Emma Van Damme (Elise Roels)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tegelprutser schreef: do 21 mar 2019, 22:58 Slecht. Jacques dacht zij hem een kans wou geven om een en ander uit te klaren ivm Stan, maar ze begon hem onmiddellijk te verwensen en te beschuldigen van haar moeder te slaan. Ze gaf Jacques niet de kans om te antwoorden, alhoewel dat misschien morgen wel zal gaan als de storm is gaan liggen.
Toch even een kleine aanvulling hierop, gewoon omdat het wel weer een (of de zoveelste :mrgreen: ) nuance aan de hele toestand geeft: Jacques kreeg nog wel de kans om boos te worden en hard te roepen dat hij niks gedaan heeft, en dat hij de valse beschuldigingen méér dan beu is.
Hij leek - na zijn eerdere opluchting dat Emma wél met hem wilde praten over "de situatie" - oprecht te schrikken van hetgeen ze hem nu weer naar het hoofd gooide... ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Het is niet niks waar ze hem van beschuldigen. Handtastelijk met Stan, Judith mishandelen. Benieuwd hoe dat afloopt.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Wat mij vooral is opgevallen de voorbije we(e)k(en);

Emma krijgt te horen dat haar broer gebruikt wordt door Jacques en het doet haar precies niet veel. Ze zegt ook meteen dat ze er weinig van gelooft.
Maar wanneer ze vermoedt dat diezelfde man haar moeder slaat, begint ze te panikeren en voelt ze ongelooflijk veel haat voor die man. Al héél de week maakt ze zich ongelooflijk veel zorgen om Judith, maar niets om Stan. :roll:
Ok, Wij weten ondertussen wel beter en geloven ook niet dat Stan werd misbruikt, maar ik zou toch denken dat Emma ook begint te twijfelen als ze Jacques verdenkt van mishandeling. Ze wilt een confrontatie met hem en spreekt Jacques meteen aan over die blauwe plekken bij Judith, maar over Stan geen woord.

Sorry, maar ik vind dat eigenlijk wel raar!

Volgens mij kan het verhaal ook maar drie kanten op:

1. Ofwel heeft Stan idd zijn mama ook geslagen. Ze doen er precies ook alles aan om hem verdacht te maken. Zich gedragen als een ettertje, liegen over misbruik, Tom niet verwittigen dat hij later thuis zal zijn, en eerder deze week kwam hij ook wat later thuis (net nadat Judith thuis kwam) Maar hij beweerde wel dat hij nog iets was gaan drinken met Joren & Daan. (en we hebben ook gezien dat Daan een berichtje wou sturen naar Stan om iets te gaan drinken, dus.....)

2. Ofwel gaat die 'leugen" van Stan nog tegen zich keren. Ik zou er eigenlijk nog niet te hard van verschieten als Jacques straks weer alle vertrouwen gaat krijgen, en dat Stan nog verder van huis is dan voorheen.
Of dat Stan nog een koekje krijgt van eigen deeg, en dat Jacques er nog voor kan zorgen dat iedereen Stan gaat wantrouwen. :lol:
En dan gaat het verhaal nog een beetje langer aanslepen. :razz:

3. Ofwel heeft noch Stan, noch Jacques Judith geslagen en is er opnieuw een derde persoon bij betrokken. Maar ik zou eigenlijk totaal niet kunnen raden wie dat dan zou zijn. :shock: En Judith die ziek is lijkt me onwaarschijnlijk, met een dokter Ann in de buurt.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Judith loopt met momenten letterlijk krom van de pijn, dat maakt het makkelijker om te geloven dat er iets mis is, dan bij Stan die elke dag quasi fluitend thuis kwam.
Daarbij zit Emma met de schrik dat het elk moment opnieuw kan gebeuren, vermits Judith blijkbaar niet meer zegt waar ze naartoe gaat.
Ze kan dus elk moment bij Jacques zitten.
Stan woont momenteel bij Tom en Jacques is geen zwemcoach meer, de kans dat die Stan nog eens gaat 'aanranden' is dus veel kleiner dan de kans dat Judith opnieuw iets overkomt.
Die gedachtengang kan ik wel volgen, bij een bezorgde 18-jarige.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Voor Emma is dit de zoveelste klap. Na wat haar allemaal overkomen is moeten ontdekken dat haar broer een misbruik "verzint" om er zelf beter van te worden (de partner van zijn mama die van het toneel verdwijnt) en dan uiteindelijk zélf de dader blijkt te zijn, tja.

Vooral de zin "je bent een aandachtshoer" zal er ook nog eens zwaar ingaan. Het laatste restje liefde dat ze voor haar broer had, zal nu wel definitief verdwijnen.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Tiboko schreef: za 23 mar 2019, 01:26 Het laatste restje liefde dat ze voor haar broer had, zal nu wel definitief verdwijnen.
Heeft zij dat dan ooit gehad ? Zelfs nadat hij terugkwam uit de instelling , kon ze het niet laten om weer maar eens met giftige opmerkingen te komen. En echt met hem inzitten heb ik haar toch echt niet zien doen.
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

Tiboko schreef: za 23 mar 2019, 01:26 Voor Emma is dit de zoveelste klap. Na wat haar allemaal overkomen is moeten ontdekken dat haar broer een misbruik "verzint" om er zelf beter van te worden (de partner van zijn mama die van het toneel verdwijnt) en dan uiteindelijk zélf de dader blijkt te zijn, tja.
Heeft Emma zelf ook nooit eens geen misbruik verzonnen, door Jens?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Nee, ze was verliefd op Jens maar die wees haar af.
Toen ze wenend thuis kwam wou ze er niet veel over zeggen, maar op de vraag van Judith of Jens haar pijn gedaan had, antwoordde ze 'ja'.
En Judith trok de verkeerde conclusies.
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

satine schreef: di 26 mar 2019, 09:51 Toen ze wenend thuis kwam wou ze er niet veel over zeggen, maar op de vraag van Judith of Jens haar pijn gedaan had, antwoordde ze 'ja'.
En Judith trok de verkeerde conclusies.
Tja, dat kunnen we nu over Stan ook zeggen, hij heeft niet expleciet gezegd dat Jacques hem misbruikt heeft hij, Jacques heeft hem aangeraakt.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

vdbemdsa schreef: di 26 mar 2019, 16:42 Jacques heeft hem aangeraakt.
Als dat bemoedigend schouderklopje niet meer kan, dan kunnen ze beter alle coaches van sportclubs naar huis sturen.

Het verschil met Emma is (1) ze was twee jaar jonger toen EN (2) zij had het niet geënsceneerd zoals Stan, om de lover van zijn moeder te elimineren. Hij heeft ook zélf de zaak opgestart door tegen advocaat Tom te vertellen dat hem iets overkomen was.
Laatst gewijzigd door Tiboko op di 26 mar 2019, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

vdbemdsa schreef: di 26 mar 2019, 16:42 Tja, dat kunnen we nu over Stan ook zeggen, hij heeft niet expleciet gezegd dat Jacques hem misbruikt heeft hij, Jacques heeft hem aangeraakt.
Dat kan inderdaad, maar Emma heeft het toen niet verzonnen.
Het was een te snelle conclusie van Judith.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Gelukkig toch één iemand die er niet zomaar de spons kan overvegen. Ik begrijp heel goed dat Emma amper een paar weken later niet kan doen alsof er niets gebeurd is.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Het is Emma's goed recht om er moeite mee te hebben, inderdaad. Ik kan het me ook echt wel voorstellen na alles wat er gebeurd is.
Maar...
Ik moet wel zeggen dat ze zelf in het verleden net zo goed wel eens lelijk heeft uitgehaald naar de hele familie door de dingen die er met haar gebeurd zijn, en dan was Stan altijd de eerste die begrip toonde en toch lief voor haar was.
Als Judith nu zelfs moeite wil doen - die toch veel meer met Stan heeft meegemaakt dan die verbale trap onder de gordel die Emma van Stan kreeg - dan vind ik het toch een beetje jammer dat Emma het niet eens een kans wil geven. Het is maar voor eventjes, en als het haar niet aanstaan is ze alsnog zo weg, toch?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

Inderdaad, en is zij verleden week niet meegeweest voor dat familiegesprek? Ik vind haar reactie er over, haar broer was er altijd voor haar, omgekeerd dus niet.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Na één familiegesprek en wat sessies met de psychiater komt Stan alweer op "testbezoek" thuis.

Judith ligt wakker van hoe zal Stan zich daarbij voelen, laten ons alles doen om het aangenaam en gezellig te maken.

Doen alsof er niks gebeurd is (wat Tom en Judith van plan zijn) is een beetje kort door de bocht. Dus heeft Emma het daar moeilijk mee. Ze zag - de laatste keer dat ze haar broer bij hen thuis zag - hoe die haar moeder mishandelde en zelfs toetakelde toen Judith al op de grond lag. Zelf werd ze ook in een wurggreep genomen.

En wij doen met zijn allen of het allemaal niks is? We vergelijken dat zelfs met wat Emma heeft meegemaakt. Heeft zij dan iemand fysieke schade toegebracht? Nee toch.
0 x
Plaats reactie