Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Arciat schreef:Waldek niet denk ik. Maar ik kan ook mis zijn. tvx1 heeft het waarschijnlijk bijgehouden en kan ons misschien inlichten.
Ik ben zo goed als zeker dat "De Kabouters" niet 100% van Sam zijn.
En dat je je partner(s) makkelijk kan ontslaan, dat geloof ik niet.
Ik vraag me af of ze dan haar partner niet moet "uitkopen" ?
Frank, Adil en Toon zijn mede-eigenaar. Waldek niet. Die was toen nog geen kabouter. Die eerste drie hebben elk 11% van de aandelen. Zie hier. En je kunt wel degelijk makkelijke een mede-eigenaar ontslaan. Een arbeidsovereenkomst hebben met een bedrijf staat volledig los van aandeelhouder zijn van een bedrijf. Het is niet omdat je aandeelhouder bent in een bedrijf dat je verplicht bent daar een functie in te betrekken of te krijgen. En aangezien Sam nog altijd duidelijk de meerderheid heeft, kan ze perfect zelf over het personeelsbestand beslissen. Trouwens, ze heeft Frank ooit al eens ontslagen en toen ook aangeboden om zijn aandelen over te kopen, maar hij heeft toen geweigerd. En Toon is ook nog altijd mede-eigenaar zonder ook een arbeider bij hen te zijn.
Benieuwd of de woorden van Rosa (voor je het weet verlies je iets wat je net terug hebt) effect gaan hebben,
en zich dan wat meer volwassen gaat gedragen tegenover Waldek.
Vriendjes moeten ze niet worden, maar hij moet wel stoppen met opmerkingen maken en uitdagen mijn gedacht.
T heeft lang genoeg geduurd, het is nu wel duidelijk genoeg dat hij Waldek liever ziet gaan dan komen,
maar vermits hij er toch nog soms mee moet samen werken, kan hij beter over gaan op deels negeren en
leren zwijgen en alleen praten als het nodig is voor het werk.
En ondertussen misschien eens terug wat meer aandacht schenken aan Simonne.
Frank doet kinderachtig, hij zou Waldek gewoon moeten negeren. Iemand een jaar lang negeren, maakt meer indruk dan zijn pesterijen.
Ik vind eigenlijk ook dat het tussen hem en Simonne totaal niet goed lijkt te zitten. Ik heb het niet meer voor Simonne. Ze heeft veel moeten slikken van Frank, en met Waldek is er niet eens iets gebeurd, dus op zich kan Frank haar niet veel verwijten... Maar toch vind ik dat het probleem bij Simonne ligt. Ze heeft Frank veel te hard gepusht ivm Kaat. Bij Frank werkt dat averechts. Dat weet ze al lang. Hij werd langs alle kanten belaagd, thuis door Simonne en op het werk door Sam. Ik snap zijn frustratie wel. Hij wilde de dingen in stilte laten doordringen, maar Simonne en Sam zaten de hele tijd op hem in te beuken.
Enfin, het maakt niet veel uit, zoals het er nu aan toe gaat, zie ik ze niet samen blijven. En voor mij hoeft het op deze manier ook niet echt. Ik heb meer te doen met Frank dan met Simonne. En Sam is ook geen cadeau...
Soapseut schreef: Bij Frank werkt dat averechts. Dat weet ze al lang. Hij werd langs alle kanten belaagd, thuis door Simonne en op het werk door Sam. Ik snap zijn frustratie wel. Hij wilde de dingen in stilte laten doordringen, maar Simonne en Sam zaten de hele tijd op hem in te beuken.
Maar Frank is ondertussen toch wel ok met zijn dochter? Of was wat hij zei laatst tegen Kaat dan komedie?
Het probleem is gewoon zoals Rosa zegt: hij kan het verleden niet loslaten.
En dat terwijl hij zoveel heeft om gelukkig en tevreden te zijn.
En laten we eerlijk zijn: zonder Simonne en Sam stond het tussen Kaat en Frank nog altijd niks verder dan toen zij pas terug was van de US.
satine schreef:En laten we eerlijk zijn: zonder Simonne en Sam stond het tussen Kaat en Frank nog altijd niks verder dan toen zij pas terug was van de US.
Ik weet dat niet zeker, Frank kennende zou hij wel bijgedraaid zijn, maar dat duurt altijd even bij hem.
Door hem thuis en op het werk te pushen, is het probleem tussen Frank en Simonne geëscaleerd en is zij het bij Waldek gaan zoeken. Anders was dat misschien niet gebeurd.
Sam lokt veel toestanden uit... Dat is een enorme stoorzender.
Ik kan goed begrijpen dat Frank het niet ziet zitten om elke week die Sam op souper te krijgen ! Zoals die zich tegenover hem gedraagt ...dan mag ze nog de dochter zijn van Simonne maar gisteren had Frank zich niets te verwijten ! Het was Waldek die veel te laat en stinkend naar de alcool binnen kwam . Waarom Frank daar een geroep en gedrijg moest bij krijgen is een raadsel .
Arme Frank zat met zijn gedachten weet ik veel waar met als resultaat Waldek onder de auto,
en daar gaat hij natuurlijk de schuld van krijgen als zijnde een opzettelijke aanval op Waldek,
als dat maar goed afloopt bij de Kabouters want zoals Sam de laatste tijd doet tegen hem,
loopt hij veel kans zijn C4 te krijgen - terwijl hij dat ongeval niet gewild heeft.
Bij de start van die scène moest ik meteen terugdenken aan Mo en Waldek, toen die ook zwaar overhoop lagen vanwege Kris. Waldek reed toen na een nieuwe ruzie met Mo eens wild achteruitreed, waarna Kris eronder lag. Vanavond dacht ik direct: "ja, Waldek heeft het zitten".
Natúúrlijk krijgt Frank nu zijn C4. Terwijl hij zoiets nooit met opzet zou doen. Stofmaskers verstoppen enzo tot daar aan toe, maar dit...
Bad Karma, Bomans! Met zijn idiote plagerijen is hij telkens weggekomen, maar omwille van een stom ongeluk komt boontje toch nog om zijn loontje. En nu maar weer treuren & zuipen zeker?.