Waarom kan hij dan moeilijk over Joren praten of zelfs een gesprek aanknopen met hem? Dat was voor hij op Judith begon te kloppen al zo, dat hij dat onderwerp ontweek en dat hij Joren niet eens liet uitspreken . Ik denk dat het voor hem toch dieper zit , dan dat hij afgelopen tijd heeft laten uitschijnen , net zoals hij vrijdag hij eens eindelijk wat wroeging toonde , over die ene opmerking van Boris over zijn moeder .Frederique schreef: zo 09 jun 2019, 00:45 Zouden de gevoelens van Stan dan echt puur vriendschappelijk zijn?
Ontspoord
Forumregels
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!
-
Thom
- Poster rang 2

- x 292
- x 447
Ontspoord
0 x
- niemand
- Nog geen rang
Ontspoord
Erna. Die beslissing neemt hij de dag dat hij zijn examen skipt, wat volgens de spoilers volgende week maandag of dinsdag zal zijn vermoedt ik (gezien woensdag Tim verneemt dat Joren zijn examen geskipt heeft).ThuisStan123 schreef: za 08 jun 2019, 22:29 Die aanvaring met Boris, gaat dat zijn voor of nadat Joren besluit dat hij alles zou doen voor Stan, zelfs Boris accepteren?
Hij denkt nooit echt in letterlijk romantische/verliefdheidstermen over Joren, zoals Joren dat wel doet, maar gezien hoe belangrijk hij zijn band met Joren vindt en hoe graag hij hem steeds dichter aan hem wil binden zou ik het toch niet gewoon vriendschappelijk noemen. Het gaat duidelijk veel dieper dan dat. In het boek wordt gezegd dat Stan extreem reageert op gevoelens en tegelijkertijd moeite heeft met zijn eigen gevoelens te herkennen en erkennen. Plus Joren is het enige onderwerp waar hij nooit over wou spreken met zijn psychiater omdat hij ervan overtuigt was dat dat 'echt' is en er geen probleem mee is. Ik denk dat misschien zijn gevoelens voor Joren zoiets is dat hij nog steeds niet herkent en/of erkent.Frederique schreef: zo 09 jun 2019, 00:45 Zouden de gevoelens van Stan dan echt puur vriendschappelijk zijn?
Daarenboven moet ik ook denken aan die spelletjesavond die Stan en Joren hadden met Floris en Emma. Toen had Floris al snel door dat Joren tot over zijn oren verliefd is op Stan en zei hij dat hij denkt dat het wederzijds is. Dat terwijl Stan op dat moment niet extra intiem zou gedaan hebben want hij wou niet dat anderen wisten van hoe diep zijn band met Joren is. En ik neem aan dat het ook duidelijk was aan de manier waarop Stan naar Joren keek, zoals omgekeerd.
0 x
-
ThuisStan123
- Poster rang 1

- x 19
- x 52
Ontspoord
Mm, afgaande op de pleisters op Stans handen in het filmpje over de nieuwe generiek en de aankomende confrontatie, lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat Boris tegen Joren tekeergaat en dat Stan in zal grijpen. Misschien heeft hij dan toch nog oprechte gevoelens voor Joren, ook al zijn die dan puur vriendschappelijk.
Want aangezien ik het boek nog niet heb gelezen, is het niet erg gemakkelijk om te besluiten of hij Joren eerder ziet als een vriend om dicht bij zich te houden of echt als een geliefde.
Want aangezien ik het boek nog niet heb gelezen, is het niet erg gemakkelijk om te besluiten of hij Joren eerder ziet als een vriend om dicht bij zich te houden of echt als een geliefde.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Ontspoord
Wat ik vooral jammer vind, als ik dit alles lees, is dat ze een heleboel hooi op hun vork genomen hebben door Stan zo drastisch te laten ontsporen, en dat ze de uitleg daarvan dan zo'n beetje half in een boek/half op TV doen. Zowel het boek als de verhaallijn op TV vind ik maar magertjes uitgewerkt dan, en allesbehalve bevredigend. Die paar weekjes in de psychiatrie, bijvoorbeeld, zijn toch gewoon een lachertje? Idem hoe Judith met Stan om gaat nu.
En ze beschrijven in het boek dus hoe Stan worstelt met van alles en nog wat, maar persoonlijk zie ik gewoon een strontvervelend ettertje dat zijn eigen zin doet en mensen kwetst en mee in de afgrond sleept zonder met zijn ogen te knipperen. Als Stan al wat geleerd heeft in de psychiatrie, en als hij al ergens wroeging over heeft of echt iets om Joren geeft, dan zie ik daar toch niks van terug op TV. En dat vind ik toch wel kwalijk, want ik vind niet dat de schrijvers er vanuit kunnen gaan dat mensen dat boek ook gaan lezen.
Ik vind het over de hele lijn teleurstellend (ook omdat ik Stan voorheen altijd een lief en begripvol manneke vond) en daarom heel vervelend om te volgen.
En ze beschrijven in het boek dus hoe Stan worstelt met van alles en nog wat, maar persoonlijk zie ik gewoon een strontvervelend ettertje dat zijn eigen zin doet en mensen kwetst en mee in de afgrond sleept zonder met zijn ogen te knipperen. Als Stan al wat geleerd heeft in de psychiatrie, en als hij al ergens wroeging over heeft of echt iets om Joren geeft, dan zie ik daar toch niks van terug op TV. En dat vind ik toch wel kwalijk, want ik vind niet dat de schrijvers er vanuit kunnen gaan dat mensen dat boek ook gaan lezen.
Ik vind het over de hele lijn teleurstellend (ook omdat ik Stan voorheen altijd een lief en begripvol manneke vond) en daarom heel vervelend om te volgen.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
ThuisStan123
- Poster rang 1

- x 19
- x 52
Ontspoord
Ik vind dat zowel Lemmens als Coessens op een fantastische manier Stan vertolken en ze brengen hun rol zeer goed. Chapeau daarvoor. En hoewel Stan voorheen nooit speciaal mijn aandacht trok, vond ik hem ook heel vriendelijk en soms wel volgzaam.
Maar de manier waarop de verhaallijn gelopen is heeft me er mede toe aangezet om te stoppen met de serie, tenminste tot de verhaallijn rond de ontsporing definitief afgelopen is. Nu en dan bekijk ik wel een fragment, maar daar blijft het dan ook wel bij. Van mij mogen de twee acteurs wel een pluim op hun hoed zetten. Ik denk niet dat ik het hen kan nadoen.
Maar de manier waarop de verhaallijn gelopen is heeft me er mede toe aangezet om te stoppen met de serie, tenminste tot de verhaallijn rond de ontsporing definitief afgelopen is. Nu en dan bekijk ik wel een fragment, maar daar blijft het dan ook wel bij. Van mij mogen de twee acteurs wel een pluim op hun hoed zetten. Ik denk niet dat ik het hen kan nadoen.
0 x
- niemand
- Nog geen rang
Ontspoord
Ik vraag me af of ze bewust zo weinig lieten zien op tv omdat ze van plan waren dat boek uit te brengen. Er waren scenes in het boek bij de psychiater waarvan ik echt dacht, "allé waarom hebben ze dat nu niet gewoon op tv getoond?" Het groepsgesprek met zijn familie vb of, gezien ze geen innerlijke monologen willen geven, gewoon tonen hoe Stan in zijn schriftje iets schrijft ofzo. Het had al heel wat meer duiding gegeven bij wat op tv te zien is. Vooral de laatste tijd. Voor ik het boek gelezen had, kreeg ik ook niet het gevoel dat hij enige wroeging voelde de laatste tijd.
Het is eigenlijk wel zonde maar hopelijk krijgen we toch wat meer duidelijkheid op tv de laatste weken.
Het is eigenlijk wel zonde maar hopelijk krijgen we toch wat meer duidelijkheid op tv de laatste weken.
0 x
-
ThuisStan123
- Poster rang 1

- x 19
- x 52
Ontspoord
Ik had echt wel verwacht dat het boek tot aan de seizoensfinale door zou lopen, maar dat is dus net niet. Eigenlijk heb ik geen flauw idee van wat er nu nog kan gebeuren.
Ik zal proberen het boek te lezen, dat geeft me misschien meer duidelijkheid. Maar verschillende dingen die je hebt verteld, had ik ook graag op tv gezien.
Ik zal proberen het boek te lezen, dat geeft me misschien meer duidelijkheid. Maar verschillende dingen die je hebt verteld, had ik ook graag op tv gezien.
0 x
-
Frederique
- Nog geen rang
- x 21
- x 13
Ontspoord
Dat stemt me toch weer een beetje hoopvol dat alles misschien niet reddeloos verloren is voor Stan & Joren.niemand schreef: ma 10 jun 2019, 09:36 Hij denkt nooit echt in letterlijk romantische/verliefdheidstermen over Joren, zoals Joren dat wel doet, maar gezien hoe belangrijk hij zijn band met Joren vindt en hoe graag hij hem steeds dichter aan hem wil binden zou ik het toch niet gewoon vriendschappelijk noemen. Het gaat duidelijk veel dieper dan dat.
0 x
-
ikke
- x 435
Ontspoord
Het stemt mij heel somber dat ze al een paar boeken hebben uitgegeven in de hoop dat we ze zullen kopen om meer te weten te komen over verhaallijnen die op TV "aan bod" kwamen. Dat is toch pure geldklopperij?! Mij kunnen ze alvast niet (meer) verleiden...'k doe er al geen vraag meer naar in de Bib....
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Ontspoord
Ik vind het vooral jammer dat er in de boeken dieper ingegaan wordt op bepaalde dingen, die dan in de reeks helemaal niet of veel minder uitgebreid aan bod komen.
Ik heb 'Ontspoord' niet gelezen en ben het ook niet van plan, maar met 'Ongewenst' was dit zeker het geval.
Het hoe en waarom Simonne wijs gemaakt werd dat haar dochtertje dood was en de omstandigheden die daar toe geleid hebben, zijn op tv amper aangehaald.
Terwijl die redenen echt niet zo ver gezocht waren, maar Yvette op tv in die tijd wel overkwam als de harteloze moeder die haar dochter niet eens een kind gunde, net omdat er niks genuanceerd werd.
En dat vind ik erg jammer.
Dus dit boek ga ik zeker niet lezen, ook al omdat deze verhaallijn mij niet meer interesseert.
Ze hadden zoveel kansen om er iets degelijks van te maken, en dat krijg je dit verhaal dat maar met haken en ogen aaneen hangt.
Edit: maar wel top dat je het hier hebt willen posten, 'niemand'!

Ik heb 'Ontspoord' niet gelezen en ben het ook niet van plan, maar met 'Ongewenst' was dit zeker het geval.
Het hoe en waarom Simonne wijs gemaakt werd dat haar dochtertje dood was en de omstandigheden die daar toe geleid hebben, zijn op tv amper aangehaald.
Terwijl die redenen echt niet zo ver gezocht waren, maar Yvette op tv in die tijd wel overkwam als de harteloze moeder die haar dochter niet eens een kind gunde, net omdat er niks genuanceerd werd.
En dat vind ik erg jammer.
Dus dit boek ga ik zeker niet lezen, ook al omdat deze verhaallijn mij niet meer interesseert.
Ze hadden zoveel kansen om er iets degelijks van te maken, en dat krijg je dit verhaal dat maar met haken en ogen aaneen hangt.
Edit: maar wel top dat je het hier hebt willen posten, 'niemand'!
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
- pnele
- Poster rang 1

- x 8
- x 7
Ontspoord
Inderdaad bedankt om het hier te posten. Nu weet ik tenminste waarom alles zo wazig blijft in de reeks. Ze willen gewoon dat die boeken verkocht worden. Wat ik wel jammer vind want zo zijn mensen bijna verplicht om de boeken te kopen om het volledige verhaal te begrijpen terwijl het hier toch initieel om een serie gaat en niet over boeken.
De meeste mensen die de serie volgen, gaan de boeken niet kopen en zo een verkeerd beeld krijgen ervan. Ik ben dus heel blij dat de verhaallijn hier kort geschetst werd. Zo is het makkelijker om het doen en laten van Joren en Stan in te schatten en te begrijpen.

De meeste mensen die de serie volgen, gaan de boeken niet kopen en zo een verkeerd beeld krijgen ervan. Ik ben dus heel blij dat de verhaallijn hier kort geschetst werd. Zo is het makkelijker om het doen en laten van Joren en Stan in te schatten en te begrijpen.
0 x
-
ThuisStan123
- Poster rang 1

- x 19
- x 52
Ontspoord
Jep, van mij ook bedankt om me al een beetje voor te bereiden op wat allicht komen gaat.
Echt vriendelijk van je om het te delen, 'niemand'.
Echt vriendelijk van je om het te delen, 'niemand'.
0 x
- niemand
- Nog geen rang
Ontspoord
Da's graag gedaan!
Gisteren trouwens opgemerkt dat er onenigheid is tussen het boek en op tv. Gisteren stuurde Stan "Alles chill?" naar Joren terwijl hij in het boek, "Alles oké met jou?" stuurt. Het is maar iets kleins maar toch.
Gisteren trouwens opgemerkt dat er onenigheid is tussen het boek en op tv. Gisteren stuurde Stan "Alles chill?" naar Joren terwijl hij in het boek, "Alles oké met jou?" stuurt. Het is maar iets kleins maar toch.
0 x