tvx1 schreef:Tja, er zijn nu eenmaal enkele elementen die de laatste tien jaar vast in elk seizoen moeten voorkomen. Een huwelijk en een zwangerschap (al dan niet met een geboorte tot gevolg).
Dat is waar, net zoals er ook al vanaf het eerste moment periodes bij zitten waarin er weinig gebeurt
Persoonlijk heb ik daar nooit problemen mee gehad. Sterker nog; ik zag meestal 10x liever een "normale" thuissituatie met de alledaagse problemen die daarbij horen, dan de opgeklopte cliffhangers waar van tevoren van wordt gezegd dat hemel en aarde zal vergaan en wij niet weten wat ons overkomt, maar die achteraf meestal teleurstellen, niet in de laatste plaats omdat de verwachtingen op voorhand sowieso al totaal niet haalbaar waren.
Waar ik de laatste tijd wél een probleem mee heb, is dat geen enkele situatie en geen enkel personage nog uitgediept wordt. Die interessante en mooi geacteerde scènes komen amper nog voor. Wat we daarvoor terugkrijgen zijn extreme situaties die ons maandenlang aan de buis moeten kluisteren, om ze vervolgens in de doofpot te gooien zodra de schrijvers beslissen dat de focus weer op wat anders (of op andere personages) moet komen liggen. Er zit wat mij betreft ook geen continuïteit meer in de verhaallijnen en het gedrag wat daar logischerwijs op zou moeten volgen.
Tegenwoordig zijn het ook echt personages die voorbij komen, vind ik, en geen mensen van vlees en bloed meer. Waar je vroeger echt mee begon te leven met de beslommeringen van Frank, Simonneke, Marianne en Rosa, zit ik me nu meestal te bedenken dat ze weer zo'n afgezaagde verhaallijn voor die mensen verzonnen hebben dat het mij verbaast dat ze dat nog enigszins geloofwaardig gespeeld krijgen.
Het zijn karikaturen geworden, die afzonderlijk van elkaar kleine toneelstukjes opvoeren...
Thuis is wat mij betreft niet "echt" en puur meer, wat het jarenlang wel geweest is.
Helaas...