Jacques Pieters (Peter Van De Velde)

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik vind het dan toch vreemd dat Judith en Stan (voor hun doen) redelijk normaal met elkaar omgaan, terwijl Judith in de buurt van Jacques altijd een beetje ineen lijkt te krimpen.
Als mijn zoon mij stiekem zou aframmelen, zou ik niet casual tegen hem doen als hij 's ochtends naar school vertrekt.
Dan zou ik hem wel op alle mogelijke manieren proberen te mijden, gesteld dat ik hem fysiek niet de baas kan.
Hij zou er in ieder geval niet stilzwijgend mee weg komen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Het gedrag van Judith tegenover Stan staat ook lijnrecht tegenover eventuele oudermishandeling, dat ben ik helemaal met je eens.
Maar als ik zie hoe Jacques zich gedraagt tegenover Judith, dan kan ik me ook echt niet voorstellen dat hij haar slaat. En ook niet dat ze hem dan zou willen blijven zien.

Ik vind ze in Thuis sowieso niet echt consequent in die dingen, dus het zou me niks verbazen dat het allemaal zo in beeld gebracht wordt om ons nog wat langer aan het lijntje te houden (pak dat gesprek met Ann, bijvoorbeeld, waar ze ook weer niet op teruggekomen zijn :roll: ), maar ik kan me gewoon met geen mogelijkheid voorstellen dat Judith af zou blijven spreken met Jacques als ze nu al weet dat hij zijn handen niet thuis kan houden.
Terwijl het voor mij wel plausibeler wordt dat ze haar verwondingen koste wat kost wil verbergen als het om haar zoon gaat die daar verantwoordelijk voor is.

Maar "een logische verklaring" zou ik ze inmiddels geen van beiden meer vinden... :nope:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Christel schreef: ma 11 mar 2019, 11:20 Maar als ik zie hoe Jacques zich gedraagt tegenover Judith, dan kan ik me ook echt niet voorstellen dat hij haar slaat. En ook niet dat ze hem dan zou willen blijven zien.
Ik denk ook niet dat hij haar slaat, maar dat hij een nogal ruwe minnaar is. Het is toch echt geen toeval dat Judith twee keer een blauwe plek net na een date met Jacques en dat we in beide gevallen vaag getuige waren van een aanvaring tussen de twee. En als dag nog niet overtuigend genoeg is verbrak Judith plots eenzijdig hun relatie na die eerste aanvaring.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Die blauwe plekken net na de dates met Jacques, kunnen in principe ook door iets of iemand anders toegebracht zijn. We hebben er niks van gezien verder, dus voor hetzelfde geld is Judith na hun laatste date van de trap gerold toen ze te snel naar boven liep of zo. Hetzelfde geldt voor het plots eenzijdig verbreken van hun relatie, wat Judith ook gedaan kan hebben aan de hand van een aframmeling van Stan omdat hij niet wil dat zijn moeder iets begint met Jacques. De schok van zo'n gebeurtenis alleen al, zou ook meteen verklaren waarom Judith er als een geslagen hond bijloopt...

Niet dat ik denk dat dit allemaal persé zo is (laat dat duidelijk zijn :mrgreen: ) maar gewoon om aan te geven dat er eigenlijk niks overtuigend of echt logisch aan deze hele situatie is. Het kan in feite nog steeds alle kanten uit en het blijft maar aanslepen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Christel schreef: ma 11 mar 2019, 11:20 Het gedrag van Judith tegenover Stan staat ook lijnrecht tegenover eventuele oudermishandeling, dat ben ik helemaal met je eens.
Maar als ik zie hoe Jacques zich
gedraagt tegenover Judith, dan kan ik me ook echt niet voorstellen dat hij haar slaat. En ook niet dat ze hem dan zou willen blijven zien.

Ik vind ze in Thuis sowieso niet echt consequent in die dingen, dus het zou me niks verbazen dat
het allemaal zo in beeld gebracht wordt om ons nog wat langer aan het lijntje te houden (pak dat gesprek met Ann, bijvoorbeeld, waar ze ook weer niet op teruggekomen zijn ), maar ik kan me gewoon met geen mogelijkheid voorstellen dat Judith af zou blijven spreken met Jacques als ze nu al weet dat hij zijn handen niet thuis kan houden.
Terwijl het voor mij wel plausibeler wordt dat ze haar verwondingen koste wat kost wil verbergen als het om haar zoon gaat die daar verantwoordelijk voor is.

Maar "een logische verklaring" zou ik ze inmiddels geen van beiden meer vinden...

Ik vind Jacques nog altijd wat opdringerig of in ieder geval overkomen dat hij iets te veel zijn best wil doen, zeker nu met die welness dat hij dacht mee te kunnen scoren. Of dat gesprek met Stan? Probeert hij echt bij hem in een goed blaadje te komen of hoopt hij gewoon dat Stan ermee in toom kan houden?

Hij houdt er ook totaal geen rekening mee met het feit dat ze kinderen heeft die haar ook nog willen zien, en zeker Stan die pas thuis is na een moeilijke periode in de instelling.

Dat Jacques ineens milder lijkt heeft niet per se iets met de schrijvers te maken. We zagen hem immers onlangs nog in een auto ruzie maken met Judith . Misschien daarom dat hij zich nu in bedwang probeert te houden en het uit probeert te praten met Stan of het het nu uit eigenbelang if voor Judith is, valt nog niet te zeggen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Thom schreef: ma 11 mar 2019, 16:36 We zagen hem immers onlangs nog in een auto ruzie maken met Judith.
Dat is een interpretatie hé. Voor hetzelfde geld probeerde hij haar te overtuigen zich te laten behandelen (als ze een of andere ziekte heeft), te stoppen met zo hard werken (als ze een dip heeft), Stan anders aan te pakken (als ze tussen de lijnen door heeft laten verstaan dat die haar slaat). Kan nog wel enkele redenen bedenken.

Eén ding is volgens mij zeker. Als Judith hierover openhartig is geweest met Ann, dan kan je wellicht de hypothese "Jacques slaat Judith" schrappen, want dan had Ann gewoon Jacques de bons gegeven als telefonist van hun dokterspraktijk.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Het probleem is dat we nog altijd niet weten of ze er openhartig met Ann over gesproken heeft. Ann is sindsdien ook niet meer in beeld geweest, dus we staan geen stap verder. Alleen dat ik er van overtuigd ben dat Stan evenmin met die verwondingen te maken heeft.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Jacques kwam nu toch wel heel overtuigend over ivm zijn onschuld. Hij kwam echt totaal uit de lucht vallen. Maar wie was het dan wel? En het blijft toch wel extreem toevallig dat ze telkens gekwetst is wanneer ze van bij Jacques kwam én we getuige waren van het feit dat het er toen telkens niet echt hartelijk aan toe ging...
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Ja, inderdaad, er zit volgens mij ook iemand anders achter. Wie is nog steeds niet geweten, ik blijf toch Stan denken
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Moderator bericht:
Ook wat in "de vooruitblik' getoond wordt, beschouwen wij als een spoiler.
Gelieve dit hier niet te posten.
Dank u.
0 x
Tegelprutser
Nog geen rang
x 10
x 3

Bericht door Tegelprutser »

Als ik Jacques was zou ik een klacht indienen tegen Tom, die hem een mep verkocht heeft. Een advocaat die een verdachte (maar onschuldig totdat een rechter er anders over beslist) zomaar neerslaat?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Tegelprutser schreef: vr 22 mar 2019, 23:06 Als ik Jacques was zou ik een klacht indienen tegen Tom, die hem een mep verkocht heeft. Een advocaat die een verdachte (maar onschuldig totdat een rechter er anders over beslist) zomaar neerslaat?
Gezien het feit dat Tom de ex is van Judith, zie ik hem dit niet doen.

Integendeel, hij zal Tom dankbaar zijn dat die Emma (en haar moeder) op het nippertje gered heeft van een hysterische Stan.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Ik ben vooral blij dat zijn naam gezuiverd kan worden. Die klap zal hij er wel met plezier bijnemen in dat geval.
0 x
Trouwe kijker
Nog geen rang
x 110
x 27

Bericht door Trouwe kijker »

heidiw schreef: za 23 mar 2019, 10:27 k ben vooral blij dat zijn naam gezuiverd kan worden. Die klap zal hij er wel met plezier bijnemen in dat geval.
Ik denk niet dat zijn naam gezuiverd zal zijn want de oelewappers daar zullen wel bovenkomen met 'geen rook zonder vuur' etc etc.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

En toch geloof ik nog altijd niet dat hij helemaal zo zuiver op de graat is. Hij mag met deze hele zaak niks te maken hebben , we weten nog altijd niet hoe hij gaat reageren op Stan/Joren /Joren die oo jongens valt, bij Maarten was het alleszins niet positief :/
0 x
Gesloten