Wat mij vooral is opgevallen de voorbije we(e)k(en);
Emma krijgt te horen dat haar broer gebruikt wordt door Jacques en het doet haar precies niet veel. Ze zegt ook meteen dat ze er weinig van gelooft.
Maar wanneer ze vermoedt dat diezelfde man haar moeder slaat, begint ze te panikeren en voelt ze ongelooflijk veel haat voor die man. Al héél de week maakt ze zich ongelooflijk veel zorgen om Judith, maar niets om Stan.
Ok, Wij weten ondertussen wel beter en geloven ook niet dat Stan werd misbruikt, maar ik zou toch denken dat Emma ook begint te twijfelen als ze Jacques verdenkt van mishandeling. Ze wilt een confrontatie met hem en spreekt Jacques meteen aan over die blauwe plekken bij Judith, maar over Stan geen woord.
Sorry, maar ik vind dat eigenlijk wel raar!
Volgens mij kan het verhaal ook maar drie kanten op:
1. Ofwel heeft Stan idd zijn mama ook geslagen. Ze doen er precies ook alles aan om hem verdacht te maken. Zich gedragen als een ettertje, liegen over misbruik, Tom niet verwittigen dat hij later thuis zal zijn, en eerder deze week kwam hij ook wat later thuis (net nadat Judith thuis kwam) Maar hij beweerde wel dat hij nog iets was gaan drinken met Joren & Daan. (en we hebben ook gezien dat Daan een berichtje wou sturen naar Stan om iets te gaan drinken, dus.....)
2. Ofwel gaat die 'leugen" van Stan nog tegen zich keren. Ik zou er eigenlijk nog niet te hard van verschieten als Jacques straks weer alle vertrouwen gaat krijgen, en dat Stan nog verder van huis is dan voorheen.
Of dat Stan nog een koekje krijgt van eigen deeg, en dat Jacques er nog voor kan zorgen dat iedereen Stan gaat wantrouwen.
En dan gaat het verhaal nog een beetje langer aanslepen.
3. Ofwel heeft noch Stan, noch Jacques Judith geslagen en is er opnieuw een derde persoon bij betrokken. Maar ik zou eigenlijk totaal niet kunnen raden wie dat dan zou zijn.

En Judith die ziek is lijkt me onwaarschijnlijk, met een dokter Ann in de buurt.
Imagination is the only weapon in the war against reality.