Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
daffy duck schreef: di 21 mei 2019, 19:52
Ook een lap rond Frank zijn oren: wat een vooroorlogse redenering was dat ! Als de vrouw voor een tijdje van huis is, is het geoorloofd om eventjes vreemd te gaan.
Hij heeft niet gezegd dat 't omgekeerde niet mag...
Van mij krijgen zowel Frank als Simonne een lap!
Een lap voor Stan - respect voor zijn moeder heeft hij nog steeds niet blijkbaar.
En ook eentje voor Judith - omdat ze zich weer meteen zonder weerwoord te geven liet afblaffen door haar zoontje.
Stan krijgt er voor mij meerdere , in de eerste plaats vanwege zijn uitval tegen Judith , maar ook omdat hij zo respectloos omgaat met Joren, terwijl hij hem al die tijd ondanks alles heeft gesteund .
Waarschijnlijk denkt ze dat ze, door hem weg te duwen, hem ook beschermt tegen een onvervulde kinderwens. Maar het gebeurt op zo'n bitchy manier dat je onmogelijk begrip of medelijden kan hebben met haar.
heidiw schreef: ma 27 mei 2019, 23:42
Waarschijnlijk denkt ze dat ze, door hem weg te duwen, hem ook beschermt tegen een onvervulde kinderwens.
Ik denk dat Paulien niet verder denkt dan aan haar eigen ikzelve. Volgens mij duwt ze Adil alleen maar weg omdat hij de verpersoonlijking is van HAAR onvervulde kinderwens. Het is zijn schuld dat zij nooit moeder zal kunnen worden, dus weg met Adil.
Bij deze nog een lap voor Paulien.
Van mij hoeft Paulien geen lappen te krijgen. Ze heeft het al zo moeilijk.
Ze zit in een zware depressie en zolang ze geen gepaste hulp krijgt, zal dit niet zomaar weg gaan.
Of pas na hele lange tijd als ze ondertussen geen domme dingen doet.
Van mij een klein lapje voor Ann.
Ik vond haar veel te snel om toe te zeggen dat ze Paulien zou begeleiden.
Ze is geen professional, ook al heeft ze zelf een depressie gehad vroeger en nu recent haar dochter verloren, geen twee mensen zijn hetzelfde.
Gesprekken met Ann zouden een ondersteuning kunnen zijn, maar zijn in dit stadium niet genoeg, vrees ik.
Een psychiater of psychotherapeut, eventueel medicatie en/of opname zouden beter zijn imo.
Met alle respect voor zieke mensen, om het even aan welke ziekte ze lijden, geen enkele zieke mag op dergelijke manier(zoals Paulien demonstreerd) met zijn geliefden omgaan. Omdat Paulien helemaal geen rekening houdt met Adil, die minstens even erg lijdt, vind ik dat ze wel degelijk een lap verdient. En ook degene die al te veel eieren onder haar gat leggen, mogen een lap krijgen. Het leven kan heel hard zijn, maar je geneest niet van een depressie door in alles gelijk te krijgen en over gepamperd te worden. Echt niet.
Volledig akkoord met Ikke. Het leven is hard, een depressie ook. Maar daar moet je recht door, hoe pijnlijk en confronterend het ook is. Er eieren of pampers onder leggen helpt écht niet, dat is enkel uitstel van executie en dan komt later toch de klap maar dan in het kwadraat. En ja, je kan er tot op bepaalde hoogte bij je huisarts mee terecht, die zal écht wel luisteren. Maar een huisarts is geen expert in deze materie en een expert is wat iemand met een depressie nodig heeft. Je gaat toch ook niet naar de bakker om je auto te herstellen.
Ik heb zo de indruk dat Paulien niet echt van Adil gehouden heeft en hem enkel heeft gebruikt als een soort kindjesfabriek, nu zij geen kinderen meer kan krijgen beschouwt zij Adil als een overbodig aanhangsel of liever als een blok aan haar been die zij prompt bij het huisvuil buitenzet.
Echt schaamteloos vind ik dat en daarom een tiental ferme kletsen tegen haar oren.
Adil : hoe hij Bill behandelde ! Adil zei dat Bill als hij afgekickt was, terug mocht komen solliciteren. Nu was dit blijkbaar al bij voorbaat uitgesloten, hij kreeg geen enkele kans ! Wat is Adils woord waard ?
Adil heeft toen gezegd dat Bill opnieuw mocht komen solliciteren, maar dat dit geen belofte inhield.
En Bill had de pech dat hij op een slecht moment daar aankwam.
satine schreef: wo 29 mei 2019, 11:40
Adil heeft toen gezegd dat Bill opnieuw mocht komen solliciteren, maar dat dit geen belofte inhield.
Juist, Adil heeft dus niet gelogen. En slecht moment of niet, iemand zoals Bill in dienst nemen houdt nu eenmaal risico's in. Adil heeft nu wel zijn portie tegenslag gehad, die verdient eerder wat steun dan lappen. Mijn gedacht!