Stan Van Damme (Lennart Lemmens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Even gekopieerd uit het topic van Thilly, omdat ik op het stukje over Stan wou reageren:
vdbemdsa schreef: wo 26 jun 2019, 10:12 Weet niet hoor dat Thilly de omstandigheden van Bill niet weet, al dan niet door het toedoen van Stan, want ik vind niet dat je hem de schuld kunt geven dat Joren op die sporen valt, en dat Bill daardoor slachtoffer wordt, is allemaal samenloop omstandigheden.
Nee, hij heeft Joren niet geduwd of iets dergelijks.
Hij heeft wel een minderjarige aangezet tot het drinken van alcohol, hij heeft meegedaan aan het spoorlopen en hij heeft geen bijstand verleend aan een persoon in nood.
Als hij van zijn fiets was gesprongen en Joren had recht geholpen, was Bill waarschijnlijk niet gewond geraakt, want Stan was op het moment van de val veel dichter bij Joren dan Bill.
Dus men kan hem niet 'de schuld' geven, maar hij gaat zeker niet vrijuit.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Dat aanzetten voor te drinken komt voornamelijk van Boris zelf , je zag Stan zelf ook al aarzelen om te drinken. Voor de rest ben ik het wel volledig mee eens, en het blijft verwerpelijk dat hij Joren daar liet liggen. :boo:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Thom schreef: wo 26 jun 2019, 10:44 Dat aanzetten voor te drinken komt voornamelijk van Boris zelf
De aanzet wel, maar toen Boris Joren "pushte" om ook mee te drinken, keek Joren naar Stan en die zei op dat moment niet "laat Joren maar" of zoiets. Joren dronk enkel omdat hij zag dat Stan er ook zo over dacht en toen Boris toen zei "je bent toch geen janet", grijnslachte Stan mee.

Zijn gedragingen zijn op zijn minst dubieus, want Stan weet dat Joren op hem valt, omgekeerd valt (zoals we intussen weten) zwaar te betwijfelen. Als Stan daar bv op het spoor had gelegen, was Joren 100 procent zeker van zijn fiets gesprongen om hem te helpen.
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

Stanneke... ik kan zien dat je met Joren inzit en dat je het zelf ook niet makkelijk hebt maar in hemelsnaam, antwoord gewoon op zijn telefoontje! :cry:
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Lafaard!
0 x
niemand
Nog geen rang

Bericht door niemand »

Hij zit er duidelijk mee maar is inderdaad nu te laf om Joren onder ogen te komen. Dat hij tegen vrijdag maar de moed verzamelt! Zoals Judith zei, hij kan niet blijven weglopen.
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

satine schreef: wo 26 jun 2019, 10:37 Hij heeft wel een minderjarige aangezet tot het drinken van alcohol,
Ja, inderdaad, maar het is nog altijd Joren zelf die die drank zelf gedronken heeft he
0 x
niemand
Nog geen rang

Bericht door niemand »

Dwaze ik om toch nog terug hoop te hebben voor de finale. :roll: :cry:
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Heeft iemand ergens een karabijn?
0 x
jorah69
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 3

Bericht door jorah69 »

ThuisStan123 schreef: vr 28 jun 2019, 21:26 Heeft iemand ergens een karabijn?
Wanneer vertrekken we?
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Geen idee, maar des te sneller Stan een gaatje in zijn hoofd heeft, des te sneller kan er wat gezond verstand bij.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

ThuisStan123 schreef: vr 28 jun 2019, 21:26 Heeft iemand ergens een karabijn?
tsss. :nope:
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Sorry. Een karabijn is grof uitgedrukt.

Maar het is gewoon, ik kon mezelf zo goed in Stan verplaatsen na de eerste confrontatie met Judith en ik geloofde ook warempel dat het kon beteren. Al helemaal toen bleek dat hij met zijn schuldgevoel zit. Maar nu... Ach, het goede nieuws is dat ik nu weet dat hij nog heeeeeel lang zal blijven zoals hij nu is en dat ik me niets meer van hem moet aantrekken :smile:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Wat ik me afvraag : heeft Stan destijds (net als Emma trouwens) niet een mooie erfenis gekregen van zijn oma Hélène ? Hij is nu achttien dus kan hij volledig beschikken over dat geld.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Awel ja, Hélène had geërfd van Geert, zij stierf ook dus moest het normaal naar haar erfgenamen gaan en Kort is al lang dood. Blijven over, Emma en Stan. Tenzij het geld in een fonds zit tot ze een bepaalde leeftijd hebben. Ja, Stanneke zal ook meer dan een vakantiejob mogen zoeken. Of hij kan zich misschien laten adopteren door de vader van Boris, die vond het toch allemaal maar "chill". :twisted:
En een luchtkarabijn maakt geen grote gaten, verstand erbij steken is een onbegonnen zaak en hij zou het weinige dat hij nog heeft zien naar buiten stromen. Een hersenvretertje zou zowaar verhongeren bij Stan.
0 x
Plaats reactie