Emma Van Damme (Elise Roels)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Re: Emma Van Damme (Elise Roels)
Ik denk eerder aan een déjà-vu van een eerder meegemaakte vechtscheiding en vreest ze dat het weer van dat zal zijn. Zoals ze zelf eerder al aangaf, ze ziet Tom ook graag en ziet het wellicht niet zitten om weer zo'n scenario voorgeschoteld te krijgen.
0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Ach arm meisje. Ik snap wel dat ze het hier moeilijk mee heeft. Tom maakt al lang deel uit van het gezin en volgens mij is ze ook wel op hem gesteld.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Dat denk ik ook echt wel. Ik vond het ook heel tekenend dat ze het pasgeleden over haar "ruziemakende ouders" had, wat toch wel laat zien in hoeverre ze Tom als haar vader beschouwt. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat ze heel erg van slag is, hoor, maar toch heb ik ook wel eens moeite met de manier waarop ze reageert. Het is op het onbeschofte af soms, en ergens normaal over praten is vaak totaal niet aan de orde.
Wat dat betreft vind ik het wel mooi om te zien hoe snel en goed haar band met Marianne gegroeid is. Die 2 lijken meer te bespreken samen (en op een veel kalmere en evenwichtigere manier) dan Emma en Judith ooit gedaan hebben.
Het laat vooral zien dat ze het dus wel kan, alleen niet tegenover haar moeder. En dat was ook al zo voor ze dat hele trauma rond Danny opgelopen heeft.
Judith dwingt bij Emma maar weinig respect af, blijkbaar, en dat vind ik ook niet echt kunnen...
Wat dat betreft vind ik het wel mooi om te zien hoe snel en goed haar band met Marianne gegroeid is. Die 2 lijken meer te bespreken samen (en op een veel kalmere en evenwichtigere manier) dan Emma en Judith ooit gedaan hebben.
Het laat vooral zien dat ze het dus wel kan, alleen niet tegenover haar moeder. En dat was ook al zo voor ze dat hele trauma rond Danny opgelopen heeft.
Judith dwingt bij Emma maar weinig respect af, blijkbaar, en dat vind ik ook niet echt kunnen...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Poster rang 2
Judith wil een goede moeder zijn en toch zou ik haar niet als mijn moeder wensen.
Haar opvoedkunde legt de nadruk op de controle dat alles volgens het boekje verloopt.
Hoe dikwijls moeten die zich verantwoorden, Judith moet leren loslaten en hen vertrouwen.
Stan heeft een ander karakter en laat het soepel over zich gaan en Emma revolteert.
Haar opvoedkunde legt de nadruk op de controle dat alles volgens het boekje verloopt.
Hoe dikwijls moeten die zich verantwoorden, Judith moet leren loslaten en hen vertrouwen.
Stan heeft een ander karakter en laat het soepel over zich gaan en Emma revolteert.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Tsjah...als je thuis het gevoel hebt dat je constant over eieren moet lopen....ik kan begrijpen dat het niet plezant is.
Toen ze eerder deze week al slecht gezind thuiskwam na die voetbaltraining en over die freak Arne begon, vond ik nu niet dat Judith moest komen met het argument "misschien zijn we te snel geweest om een oordeel te vellen, we kennen het hele verhaal niet" Hoe goed het ook bedoeld was van Judith, ze had toch kunnen weten dat ze hiermee haar dochter nog meer van streek zou brengen.
Toen ze eerder deze week al slecht gezind thuiskwam na die voetbaltraining en over die freak Arne begon, vond ik nu niet dat Judith moest komen met het argument "misschien zijn we te snel geweest om een oordeel te vellen, we kennen het hele verhaal niet" Hoe goed het ook bedoeld was van Judith, ze had toch kunnen weten dat ze hiermee haar dochter nog meer van streek zou brengen.

0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
- Kwast
- Poster rang 5
Judith is soms echt een talent met haar uitspraken. Ik snap wel dat heel dat gedonder tussen Tomtom en Frau dokter haar geen goed heeft gedaan. Is ook niet leuk. Ik vind dat moeder de vrouw wel wat anders had mogen reageren op het Arne verhaal. Wat heeft dat arme kind aan een politiek correct antwoord? Net zoveel als een cactus heeft aan een klysmakuur. 

0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Dat is ook zo, maar dat werkt wel 2 kanten uit vind ik. Als Emma slechtgezind is, dan loopt de rest daar ook op eieren.hannanaske schreef:Tsjah...als je thuis het gevoel hebt dat je constant over eieren moet lopen....
Wat dat betreft lijken Emma en Judith erg veel op elkaar, en dat botst...
Dat Judith een poging waagde om de verhalen rond Arne een beetje te temperen en in context te plaatsen, was in mijn ogen alleen maar goedbedoeld en een poging om Emma wat te kalmeren. Uiteindelijk is Emma niet in gevaar geweest, en die wetenschap had haar alleen maar kunnen helpen om zich er misschien niet meer zo rot over te voelen. Misschien had Judith het anders moeten brengen, of misschien op een ander moment, maar als ieder woord wat verkeerd valt er meteen voor zorgt dat Emma uit de bocht vliegt en begint te schofferen, dan houdt het wel op natuurlijk...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Kwast
- Poster rang 5
Nou nou, dat sjeest maar zo de praktijkruimte van Ruben binnen en gaat er een potje staat schetteren. Komt het goed met die meid. Ze zocht nu wel troost bij Judith. Het is wel waar wat Christel schrijft, als dat kind niet goed in haar vel zit moet alles en iedereen voor haar wijken. Ik vind dat wel een beetje typisch. 

0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Toch misschien een beetje begrip voor Emma ? Wat zij op haar leeftijd al heeft meegemaakt, kan je niemand toewensen. Dat haar ouders tot voor twee dagen op het punt stonden om uiteen te gaan, was wellicht de druppel die de emmer deed overlopen. Kan je het haar kwalijk nemen dat zij (die in tegenstelling tot Olivia wèl verkracht is geweest) de roddels over haar voetbalcoach voor werkelijkheid neemt ?Kwast schreef:Nou nou, dat sjeest maar zo de praktijkruimte van Ruben binnen en gaat er een potje staat schetteren. Komt het goed met die meid. Ze zocht nu wel troost bij Judith. Het is wel waar wat Christel schrijft, als dat kind niet goed in haar vel zit moet alles en iedereen voor haar wijken. Ik vind dat wel een beetje typisch.
Zou jij het fijn vinden als je tienerdochter gecoacht wordt door iemand die de feiten heeft gepleegd die Arne heeft gepleegd ? Dat hij in die tijd "slecht in zijn vel zat" vergeef je hem duidelijk makkelijker...

0 x
-
- x 435
Dit vond ik er ook ver over. Een mens mag nog zo fout in z'n vel zitten, je stormt nooit zomaar de spreekkamer van een dokter binnen. Emma was voldoende bij zinnen om te weten wat ze deed.Kwast schreef:Nou nou, dat sjeest maar zo de praktijkruimte van Ruben binnen en gaat er een potje staat schetteren. Komt het goed met die meid. Ze zocht nu wel troost bij Judith. Het is wel waar wat Christel schrijft, als dat kind niet goed in haar vel zit moet alles en iedereen voor haar wijken. Ik vind dat wel een beetje typisch.
Maar waarom die deur niet op slot is als Ruben aan 't werk is, dat snap ik ook niet.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Kan me niet herinneren dat haar ouders op het punt stonden om uit elkaar te gaan. Ruzie komt overal voor en dat wil nog niet zeggen dat je uit elkaar gaat. Dat Emma daar bang voor was kan ik geloven, maar dat was toch niet aan de orde.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Het is inderdaad niet niks wat ze heeft mee gemaakt en blijkbaar kan ze dat niet alleen verwerken.
Wat niet weg neemt dat ik vind dat wat ze gedaan heeft, fout zit.
Ook haar reactie naar haar moeder toe.
Want Judith had het ook moeilijk, maar dat heeft Emma niet gezien.
Het leek alsof ze alleen nog haar eigen waarheid zag.
Emma heeft dringend nazorg nodig in het centrum waar ze vroeger geweest is.
Ik begrijp niet dat dit niet al gebeurt op regelmatige basis.
Zeker bij wat Emma vroeger heeft mee gemaakt.
Wat niet weg neemt dat ik vind dat wat ze gedaan heeft, fout zit.
Ook haar reactie naar haar moeder toe.
Want Judith had het ook moeilijk, maar dat heeft Emma niet gezien.
Het leek alsof ze alleen nog haar eigen waarheid zag.
Emma heeft dringend nazorg nodig in het centrum waar ze vroeger geweest is.
Ik begrijp niet dat dit niet al gebeurt op regelmatige basis.
Zeker bij wat Emma vroeger heeft mee gemaakt.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Sorry als ik er misschien weer over doordram...
maar wat Judith betreft:
Enkele weken terug was ze zelf nog zo bevooroordeeld wat Arne betrof. Ze schold de psychiater uit voor iemand die zijn diploma precies cadeau heeft gekregen. Ze ging zo door het lint bij Ruben dat ze nog niet eens doorhad dat Arne wel eens zijn patiënt kon zijn.
Deze week komt Emma razend binnen en dan ziet Judith plotseling in dat ze niet te snel conclusies mag nemen en probeert ze Emma daar ook van te overtuigen. Hoe goed het ook bedoeld was, ze kan dat beter doen als Emma zich beter voelt en rustig is, niet op een moment dat ze volledig over haar toeren is.
Nu valt Emma zomaar dat consultatiebureau binnen wat ze zeker niet had mogen doen, maar wat zegt Judith?
"ja, ik begrijp Emma eigenlijk wel"
Judith bedoelt het allemaal wel goed en verdient eigenlijk wat meer respect, maar echt duidelijk is ze toch niet. Ze is precies zelf altijd zo onzeker en maakt het daardoor altijd ingewikkelder dan het eigenlijk al is. Misschien moet ze eens samen met Emma op de zetel bij ruben gaan zitten.

Enkele weken terug was ze zelf nog zo bevooroordeeld wat Arne betrof. Ze schold de psychiater uit voor iemand die zijn diploma precies cadeau heeft gekregen. Ze ging zo door het lint bij Ruben dat ze nog niet eens doorhad dat Arne wel eens zijn patiënt kon zijn.
Deze week komt Emma razend binnen en dan ziet Judith plotseling in dat ze niet te snel conclusies mag nemen en probeert ze Emma daar ook van te overtuigen. Hoe goed het ook bedoeld was, ze kan dat beter doen als Emma zich beter voelt en rustig is, niet op een moment dat ze volledig over haar toeren is.
Nu valt Emma zomaar dat consultatiebureau binnen wat ze zeker niet had mogen doen, maar wat zegt Judith?
"ja, ik begrijp Emma eigenlijk wel"
Judith bedoelt het allemaal wel goed en verdient eigenlijk wat meer respect, maar echt duidelijk is ze toch niet. Ze is precies zelf altijd zo onzeker en maakt het daardoor altijd ingewikkelder dan het eigenlijk al is. Misschien moet ze eens samen met Emma op de zetel bij ruben gaan zitten.

0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
-
- x 435
Ik dacht ook:" Tiens, sedert wanneer weet (en aanvaardt) Judith dat Arne patiënt is van Ruben?hannanaske schreef:Sorry als ik er misschien weer over doordram...maar wat Judith betreft:
Enkele weken terug was ze zelf nog zo bevooroordeeld wat Arne betrof. Ze schold de psychiater uit voor iemand die zijn diploma precies cadeau heeft gekregen Misschien moet ze eens samen met Emma op de zetel bij ruben gaan zitten.![]()
En ja, Emma mag samen met haar moeder eens een goede psy raadplegen.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Dat had ze kort na haar gesprek al door, ze heeft toen gezegd dat ze wat te hard en te snel was geweest met haar oordeel.hannanaske schreef:Deze week komt Emma razend binnen en dan ziet Judith plotseling in dat ze niet te snel conclusies mag nemen
Maar dat er aan de moeder-dochter relatie iets scheelt, dat is wel duidelijk, hoe graag ze elkaar ook zien.
Ik hoop dat Judit en Emma hier kunnen over praten en dat dit hun omgang met elkaar zal makkelijker maken.
0 x