Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Inderdaad, er zullen in ieder geval afspraken moeten gemaakt worden.
En een kind dat opgroeit met twee ouders die tegen elkaar niet praten lijkt me helemaal niet wenselijk. :nope:
Het is ook niet duidelijk hoe Bob dit ziet, als hij erkend wordt als vader heeft hij alimentatieplicht en bezoekrecht.
Dat eerste zal geen probleem zijn, maar ik vraag me af wat hij van het tweede verwacht: elk weekend een dag, een heel weekend om de twee weken, co-ouderschap?
Of Leo gewoon altijd bij hem?
In theorie beslissen rechters 'wat het beste is voor het kind', maw ze gaan er vanuit dat kinderen best met twee ouders opgroeien, co-ouderschap dus.
Maar als de relatie zo verziekt is dat er nooit enig overleg is tussen de ouders, wordt het kind ook wel vaak aan 1 ouder toegewezen en krijgt de ander bezoekrecht.

Als ik zie hoe hij dat kinderbedje (waar had hij dat opeens vandaan trouwens???) naast zijn bed had gezet, alsof kleine Leo elk moment kon arriveren, dan vrees ik dat Bob toch wat realiteitszin mist.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Ik vrees dat dat kinderbedje nog lang leeg zal blijven, hij kan misschien in afwachting een babypop er inleggen en zo gebaren dat dat “zijn zoon” is. :mrgreen:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Had beter meteen een éénslaper gekocht, voor als Leo junior als student eens komt logeren...ooit eens als hij misschien al puber is! :banana-stoner:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: vr 20 sep 2019, 08:34 Als de vader van mijn kind
1. zou zeggen dat ik mij niet aan de afspraak gehouden heb dat HIJ geen kind wil en er geen greintje begrip kan voor opbrengen dat dit soort dingen nu eenmaal gebeuren, maar mij verwijt dat ik hem dat 'gelapt' heb
2. omwille van dat kindje de relatie stop zet
3. op de meeste ongepaste tijden op mijn werk zijn verhaal komt halen en niet eens de moeite wil of kan doen om een afspraak te maken om er eens rustig over te praten
4. met zijn nieuwe vlam regelmatig voor mijn neus komt paraderen op mijn werk
5. trouwplannen maakt met die nieuwe vlam en met haar WEL kinderen wil
6. 'bezorgd' is om zijn kind en mij achter mijn rug 'helpt', maar dit alleen doet voor 'zijn zoon' en mij als een wandelende couveuse beschouwt
7. nu halsoverkop opeens de papa wil uithangen omdat het met zijn andere speeltje niet goed afliep,

dan zou ik ook een egoïstisch kreng zijn en hopen dat de verwekker (want meer is Bob niet, hij verdient de naam 'papa' nog helemaal niet) ver uit de buurt van mij en mijn kind blijft.

Wie hier de dikste egoïst is van de twee, is maar hoe je het bekijkt.
Wel, dan vind ik dat heel triestig dat jij je eigen trots boven het belang van je kind zou stellen. Je verwijt dat Bob Tamara enkel als wandelende couveuse beschouwt maar hoe beschouwt Tamara Bob eigenlijk? Ook niet meer als een DNA-donor als je 't mij vraagt. Voor de rest mag hij zijn schup afkuisen. Hoe ze het ook draait of keert, zonder Bob had Tamara haar lief Leotje nu niet. Dus een beetje respect zou wel mogen. Je verwijt dat hij niet wilde afspreken met Tamara om rustig te praten is volledig fout. Hij heeft haar meermaals gebeld en berichtjes gestuurd tijdens de zwangerschap maar ze heeft er nooit op willen reageren. Het is daarom dat Bob daar dan meermaals in de Frens stond om te vragen om met haar te babbelen. Maar iedere keer blafte ze hem volledig af en stuurde ze hem wandelen. Om als hij dan weg was hysterisch te beginnen bleiten en zichzelf te verwijten dat ze het weer maar eens erger gemaakt voor zichzelf. Bob kon en wilde dus echt wel moeite doen, maar hij kreeg geen enkele maar dan ook geen enkele kans van haar. Daarom ook dat hij haar verder achter haar rug hielp. Hij wist namelijk dat ze anders uit pure koppigheid alles ging weigeren. Maar uiteindelijk heeft ze nu wel dankzij de hulp van Bob een vaste job die ze kan gebruiken om voor zichzelf en Leotje te zorgen. Dus zo een slechte mens is Bob echt niet. Het was ook niet Bob, maar Tamara die de relatie stopzette. Bob had het moeilijk met de zwangerschap. En dat paraderen met Christine was meer op initiatief van die laatste dan Bob, dat weten we allemaal. Hij was daar steeds enorm onwennig bij. Ja Bob was fout in zijn reactie tov het nieuws van de zwangerschap, maar dat beseft hij ondertussen maar al te goed. Maar moet hij daar dan heel zijn leven voor boeten? Voor die éne fout?? Maar vooral moet Leotje daar dan het slachtoffer van zijn? Uiteindelijk hebben we het hier wel over een mens van vlees en bloed. Dat is geen voorwerp dat je bezit. Het is een mensenleven van iemand die ooit een zelfstandig persoon zal zijn. En die persoon heeft het volste recht om zowel zijn moeder als vader te kennen. Het is niet aan Tamara om daar éénzijdig over te beslissen.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Bob was wel heel grof tegen Tamara toen ze het nieuws vertelde. Hij wou dat ze abortus pleegde.
Ik begrijp beide kanten, maar Bob kon beter zijn best doen om het goed te maken ipv daar rond te lopen paraderen met een nieuw lief.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 691
x 532

Bericht door jessie V. »

Inderdaad. Toen Tamara hem vertelde dat ze zwanger was (heel blij) kwam Bob ontzettend grof uit de hoek. Uit wat hij haar allemaal zei was duidelijk op te maken dat hij dat kind niet wilde. Ik kan me goed voorstellen dat Tamara heel erg gekwetst was. Hij schijnt dat allemaal gewoon maar vergeten te zijn.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Inderdaad... Bob heeft zich in eerste instantie ontzettend grof, onverzettelijk en ongeïnteresseerd opgesteld.
Hij wilde "dat kind" niet, en daar kon Tamara het mee doen.

Het was pas toen hij hoorde dat ze een jongen verwachtte, en hij zelf al lang en breed bij Christine zat, dat hij enige interesse begon te tonen. Dat geldt ook voor het "helpen" wat hij gedaan heeft, trouwens; dat deed hij pas toen Tamara zowat op het laatst liep en nadat er al zoveel voorgevallen was dat het geen wonder was dat Tamara daar helemaal niet meer op zat te wachten.

Het gaat er in mijn ogen ook helemaal niet om dat Bob de kans ontzegt wordt om zijn kind op te zien groeien, maar meer om de toegevoegde waarde van zijn aanwezigheid voor kleine Leo. Bob is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag, terwijl Leo'tje er niet om gevraagd heeft om geboren te worden. Dat manneke verdient een warme en stabiele omgeving waarin hij op een fijne manier op kan groeien.

Als je dan ziet op wat voor manier Bob zich nu alsnog in het leven van zijn zoon probeert te wurmen (meteen met harde middelen en alsof zijn leven er vanaf hangt), dan vraag ik me af of het kaf de koren wel waard is in Bob's geval. Dat baby'tje is helemaal niet gebaat bij dagvaardingen, vaderschapstesten en rechtszaken, maar ook daar lijkt hij weer geen moment rekening mee te houden.

Het wordt hoog tijd dat Bob eens beseft dat hij met mensen van vlees en bloed te maken heeft, en niet met poppetjes die hij naar believe kan plaatsen en verplaatsen zoals het hem op dat moment het beste uitkomt...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: ma 23 sep 2019, 20:09 Hoe ze het ook draait of keert, zonder Bob had Tamara haar lief Leotje nu niet. Dus een beetje respect zou wel mogen. Je verwijt dat hij niet wilde afspreken met Tamara om rustig te praten is volledig fout. Hij heeft haar meermaals gebeld en berichtjes gestuurd tijdens de zwangerschap maar ze heeft er nooit op willen reageren. Het is daarom dat Bob daar dan meermaals in de Frens stond om te vragen om met haar te babbelen. Maar iedere keer blafte ze hem volledig af en stuurde ze hem wandelen. Om als hij dan weg was hysterisch te beginnen bleiten en zichzelf te verwijten dat ze het weer maar eens erger gemaakt voor zichzelf. Bob kon en wilde dus echt wel moeite doen, maar hij kreeg geen enkele maar dan ook geen enkele kans van haar. Daarom ook dat hij haar verder achter haar rug hielp. Hij wist namelijk dat ze anders uit pure koppigheid alles ging weigeren. Maar uiteindelijk heeft ze nu wel dankzij de hulp van Bob een vaste job die ze kan gebruiken om voor zichzelf en Leotje te zorgen. Dus zo een slechte mens is Bob echt niet. Het was ook niet Bob, maar Tamara die de relatie stopzette. Bob had het moeilijk met de zwangerschap. En dat paraderen met Christine was meer op initiatief van die laatste dan Bob, dat weten we allemaal. Hij was daar steeds enorm onwennig bij. Ja Bob was fout in zijn reactie tov het nieuws van de zwangerschap, maar dat beseft hij ondertussen maar al te goed. Maar moet hij daar dan heel zijn leven voor boeten? Voor die éne fout?? Maar vooral moet Leotje daar dan het slachtoffer van zijn? Uiteindelijk hebben we het hier wel over een mens van vlees en bloed. Dat is geen voorwerp dat je bezit. Het is een mensenleven van iemand die ooit een zelfstandig persoon zal zijn. En die persoon heeft het volste recht om zowel zijn moeder als vader te kennen. Het is niet aan Tamara om daar éénzijdig over te beslissen.
:shock: Bob is maar beginnen dromen over zijn zoon nadat hij in school kennis heeft gemaakt met een hoogbegaafde jongen. Hij is als de dood dat hij de kans zal missen om een hoogbegaafd kind, want dat verwacht hij van die baby, niet zijn zoon zal kunnen noemen. Hoe dwaas Tamara ook is, ze doet er heel verstandig aan om Bob niet als vader van haar zoon te willen erkennen, toch niet zonder slag of stoot. Bob heeft inderdaad al heel wat (opdringerige) moeite gedaan om na die leuke ervaring in de klas van Christine greep te krijgen op "ZIJN ZOON". Geen enkel moment heeft hij er nog aan gedacht dat hij meteen de relatie met Tamara verbrak toen ze trots als een pauw vertelde dat ze zwanger was. Respect, wie, wat, waar, waarom? Toch niet voor Bob en zijn vaderschapsclaim?! :crazy: En kleine Leo slachtoffer??? Ja, van Bob's plotse ommekeer! Manneke toch!
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Inderdaad. Had Bob die redelijk begaafde jongen niet ontmoet en was zijn kind een meisje geweest zou hij er waarschijnlijk geen gram moeite voor doen. Vroeger kon ik enige sympathie opbrengen voor Bob juost omdat het zo''n rare bietekwiet was. Nu vind ik hem gewoon een ergerlijke en vooral zeer arrogante dwaas die niet wil inzien dat hij zichzelf in deze situatie gemanoeuvreerd heeft.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

heidiw schreef: di 24 sep 2019, 15:14 Vroeger kon ik enige sympathie opbrengen voor Bob juost omdat het zo''n rare bietekwiet was. Nu vind ik hem gewoon een ergerlijke en vooral zeer arrogante dwaas die niet wil inzien dat hij zichzelf in deze situatie gemanoeuvreerd heeft.
Daar kan ik me alleen maar helemaal bij aansluiten. Ook mijn sympathie voor hem is volledig weg na de afgelopen maanden, en zijn huidig egoïstisch en irrationeel gedrag helpt niet bepaald in positieve zin mee. :nope:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Christel schreef: di 24 sep 2019, 16:32 heidiw schreef: ↑24 sep 2019 15:14
Vroeger kon ik enige sympathie opbrengen voor Bob juost omdat het zo''n rare bietekwiet was. Nu vind ik hem gewoon een ergerlijke en vooral zeer arrogante dwaas die niet wil inzien dat hij zichzelf in deze situatie gemanoeuvreerd heeft.

Daar kan ik me alleen maar helemaal bij aansluiten. Ook mijn sympathie voor hem is volledig weg na de afgelopen maanden, en zijn huidig egoïstisch en irrationeel gedrag helpt niet bepaald in positieve zin mee.
Ook volledig mee akkoord. En ik begrijp niet waarom Lowie en Olivia die *** zo hardnekkig blijven steunen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ikke schreef: di 24 sep 2019, 13:39 Bob is maar beginnen dromen over zijn zoon nadat hij in school kennis heeft gemaakt met een hoogbegaafde jongen. Hij is als de dood dat hij de kans zal missen om een hoogbegaafd kind, want dat verwacht hij van die baby, niet zijn zoon zal kunnen noemen. Hoe dwaas Tamara ook is, ze doet er heel verstandig aan om Bob niet als vader van haar zoon te willen erkennen, toch niet zonder slag of stoot. Bob heeft inderdaad al heel wat (opdringerige) moeite gedaan om na die leuke ervaring in de klas van Christine greep te krijgen op "ZIJN ZOON". Geen enkel moment heeft hij er nog aan gedacht dat hij meteen de relatie met Tamara verbrak toen ze trots als een pauw vertelde dat ze zwanger was. Respect, wie, wat, waar, waarom? Toch niet voor Bob en zijn vaderschapsclaim?! En kleine Leo slachtoffer??? Ja, van Bob's plotse ommekeer! Manneke toch!
Ja dat doet het besef dat het om een mens van vlees en bloed gaat nu eenmal met een ouder. Dat zorgt voor een ommekeer. Beter dat hij tot inkeer gekomen is dan zijn zoon hem nog steeds niets interesseert toch?? Nog een geluk dat Dries nog begrip heeft voor Bob. Ja Bob heeft fouten gemaakt, maar daar moet hij, en al zeker Leotje, niet zijn hele leven voor blijven boeten. En eerlijk, we hebben in Thuis nog veel erger meegemaakt dan Bob. Den Eddy heeft al zeker een keer of vijf in de gevangenis gezeten sinds de geboorte van zijn dochter, die hij met zijn zatte botten verkeerdelijk als Brigitte heeft aangegeven. Twee van die keren was omdat hij een kind de dood in gejaagd had. En toch mag hij nog steeds gewoon de vader zijn van zijn dochter. Niemand klaagt daarover. En hij doet het zelfs niet eens slecht. Hij en Britney hebben ondanks alles een hele goeie band. Luc heeft zijn ex, de moeder van zijn zoon, gedood en toch had hij een goeie band met die zoon. Toch mist die zoon hem nu. Het is gewoon ongelofelijk kortzichtig en hard om Bob geen kans te geven deel uit te maken van het leven van zijn zoon.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

heidiw schreef: di 24 sep 2019, 15:14 Inderdaad. Had Bob die redelijk begaafde jongen niet ontmoet en was zijn kind een meisje geweest zou hij er waarschijnlijk geen gram moeite voor doen. Vroeger kon ik enige sympathie opbrengen voor Bob juost omdat het zo''n rare bietekwiet was. Nu vind ik hem gewoon een ergerlijke en vooral zeer arrogante dwaas die niet wil inzien dat hij zichzelf in deze situatie gemanoeuvreerd heeft.
Da's nog allemaal zuivere speculatie. Er is geen enkel bewijs dat hij enkel interesse heeft omdat het een zoon is. Het vernemen van het geslacht kam hem nog altijd gewoon tot inkeer gebracht hebben omdat daardoor het besef kwam dat het om mens ging die dan nog eens zijn vlees en bloed is. Ja, hij heeft zich in die vervelende situatie gebracht, maar dat wil niet zeggen dat hij (en Leotje) geen enkele maar dan ook geen enkele kans op een uitweg verdient. Er zijn er in thuis die het veel en veel bonter hebben gemaakt dan Bob en nog steeds door iedereen getolereerd worden...
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ikke schreef: di 24 sep 2019, 17:44 Ook volledig mee akkoord. En ik begrijp niet waarom Lowie en Olivia die *** zo hardnekkig blijven steunen.
Dat is nu eenmaal vriendschap. Dat is het speciale en mooie daaraan.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Christel schreef: di 24 sep 2019, 16:32 Daar kan ik me alleen maar helemaal bij aansluiten. Ook mijn sympathie voor hem is volledig weg na de afgelopen maanden, en zijn huidig egoïstisch en irrationeel gedrag helpt niet bepaald in positieve zin mee.
Tamara gedraagt zich anders even egoïstisch en irrationeel...
0 x
Gesloten