Angèle Backx (Lut Hannes)
- Crackers
- Poster rang 5
Re: Angèle Backx (Lut Hannes)
Wie komt er nu om 6 uur 56 's morgens aan de deur rammelen zoals Angèle bij Rosa, de moeial 

0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Ochtendstond geeft een schop onder Angèle haar kont. En liefst een harde, met melk en al. 

0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Angèle is inderdaad een onverbeterlijke moeial, en haar als buurvrouw hebben, lijkt me bepaald geen cadeautje.
Maar dat gezegd zijnde, vond ik wel dat ze gelijk had met wat ze tegen Rosa zei over haar gebrek aan trots.
Het zou mooi zijn als Angèle's opdringerigheid er in elk geval voor zou zorgen dat Rosa's ogen een beetje open gaan...
Maar dat gezegd zijnde, vond ik wel dat ze gelijk had met wat ze tegen Rosa zei over haar gebrek aan trots.
Het zou mooi zijn als Angèle's opdringerigheid er in elk geval voor zou zorgen dat Rosa's ogen een beetje open gaan...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
Een waar is dan wel de trots van Angèle zelf? Zij dringt zich, ongehinderd door takt, overal op omdat zij overal buiten gehouden wordt omwille van haar eeuwige bemoeizucht en ongezonde nieuwsgierigheid. Zodra ik nieuwe lappen heb zijn ze voor haar!Christel schreef:Angèle is inderdaad een onverbeterlijke moeial, en haar als buurvrouw hebben, lijkt me bepaald geen cadeautje.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Ge moogt er van mij een paar hebben : eendracht maakt macht zeker met de lappendoosCaptain Cuckoo schreef: Een waar is dan wel de trots van Angèle zelf? Zij dringt zich, ongehinderd door takt, overal op omdat zij overal buiten gehouden wordt omwille van haar eeuwige bemoeizucht en ongezonde nieuwsgierigheid. Zodra ik nieuwe lappen heb zijn ze voor haar!

0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Ik zeg toch ook nergens dat opdringerige Angèle wél trots heeft?Captain Cuckoo schreef:Een waar is dan wel de trots van Angèle zelf? Zij dringt zich, ongehinderd door takt, overal op omdat zij overal buiten gehouden wordt omwille van haar eeuwige bemoeizucht en ongezonde nieuwsgierigheid. Zodra ik nieuwe lappen heb zijn ze voor haar!Christel schreef:Angèle is inderdaad een onverbeterlijke moeial, en haar als buurvrouw hebben, lijkt me bepaald geen cadeautje.

Alleen maar dat ze gelijk had toen ze zei dat het Rosa daar compleet aan ontbreekt.
De beste stuurlui staan dan ook vaak aan wal, hè?

0 x
-
- x 435
Angèle is weer zoals we ze meestal al gekend hebben. En daar ben ik blij om.Captain Cuckoo schreef:Een waar is dan wel de trots van Angèle zelf? Zij dringt zich, ongehinderd door takt, overal op omdat zij overal buiten gehouden wordt omwille van haar eeuwige bemoeizucht en ongezonde nieuwsgierigheid. Zodra ik nieuwe lappen heb zijn ze voor haar!Christel schreef:Angèle is inderdaad een onverbeterlijke moeial, en haar als buurvrouw hebben, lijkt me bepaald geen cadeautje.
Het zou mooi zijn als Angèle's opdringerigheid er in elk geval voor zou zorgen dat Rosa's ogen een beetjeopen gaan...
We hebben haar even heel menselijk gezien in de laatste maanden met Yvette. Was ook mooi, maar de aard van 't beestje is terug.

0 x
-
- x 435
Ik snap niet goed wat iedereen tegen haar 'bemoeienissen' heeft. Ik vind dat dat nogal meevalt. Ze heeft tot nu toe ook geen ongelijk hé. Soms denk ik wel dat ze aan het stoken is... maar al bij al lijkt dat mee te vallen. Ze zegt gewoon de waarheid, zoals het is. Wat Rosa en Waldek betreft heeft ze trouwens overschot van gelijk.
0 x
-
- x 435
Die heeft ze toch?Lazylady schreef:Die moet dringend eens een hobby zoeken!

0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Stoken doet ze niet, roddelen zelden of nooit. Staat zelden stiekem een gesprek af te luisteren. Ze haakt "gewoon"in op de waarheid. Dat ze een bemoeial is staat als een paal boven water. Daarom was het goed dat Rosa haar de deur uit gooide, maar ze (Angèle) had inderdaad wel gelijk. Rosa die de hele nacht wakker ligt op de bank, omdat Waldek niet thuis gekomen is. Het moet niet gekker worden.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Natuurlijk heeft ze gelijk. Ze mag dan wel graag stoken maar nu vertelt ze geen leugens en heeft ze er zelf niets bij te winnen. Eigenlijk doet ze krek hetzelfde als Marianne, maar omdat ze niet van dezelfde sociale klasse is wordt ze er anders op afgerekend.
0 x
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 173
- x 549
Ik vraag me af wat de toekomst voor Angèle in petto heeft.
Tot nu toe is ze enkel de buurvrouw die suiker en melk komt lenen en op de koffie komt bij haar zus...
Tot nu toe is ze enkel de buurvrouw die suiker en melk komt lenen en op de koffie komt bij haar zus...
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Mwah, ik heb Marianne toch nog nooit bij Simonne langs zien gaan voor een kopje suiker, gewoon om te weten te komen wat Frank nu weer uitgestoken heeft...heidiw schreef:Eigenlijk doet ze krek hetzelfde als Marianne, maar omdat ze niet van dezelfde sociale klasse is wordt ze er anders op afgerekend.

Angèle beperkt haar bemoeienissen niet tot haar familieleden of mensen waar ze veel mee te maken heeft, maar gaat zelfs naar haar buren om daar het naadje van de kous te weten te komen. Uiteindelijk hoeft Angèle er niks om te geven wat Rosa & Waldek doen, toch?
En ze kon ook niet wachten om naar Simonne te rennen om daar te gaan vertellen dat Waldek 's nachts op stap geweest was.
Wat mij betreft heeft sociale klasse er dan ook niet zoveel mee te maken, maar eerder de mensen waar Angèle zich mee bemoeit en de manier waarop ze dat aanpakt. Ik zie haar bemoeienis bijvoorbeeld niet als een soort overdreven bezorgdheid, zoals ik dat bij Marianne vaak wel het geval vind.
Maar daar staat wel tegenover dat Angèle's commentaar heel vaak spijkers met koppen slaat. En wat in mijn ogen ook heel erg in haar voordeel spreekt, is dat ze geen slecht hart heeft.
Heel aandoenlijk vond ik gisteravond, toen ze zo ontzettend blij was dat Simonne haar vroeg om gehaktballen in tomatensaus te blijven eten. Daaruit bleek in mijn ogen ook wel dat haar bemoeienissen toch wel te maken hebben met het feit dat ze zich misschien wat alleen voelt af en toe.

0 x