Stan Van Damme (Lennart Lemmens)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
- niemand
- Nog geen rang
Stan Van Damme (Jannes Coessens)
Stan is echt wel onzeker. Het enige dat Karin deed was opmerken dat hij een gamer is en hij denkt meteen dat Karin hem niet echt mag. Maar alhoewel hij onwennig reageerde leek me zijn houding ten opzichte van haar niet meteen vijandig. Ik denk niet dat hij haar van iets zou beschuldigen. Karin leek al even min op haar gemak in zijn bijzijn. Ik denk dat ze gewoon beiden niet wisten hoe te reageren op de ander.
Ik hoop eigenlijk echt op meer scènes met die twee. Al was het maar avondeten/ontbijt met Tom. Ik heb al medelijden met Tommeke bij de gedachte alleen !
Ik hoop eigenlijk echt op meer scènes met die twee. Al was het maar avondeten/ontbijt met Tom. Ik heb al medelijden met Tommeke bij de gedachte alleen !

0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 974
- x 578
En wacht maar als Marianne het te weten komt dat Karin ingetrokken is bij Tom
Dat wordt nog met venijn gooien naar elkaar 

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2568
Even gekopieerd uit de topic van Emma:
Het zou mij echt het gevoel geven dat er alweer een karaktermoord gepleegd is, alleen maar om een soap een 'interessant detective-smaakje' te geven.
Dit ligt niet in het karakter van Stan zoals de kijker hem kent.
Een puber? Ja.
Arrogant soms? Ja.
Verwend door Tom en ook wel door Judith? Ook ja.
Maar iemand die zijn moeder mishandelt opdat zij haar relatie met Jacques zou stop zetten en moeder die dit allemaal zwijgzaam ondergaat? Volmondig nee.

Als ik heel eerlijk moet zijn: als blijkt dat het Stan is die zijn moeder mishandelt, dan zou ik zeer teleurgesteld zijn.hannanaske schreef: vr 22 mar 2019, 17:02 1. Ofwel heeft Stan idd zijn mama ook geslagen. Ze doen er precies ook alles aan om hem verdacht te maken. Zich gedragen als een ettertje, liegen over misbruik, Tom niet verwittigen dat hij later thuis zal zijn, en eerder deze week kwam hij ook wat later thuis (net nadat Judith thuis kwam) Maar hij beweerde wel dat hij nog iets was gaan drinken met Joren & Daan. (en we hebben ook gezien dat Daan een berichtje wou sturen naar Stan om iets te gaan drinken, dus.....)
2. Ofwel gaat die 'leugen" van Stan nog tegen zich keren. Ik zou er eigenlijk nog niet te hard van verschieten als Jacques straks weer alle vertrouwen gaat krijgen, en dat Stan nog verder van huis is dan voorheen.
Of dat Stan nog een koekje krijgt van eigen deeg, en dat Jacques er nog voor kan zorgen dat iedereen Stan gaat wantrouwen.
En dan gaat het verhaal nog een beetje langer aanslepen.
3. Ofwel heeft noch Stan, noch Jacques Judith geslagen en is er opnieuw een derde persoon bij betrokken. Maar ik zou eigenlijk totaal niet kunnen raden wie dat dan zou zijn. En Judith die ziek is lijkt me onwaarschijnlijk, met een dokter Ann in de buurt.
Het zou mij echt het gevoel geven dat er alweer een karaktermoord gepleegd is, alleen maar om een soap een 'interessant detective-smaakje' te geven.
Dit ligt niet in het karakter van Stan zoals de kijker hem kent.
Een puber? Ja.
Arrogant soms? Ja.
Verwend door Tom en ook wel door Judith? Ook ja.
Maar iemand die zijn moeder mishandelt opdat zij haar relatie met Jacques zou stop zetten en moeder die dit allemaal zwijgzaam ondergaat? Volmondig nee.

0 x
-
- Poster rang 2
- x 292
- x 447
Ik zou het ook heel erg jammer vinden als blijkt dat hij zijn moeder effectief geslagen heeft. Hij die altijd zo opkeek naar haar , haar altijd steunde en zo begripvol met een situatie om kon gaan, ook al was zij meer bezig met Emma. Dus op zich heb ik desondanks hoe hij in zo een onuitstaanbare etter is veranderd ,nu ergens nog medelijden met hem heb,omdat op dat opzicht er in dat huis niet veel veranderd is.
Daarom dat ik nog altijd van overtuigd ben dat hij er niks mee te maken heeft.Zeker omdat letterlijk een of twee afleveringen daarvoor , hij voorzichtig liet blijken dat hij niet zo blij was met de huidige situatie, en Judith leek daar zelfs voor begrip bij te hebben . Ook bij de ochtend dat de blauwe plekken te zien waren was er geen vuiltje aan de lucht. Judith die hem begroet en Stan die er beleefd op terug antwoordde.

Daarom dat ik nog altijd van overtuigd ben dat hij er niks mee te maken heeft.Zeker omdat letterlijk een of twee afleveringen daarvoor , hij voorzichtig liet blijken dat hij niet zo blij was met de huidige situatie, en Judith leek daar zelfs voor begrip bij te hebben . Ook bij de ochtend dat de blauwe plekken te zien waren was er geen vuiltje aan de lucht. Judith die hem begroet en Stan die er beleefd op terug antwoordde.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Idem hier! Daarom dat ik blijf volharden dat Jacques dat gedaan heeft 

0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 173
- x 549
-
- Poster rang 2
- x 292
- x 447
Echt jammer dat hij het effectief is, maar anderszijds had ik het wel verwacht. Die opgekropte woede en verdriet heeft de bovenhand in hem genomen en geuit op Judith.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Pffffffff...Ik zat er dus ook helemaal naast.
Ik vind het eigenlijk vooral héél erg jammer.
Hoe kunnen ze dit nog ooit recht trekken? En wil dat zeggen dat de acteur de serie gaat verlaten? Want hij zal toch terug naar die instelling moeten? Indien wel; ik ga jannes toch heel hard missen.
En zeggen dat stan jaren geleden nog schrik had om slecht te zijn, net als zijn vader en grootmoeder.
Zijn schrik was toen niet ongegrond

Ik vind het eigenlijk vooral héél erg jammer.

Hoe kunnen ze dit nog ooit recht trekken? En wil dat zeggen dat de acteur de serie gaat verlaten? Want hij zal toch terug naar die instelling moeten? Indien wel; ik ga jannes toch heel hard missen.

En zeggen dat stan jaren geleden nog schrik had om slecht te zijn, net als zijn vader en grootmoeder.
Zijn schrik was toen niet ongegrond

0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
-
- Poster rang 2
- x 292
- x 447
Hangt vooral van Judith af wat ze nu gaat doen. Zou ze echt klacht gaan indienen tegen haar eigen zoon ?
Ik zie zelf nog genoeg verhaallijnen voor hem aan bod komen, dat ik niet het idee heb dat hij er permanent uitgaat? Eddy bijvoorbeeld heeft zelf een ongewilde dode op zijn geweten, omdat de persoon die hij zo verrachtte niet met die door hem geknoeide wagen rondreed en hij is er toch nog? En hij was in het verleden ook niet vies van wat geweld en kijk eens hoe hij veranderd is en nog altijd rondloopt.
Ik zie zelf nog genoeg verhaallijnen voor hem aan bod komen, dat ik niet het idee heb dat hij er permanent uitgaat? Eddy bijvoorbeeld heeft zelf een ongewilde dode op zijn geweten, omdat de persoon die hij zo verrachtte niet met die door hem geknoeide wagen rondreed en hij is er toch nog? En hij was in het verleden ook niet vies van wat geweld en kijk eens hoe hij veranderd is en nog altijd rondloopt.
0 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Ik heb het nog zo gezegd dat Stan een tikkende tijdbom is die op elk moment kan ontploffen wel die bom is nu ontploft.
Alsof het nog niet genoeg is dat hij zijn moeder afgeranseld heeft gaat hij nu ook zijn zuster te lijf, nog een geluk dat Tom tussenbeide kwam want anders ging het waarschijnlijk nog slecht aflopen, wat is dat voor een krapuul.
Voor mijn part mogen ze hem in de gevangenis gooien en hopelijk zal hij dan ook eens afgetuigd worden van zijn celgenoten dan zal hij eens weten wat dat is om afgetuigd worden.
Alsof het nog niet genoeg is dat hij zijn moeder afgeranseld heeft gaat hij nu ook zijn zuster te lijf, nog een geluk dat Tom tussenbeide kwam want anders ging het waarschijnlijk nog slecht aflopen, wat is dat voor een krapuul.

Voor mijn part mogen ze hem in de gevangenis gooien en hopelijk zal hij dan ook eens afgetuigd worden van zijn celgenoten dan zal hij eens weten wat dat is om afgetuigd worden.
0 x
- niemand
- Nog geen rang
Ik vind het ook vooral jammer dat het zo is uitgedraaid. Wel, in verband met zijn motivatie zat het er toch tenminste spot-on. En ergens vind ik dat dat het juist nog spijtiger maakt. Ik had liever gehad liever gehad dat hij het op een andere manier had geuit.
Ik hoop wel dat hij niet weg gaat nu en dat moet ook niet per se. Er lopen er in Thuis-dorp wel meer met een zwaar verleden rond tenslotte. En eigenlijk kunnen ze best niet terug naar een instelling sturen want mij lijkt het me dat dat hem juist eerder slecht dan goed gedaan heeft. Allé, voor hij daar naar toe ging zou hij denk ik nooit zover gegaan zijn. (ok eerlijk ik vind het nu nog steeds raar maar ja het is nu zo.)
Ik hoop wel dat hij niet weg gaat nu en dat moet ook niet per se. Er lopen er in Thuis-dorp wel meer met een zwaar verleden rond tenslotte. En eigenlijk kunnen ze best niet terug naar een instelling sturen want mij lijkt het me dat dat hem juist eerder slecht dan goed gedaan heeft. Allé, voor hij daar naar toe ging zou hij denk ik nooit zover gegaan zijn. (ok eerlijk ik vind het nu nog steeds raar maar ja het is nu zo.)
0 x
-
- Poster rang 2
- x 292
- x 447
Dat lijkt me toch echt geen oplossing. Niet dat ik het wil minimaliseren wat hij gedaan heeft, integendeel zelfs hij zal uiteraard de gevolgen van zijn daden zwaar moeten dragen, maar feit blijft wel dat hij ook zeer dringend professionele hulp nodig heeft voor zijn woedeprobleem. Je zegt het zelf, hij was al lang een tikkende tijdbom door alle omstandigheden, en nu is de bom ontploft en moet die onschadelijk gemaakt worden, en door hem in de cel te stoppen gaat dat zeker het probleem niet verhelpen
0 x