Thuis hé! Ik zou wel eens graag een van de scenaristen zien die dat in RL tegenkomt. Het haalt zeker het 7 uur nieuws!
Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
- Caligula
- Poster rang 5

Re: Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?
Wat ik eigelijk het meest fantastische vond is dat Rosa zomaar het voorschrift van Angèle kon meenemen. Enfin,zoiets doe je toch niet als dokter! Jezus!
Thuis hé! Ik zou wel eens graag een van de scenaristen zien die dat in RL tegenkomt. Het haalt zeker het 7 uur nieuws!
0 x
Potentia Principatum
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat vond ik ook heel apart. Judith had dat recept op z'n minst in een dichte envelop kunnen doen, zodat Rosa in elk geval niet letterlijk kon lezen welke medicatie Angèle voorgeschreven heeft gekregen, maar dan nog...
Ik kan me ook niet voorstellen dat zoiets in het dagelijks leven (waarin de wet op de privacy juist steeds strenger wordt) ooit gebeurt. Er zouden idd nogal wat klachten komen...
Ik kan me ook niet voorstellen dat zoiets in het dagelijks leven (waarin de wet op de privacy juist steeds strenger wordt) ooit gebeurt. Er zouden idd nogal wat klachten komen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 694
- x 532
Dat was inderdaad niet zo handig van Judith. Ik stond daar wel van te kijken. 
0 x
- Nickos
- Poster rang 2

- x 1
- x 7
Ik werk in een dokterspraktijk en inderdaad, als een familielid bvb een voorschrift voor iemand komt halen is dit geen probleem, maar iemand die toevallig in hetzelfde gebouw woont? Iemand die dat voorschrift meegeeft, zelfs in een envelop, mag er zeker van zijn dat die daarna ander werk kan gaan zoeken. Alles wat je hoort en ziet in zo'n praktijk is vertrouwelijk, ook een voorschrift en wat er voorgeschreven werd.Caligula schreef:Wat ik eigelijk het meest fantastische vond is dat Rosa zomaar het voorschrift van Angèle kon meenemen. Enfin,zoiets doe je toch niet als dokter! Jezus!![]()
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Wel opvallend was dat Eddy blijkbaar nog niet aan het krabben was! 
0 x
Potentia Principatum
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2572
Het ging dus niet om een voorschrift, het was een bewijs voor terugbetaling.
0 x
-
ikke
- x 435
Zelfs dat geeft een dokter normaliter niet mee met een andere patiënt, tenzij het om iemand van hetzelfde gezin gaat, denk ik.satine schreef:Het ging dus niet om een voorschrift, het was een bewijs voor terugbetaling.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2572
Normaliter niet, maar dit vind ik toch minder erg dan een voorschrift meegeven.ikke schreef:Zelfs dat geeft een dokter normaliter niet mee met een andere patiënt, tenzij het om iemand van hetzelfde gezin gaat, denk ik.satine schreef:Het ging dus niet om een voorschrift, het was een bewijs voor terugbetaling.
0 x
-
ikke
- x 435
Da's waar. Maar toch een onvergeeflijke fout van de scenaristen.satine schreef:Normaliter niet, maar dit vind ik toch minder erg dan een voorschrift meegeven.ikke schreef:Zelfs dat geeft een dokter normaliter niet mee met een andere patiënt, tenzij het om iemand van hetzelfde gezin gaat, denk ik.satine schreef:Het ging dus niet om een voorschrift, het was een bewijs voor terugbetaling.
0 x
-
tvx1
- x 435
Ik vind het jammer dat ze weeral eens een verhaallijn gewoonweg aan het hergebruiken. We moest al tweemaal de verhaallijn "Frank aanvaardt zijn kind niet maar uiteindelijk dan toch wel" doorstaan en nu zien we voor de twee keer "kind zoekt en vindt echte ouders maar aanvaardt deze niet totdat er een ingrijpende gebeurtenis plaatsvindt" Ze deden dat eerst bij Sam waar het uiteindelijk tot een grote verzoening kwam door de zwangerschap van Sam en de dood van Yvette en nu doen ze hetzelfde met Kobe met deze keer als katalysator de ziekte van Steven. Flauw verhaal dus in deze aflevering. De invulling is anders, maar de basis van de verhaallijn is duidelijk hetzelfde.
0 x
- annekeHU
- Poster rang 4

tvx1 schreef:Ik vind het jammer dat ze weeral eens een verhaallijn gewoonweg aan het hergebruiken. We moest al tweemaal de verhaallijn "Frank aanvaardt zijn kind niet maar uiteindelijk dan toch wel" doorstaan en nu zien we voor de twee keer "kind zoekt en vindt echte ouders maar aanvaardt deze niet totdat er een ingrijpende gebeurtenis plaatsvindt" Ze deden dat eerst bij Sam waar het uiteindelijk tot een grote verzoening kwam door de zwangerschap van Sam en de dood van Yvette en nu doen ze hetzelfde met Kobe met deze keer als katalysator de ziekte van Steven. Flauw verhaal dus in deze aflevering. De invulling is anders, maar de basis van de verhaallijn is duidelijk hetzelfde.
Op deze manier had ik het nog niet bekeken... maar doen ze dat eigenlijk niet continue, verhaallijnen opvissen, ze herwerken en anders invullen... uiteindelijk gaat heel de soap om relaties tussen mensen en je kan niet blijven nieuwe dingen verzinnen!
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Na 23 jaar lijkt me dat idd nogal moeilijk om nog iets nieuws te verzinnen! 
0 x
Potentia Principatum
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 694
- x 532
Met stip op 1:
het gesprek tussen Eddy en Angèle
Eddy hebt jij jeuk? Ge moet u insmeren Eddy van kop tot teen
het gesprek tussen Eddy en Angèle
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Nochtans schijnt Eddy er nog altijd geen last van te hebben! Alcohol is dan blijkbaar nog voor iets goed!jessie V. schreef:Met stip op 1:
het gesprek tussen Eddy en Angèle![]()
![]()
0 x
Potentia Principatum
-
Robin23
- Nog geen rang
- x 2
Ik vind het de laatste tijd best leuke afleveringen.
Een goede combinatie van ernstige realistische thema's en humor die ik wel kan smaken.

Een goede combinatie van ernstige realistische thema's en humor die ik wel kan smaken.
0 x