in het bijzonder
Mijn deelneming!
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 8
x 4

Bericht door Christel » wo 02 okt 2019, 11:29

Goh, ik kan me echt heel goed voorstellen dat het voor sommige mensen enorm frustrerend werkt als zoiets zo ontzettend verkeerd wordt weergegeven.
Lijkt me verschrikkelijk als je heel erg bezorgd bent om iemand die dringend hulp nodig heeft, of als je zelf (zoals nu in Thuis) om hulp vraagt, en je krijgt te horen dat je maar een jaartje moet wachten. :shock:
Thuis is geen voorlichtingsprogramma, dus dat niet alles altijd klopt kan ik begrijpen, maar er zijn wel zaken waar ze rekening mee kunnen houden, vind ik, en dit is er zeker eentje van...
Laatst gewijzigd door Christel op wo 02 okt 2019, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

heidiw
Poster rang 4
Poster rang 4
x 2
x 1

Bericht door heidiw » wo 02 okt 2019, 15:25

Ferrero schreef:
Ik word daar zo BOOS van: het beeld dat ze ophangen van de geestelijke gezondheidszorg in het algemeen en de psychiatrie in het bijzonder. Een psychiatrische instelling is geen hotel waar je binnen en buiten gaat wanneer je wil en waar ze kamers op overschot hebben. Je moeten lang op een wachtlijst staan en als je jezelf “ontslaat” houden ze je kamer zeker niet vrij. Wanneer wordt dat taboe eindelijk eens doorbroken? Om geholpen te kunnen worden door een Centrum Geestelijk Gezondheidszorg is er een wachtlijst van 1 jaar! Stel dat je dat te horen krijgt als je een bobbeltje voelt in je borst....
Ik begrijp je frustratie wel hoor, de wachtlijsten voor de CGG zijn al onmenselijk lang, al varieert het wel van regio tot regio. En dan willen ze ook nog eens gaan experimenteren met eerstelijnshulp. Maar je kunt ambulante zorg niet vergelijken met residentiële. Ik moest ooit een verplichte stage doen in een psychiatrisch ziekenhuis en er waren toch wel meerdere heropnames per week, redelijk kort nadat de patiënt ontslagen werd. Maar ik vermoed dat ieder ziekenhuis zijn eigen procedures heeft hierover en dat er in de grootsteden inderdaad wel wachtlijsten kunnen zijn. Er is inderdaad nog veel werk aan de winkel en het ziet er helaas niet naar uit dat er snel beterschap zal komen.
0 x

vdbemdsa
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door vdbemdsa » wo 02 okt 2019, 15:31

Ferrero schreef:
Ja, ik begrijp je, en toch moet ik je tegenspreken, uit ondervinding weten wij dat er in iedere provincie 1 plaats vrij is voor zogezegd crisisopvang, waarschijnlijk is het dit dat hij heeft.
0 x

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Bericht door Tiboko » wo 02 okt 2019, 16:51

vdbemdsa schreef:
wo 02 okt 2019, 15:31
uit ondervinding weten wij dat er in iedere provincie 1 plaats vrij is voor zogezegd crisisopvang, waarschijnlijk is het dit dat hij heeft.
Eén op een hele provincie, wow. Dan zou het moeten lukken dat net wanneer hij langs gaat er een plaatsje vrij is toch?

Sowieso denk ik dat je moet verwezen worden door een expert of iets dergelijks en dat je niet zomaar zélf en op eigen houtje kunt gaan aankloppen daar. Ik herinner mij dat hij zich bij zijn eerste opname wel had laten vergezellen door zijn moeder (een huisarts) en dat die toen toch ook een gesprek had met verantwoordelijken daar.

@ Christel

inderdaad, als je dergelijk zwaarwichtige thema's wil aansnijden, hou het dan aub toch licht realistisch.

Trouwens, hetzelfde geldt voor het personage Paulien.

Bij wijze van spreken stond ze drie weken geleden op het dak om te springen en nu heeft ze vlinders in de buik bij haar gezellige onderonsjes met Kobe. Als het bij dergelijke zware depressies zo snel weer opklaart, dan moet de VRT zijn "artsen" misschien maar eens uitlenen aan de echte gezondheidszorg.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 1

Bericht door ikke » wo 02 okt 2019, 17:22

Aheum, Stan was dus al eens opgenomen in die kliniek, dacht ik? Dat maakt het ietsje makkelijker om er terug binnen te geraken. En wij weten niet wat de afspraak was toen hij er zijn (tijdelijk?) ontslag gaf, hé?! En voor mensen die al eens in een psychiatrische kliniek opgenomen werden, staat de deur ingeval van nood toch wel op een kier... Maar misschien is dat niet overal zo?
In ieder geval, 1 plaats in iedere provincie is schaamtelijk weinig.
0 x

Plaats reactie