Inderdaad...
Het is natuurlijk ook niet zo vanzelfsprekend dat de "dader" al meteen op bezoek gaat in het ziekenhuis, of in hetzelfde huis woont als de oma van het slachtoffertje. Die confrontaties waren er veel te snel.
Eigenlijk zouden die mensen een tijdlang van elkaar weggehouden moeten worden om de gebeurtenissen te laten bezinken. Dan kan er vervolgens (onder begeleiding) rustig gekeken worden of de partijen eventueel behoefte hebben aan een gesprek met elkaar.
Dat is een proces waar normaal gesproken jaren overheen gaan, of wat zelfs uiteindelijk nooit doorgang vindt omdat de familie van het slachtoffer daar niet mee om kan gaan. Dat het in dit geval al direct en totaal ongecontroleerd gebeurt, maakt dat ik geen oordeel heb over wiens reactie dan ook. Niet over die van Dieter, maar zeker ook niet die van Marianne en Ann.
Plaats jezelf maar eens in hun schoenen...
Ik vind wel dat Dieter inmiddels véél meer hulp en begeleiding gekregen zou moeten hebben. Dat Dieter daar al vanaf het eerste moment compleet in de vernieling maar wat doelloos ronddwaalt, dat hij zelfs gewoon in staat was om bij het slachtoffer langs te gaan, en dat de politie hem tussen neus en lippen door vertelde dat Lander geen echt pistool gebruikte, zijn dingen die echt mijn verstand te boven gaan. Ik hoop echt dat dit alleen maar fictie is en niet in het dagelijks leven zo gebeurt, want dat zou niet mooi zijn...