Nancy De Grote (Ann Pira)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Nancy De Grote (Ann Pira)

Bericht door Crackers »

Dat zou ik toch ook denken. Volgens mij wisten ze voor ze gingen samenwonen nog niet eens van elkaar of ze de glazen recht, dan wel ondersteboven in de kast plaatsten.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Christel schreef:Misschien is het nog wat te voorbarig om al conclusies te trekken en wordt het nog wel beter, maar ik vind de verschillen tussen de karakters van Nancy en Dieter wel steeds groter. Natuurlijk hebben mensen wat tijd nodig om aan elkaar te wennen, maar ze passen in mijn ogen hoe langer hoe slechter bij elkaar. Hoe ze daar vanavond bij elkaar op de bank zaten, waren het bijna 2 vreemden.

Dieter heeft Nancy min of meer "ingepakt" met zijn lieve en zorgzame karakter, vooral omdat het contrast met Eddy bijna niet groter had kunnen zijn, maar nu de eerste verliefdheid eraf is, schiet er maar bedroevend weinig over vind ik. Je zou je bijna af gaan vragen of ze überhaupt wel eens met elkaar gepraat hebben voordat ze besloten om samen te gaan wonen...
"Praten " met nancy ?????? :crazy: :crazy: :crazy:
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Crackers schreef:Nu legt ze al papier tussen Dieter zijn boterhammen in plaats van eieren :doh:
Dieter was zo blij verbaasd daarover dat hij niet eens keek wat er ònder dat stuk karton lag. :eek:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Tja, Eddy gaat vrijkomen, dan moet er een kink in de kabel komen tussen Dieter en Nancy.
Anders is Eddy/Nancy een verhaallijn die meteen doodbloedt.

Ik vind het allemaal te vergezocht: opeens lijkt het wel alsof ze elkaar amper kunnen luchten en niks meer tegen elkaar durven zeggen.
Nancy heeft ook geen enkel privé-vertrek, zodat Dieter niet anders kàn dan constant in de drukte te zitten.
Zelfs een krant lezen kan alleen in de privé van Peter en Femke? :denk:
En Nancy die opeens veranderd is van haar eigen spontane zelve naar een onderdanig kneusje?
Sorry, klopt niet. :nope:
0 x
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Guapa »

Maar Dieter verdwijnt toch altijd in de privé van Peter en Femke ? en wat dat contactverbod geldt, sorry , sta een paar afleveringen achter maar heb vannacht ingehaald . Een straatverbod zou dan mss meer oplossing, dan kan hij zich niet binnen de zoveel 'afstand' van de withoeve begeven.
Nog een vraag : Nancy en Eddy zijn ondertussen toch gescheiden ?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Ja, maar waarom gaat Dieter niet gewoon in de privé van Nancy zitten? Waarom altijd bij P & F?

Nancy en Eddy zijn ondertussen inderdaad gescheiden.

En een straatverbod houdt in dat Eddy niet meer in de buurt van Peter en Femke mag komen, tenzij ze buiten hun eigen straat zijn.
Dus in de supermarkt, aan de schoolpoort bij het ophalen van Britney,... mag allemaal wel.
Hij mag hen dan ook nog bellen, mailen, contacteren via social media, terwijl dat met een contactverbod niet mag.
Ik zou opteren voor een contactverbod als ik de keuze had.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:Tja, Eddy gaat vrijkomen, dan moet er een kink in de kabel komen tussen Dieter en Nancy.
Anders is Eddy/Nancy een verhaallijn die meteen doodbloedt.

Ik vind het allemaal te vergezocht: opeens lijkt het wel alsof ze elkaar amper kunnen luchten en niks meer tegen elkaar durven zeggen.
Nancy heeft ook geen enkel privé-vertrek, zodat Dieter niet anders kàn dan constant in de drukte te zitten.
Zelfs een krant lezen kan alleen in de privé van Peter en Femke? :denk:
En Nancy die opeens veranderd is van haar eigen spontane zelve naar een onderdanig kneusje?
Sorry, klopt niet. :nope:
Dat is ook wel zo inderdaad. Van de andere kant is de verhouding tussen Dieter en Nancy de laatste tijd ook wel drastisch veranderd. Ze zijn van "benefietvrienden" geëvolueerd naar een "echt" koppel, en dat dit niet bepaald soepel verloopt heeft in mijn ogen toch ook niet helemaal met het algehele gebrek aan privacy in de Withoeve te maken.

Als Dieter bijvoorbeeld in de privé van P&F de krant zit te lezen, dan hoeft Nancy hem nog steeds niet vertwijfeld te komen vragen of hij het wel naar zijn zin heeft bij haar. Ze lijkt onzeker te worden omdat hij zo anders is dan Eddy, en ook omdat hij liever af en toe alleen dingen doet, terwijl Dieter zich dan weer vrij moeilijk aan lijkt te kunnen passen aan het leven constant tussen de mensen, waarschijnlijk ook wel omdat hij zo lang alleen gewoond heeft.
Op zich komt dat wel vaker voor, denk ik, maar het is wel best schrijnend om te zien dat geen van de twee dat fatsoenlijk uitgesproken krijgt tegenover de ander...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Christel schreef:Als Dieter bijvoorbeeld in de privé van P&F de krant zit te lezen, dan hoeft Nancy hem nog steeds niet vertwijfeld te komen vragen of hij het wel naar zijn zin heeft bij haar. Ze lijkt onzeker te worden omdat hij zo anders is dan Eddy, en ook omdat hij liever af en toe alleen dingen doet, terwijl Dieter zich dan weer vrij moeilijk aan lijkt te kunnen passen aan het leven constant tussen de mensen, waarschijnlijk ook wel omdat hij zo lang alleen gewoond heeft.
Op zich komt dat wel vaker voor, denk ik, maar het is wel best schrijnend om te zien dat geen van de twee dat fatsoenlijk uitgesproken krijgt tegenover de ander...
Mij lijkt het dat Nancy niet onzeker is omdat Dieter zo anders is dan Eddy, maar omdat Dieter veranderd is.
Waar hij vroeger altijd spontaan en goedlachs was, geeft hij nu de indruk dat hij bijna met tegenzin naar de Withoeve komt.

Ik vraag me eigenlijk af wat de echte reden achter de vraag van Nancy was om te gaan samenwonen.
Is het echt alleen maar 'de logische volgende stap' in hun relatie, of speelt onbewust de waarschijnlijke vrijlating van Eddy een grote rol?
Want als dat laatste het geval is, dan worden eerlijke gesprekken wel moeilijk.
'Ja Dieter, ik heb u graag in de buurt want als ik Eddy zie dan ben ik bang dat ik terug voor hem ga vallen.
Maar als gij bij mij woont, dan mag ik dat niet en dan doe ik dat ook niet.
En als flik zijt gij de beste optie als het op bescherming aankomt.'
Dat zou kunnen tellen als liefdesverklaring. ;)

Verder vind ik dat het samenwonen opeens wel heel snel ging.
Daarom dat ik ergens een addertje vermoed en dat het niet alleen uit plotse grote liefde was.
0 x
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Guapa »

Maar als Eddy nu na zijn vrijlating naar het apt van Nancy gaat op de Withoeve, en toevallig komen P& F net buiten en moeten daarlangs, dan is dat contactverbod toch gebroken ? het verbod is aan E tgo P&F, niet omgekeerd dacht ik hé . Wordt nog ne spannende vrees ik
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Als Eddy niet bij P&F in de buurt mag komen, houdt dat ook in dat hij van de Withoeve moet weg blijven.
Hij kan wel Nancy ergens anders zien natuurlijk.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Als Eddy een straat- of contactverbod opgelegd krijgt zal Nancy hem wel elders tegen het lijf lopen of hem spontaan gaan opzoeken. Anders gaat een potentiëel interessante verhaallijn verloren. Willen wij dat?
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Ja, ik heb namelijk geen goesting in een dreinerige Nancy, een withete Peter en een hysterische Femke. Nancy heeft nu haar zaakjes tamelijk op orde (behalve haar kleerkast dan), dus alsjeblieft, gun haar nu toch een beetje rust.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Haar zaakjes zijn volgens mij toch niet zo perfect in orde want met Dieter is het nog niet wat ze dacht dat het zou zijn ....

Die 2 passen gewoon helemaal niet bij mekaar qua achtergrond , opvoeding en levenswijze.
Eddy is de man die bij Nancy past en dat weet ze diep inside ook wel denk ik .
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Ik denk dat Nancy haar Slurfke nog altijd lief heeft. Ondanks zijn wrede actie. Ik zie het nog wel gebeuren dat die twee weer samenkomen. Dat zal vonken geven. Dieter is een controlfreak, Nancy fladdert wat rond... dat is een wonderlijke combinatie. Zoals een kaaskroket met vis. Ik kan me wel voorstellen dat het ingewikkeld is voor Nancy immers heeft ze Eddy heel lang heel graag gezien en heeft ze samen met hem een kind.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Kwast schreef: Ik kan me wel voorstellen dat het ingewikkeld is voor Nancy immers heeft ze Eddy heel lang heel graag gezien en heeft ze samen met hem een kind.
Ja, maar als ze voor hem kiest, verliest ze haar andere dochter, haar schoonzoon en haar kleinzoon...
0 x
Plaats reactie