Ja, ik heb dit week-end eens haar topic herlezen (vanaf pagina 59 ongeveer) en was al vergeten hoe meedogenloos en harteloos ze drie jaar geleden was, zelfs emma en stan moesten er aan geloven
Mayra Magiels (Muriel Bats)
- martha
- Poster rang 5

- x 975
- x 579
Re: Mayra Magiels (Muriel Bats)
Ik vond het vooral straf dat ze tegen Waldek zei dat ze hem dankbaar is omdat hij haar destijds uit de shit geholpen heeft. Blijkbaar is ze al vergeten hoe ze voor de dood van Kurt Waldek heeft laten opdraaien.
Ja, ik heb dit week-end eens haar topic herlezen (vanaf pagina 59 ongeveer) en was al vergeten hoe meedogenloos en harteloos ze drie jaar geleden was, zelfs emma en stan moesten er aan geloven
0 x
- karolien85
- Poster rang 3

- x 1
Het net begint zich te sluiten binnenkort denk ik. Nu meer en meer mensen het verhaal te horen krijgen.. Ze gaat zich schrap moeten zetten 
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Ja, ik zag ook Tim heel aandachtig luisteren daar bij het diner bij Simonne...
0 x
Potentia Principatum
- Kwast
- Poster rang 5

Mayra, je gaat je op glad ijs begeven en hopelijk kom je een wak tegen, kan je een beetje afkoelen
ik kan me overigens niet voorstellen dat ze in het plannetje van Bonnie en Clyde gaat trappen hoor. Al ben ik wel heel benieuwd in welke vorm dat plannen zal worden gegoten. Wordt ze dan eindelijk ontmaskerd?
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 691
- x 532
Ik ben ook benieuwd naar "het plan". Wie heeft dat uitgedacht, vraag ik me af.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Nancy niet mogen we hopen.jessie V. schreef:Wie heeft dat uitgedacht, vraag ik me af.
0 x
Potentia Principatum
- karolien85
- Poster rang 3

- x 1
Ochottekes... Even alles veilig stellen zeker, door Ann ten huwelijk te vragen..
Hoop dat het niet zo ver komt!
0 x
- Flower-Power
- Poster rang 2

karolien85 schreef:Ochottekes... Even alles veilig stellen zeker, door Ann ten huwelijk te vragen..![]()
Als ze trouwen en het komt daarna nog uit wat ze deed met Jessica
dan krijgen we gewoon een eerste lesbische scheiding hé
0 x
-
Lazylady
- x 435
-
ikke
- x 435
Zal dat huwelijk wel doorgaan?Lazylady schreef:De trouw zal toevallig niet eind juni doorgaan?
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Inderdaad: eerst zien en dan geloven...ikke schreef:Zal dat huwelijk wel doorgaan?Lazylady schreef:De trouw zal toevallig niet eind juni doorgaan?
Mayra doet in elk geval hard haar best om haar geflopte "zijsprong" naar Jessica te maskeren, maar ik mag toch ook hopen dat haar gekonkel eens een keer keihard in haar gezicht ontploft. Het is gewoon bijna akelig om te zien hoe makkelijk ze over haar eigen bedrog heen stapt elke keer, met haar stroperige geklets over haar "fijne gezinnetje"...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
Guapa
- Poster rang 1

ze doet een beetje teveel haar best naar mijn gevoel, maar of het zal ontploffen ? denk dat haar toekomstige daar net iets te goedgelovig voor is
0 x
- Kiki_Dee
- Poster rang 4

- x 173
- x 549
Ik mag het hopen dat het ontploft! Toen ze probeerde zwanger te raken en An aan de lopende band heeft bedrogen met al die taxi klanten is ze er ook goed vanaf gekomen!Guapa schreef:ze doet een beetje teveel haar best naar mijn gevoel, maar of het zal ontploffen ? denk dat haar toekomstige daar net iets te goedgelovig voor is
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Gekopieerd uit het topic van Jessica:
Daarna ronselde ze nog 'klanten' als ze met de taxi reed, de avond dat Kurt is overleden had ze zo'n 'klant' op de achterbank zitten, die is gaan lopen toen Kurt kwam opdagen, vooral omdat die laatste razend bleek te zijn.
2. Mayra wist heel goed waar ze mee bezig was: zwanger worden achter de rug van Ann om. Gewoon omdat ze dat zo graag wou - alle jaren daarvoor niet, maar dat buiten beschouwing gelaten - en daarvoor zou ze alles gedaan hebben.
Zich gratis aanbieden aan mannen, (want dat was het wel), onveilige seks, haar vriendin bedriegen.
Daarbij kwam nog het risico dat haar leeftijd met zich mee bracht, zowel voor zichzelf als voor haar baby.
Als ze voor kunstmatige inseminatie via de legale weg op dat ogenblik te oud werd bevonden, dan heeft dat een reden.
En last but not least: correct me if I'm wrong, maar ik heb Mayra nooit horen zeggen dat ze spijt heeft van wat ze gedaan heeft.
Ze heeft ook nergens professionele hulp gezocht, want volgens haar was een kind krijgen op die manier een normale zaak, blijkbaar.
Daarna was ze zwanger en wou ze kost wat kost haar kind houden.
Een kind dat het resultaat was van een verkrachting.
Is de situatie met Sandrine nog niet ingewikkeld genoeg, moest daar nog een broertje of zusje bij komen op die manier?
Ze heeft er nooit bij stil gestaan dat ze mensen gekwetst heeft, dat Kurt zijn dood had kunnen vermeden worden had ze zich anders gedragen.
Dat ze Ann heeft bedrogen en belogen en pijn gedaan.
Ze heeft op geen enkel moment (buiten haar 'biecht' tegen Ann, die haar dan ook maar zowat onmiddellijk vergaf) ook maar iets van spijt of schuldgevoel getoond. Bevestigd dat wat ze deed, fout was.
En dàt is net het grote verschil met Arne.
Die zag dat wel in.
Hij walgde zo van wat hij gedaan had, dat hij er fysiek onwel van werd.
En hij wou dat wat er was tussen Olivia en hem niet gebaseerd was op leugens en bedrog.
Hij wou er iets aan doen, veranderen.
En hij heeft hulp gezocht en gevonden.
Heeft zijn ziel blootgelegd, heeft dingen ingezien.
Wou werken aan zijn toekomst, in alle eerlijkheid.
Ook al was dat voor hem zeker niet makkelijk.
Maar Mayra is nog steeds dezelfde en vindt zichzelf best ok.
Wat het trauma betreft: Arne heeft inderdaad in zijn jeugd een trauma opgelopen.
Bij Mayra hebben we daar het raden naar.
Maar ik vind dat trauma niet zo belangrijk op dit punt.
Het inzicht dat je fout bezig bent er iets wil aan doen, dat is wel belangrijk.
En de hele situatie met Jessica doet mij vermoeden dat Mayra daar (nog lang) niet aan toe is.
1. Het is bij Mayra niet bij 1 keer gebleven. Eerst heeft ze Kurt naar haar web gelokt onder het valse voorwendsel dat ze met hem zou gaan samenwerken ivm de juwelen. Hij voelde zich toen misbruikt en is haar nog komen bedreigen.Tiboko schreef:Nu moet ik zeggen dat net zoals Arne ook Mayra in het verleden al een en ander meegemaakt heeft (wie niet in Thuis), met haar ex-man, met de ex van Judith, met Waldek die haar niet zwanger wou maken...
Als je dan objectief vergelijkt wat Arne en Mayra hebben uitgespookt, ieder op hun eigen typische manier, dan blijkt dat de meesten hier op het forum eerder Arne vergeven dan Mayra, terwijl Mayra haar "fout gedrag" deed terwijl haar slachtoffer zich kon verweren (want ze was klaar wakker), terwijl Arne's slachtoffer totaal machteloos (want verdoofd) was en dat het bij hem bovendien diverse keren is voorgevallen, bij Mayra één keer.
De perceptie ? Iedereen vindt dat Mayra moet boeten voor wat ze deed, terwijl de meesten vinden dat Arne een tweede kans moet krijgen. Wellicht omdat hij sympathieker over komt of omdat zijn "trauma" iets zwaarder doorweegt.
Daarna ronselde ze nog 'klanten' als ze met de taxi reed, de avond dat Kurt is overleden had ze zo'n 'klant' op de achterbank zitten, die is gaan lopen toen Kurt kwam opdagen, vooral omdat die laatste razend bleek te zijn.
2. Mayra wist heel goed waar ze mee bezig was: zwanger worden achter de rug van Ann om. Gewoon omdat ze dat zo graag wou - alle jaren daarvoor niet, maar dat buiten beschouwing gelaten - en daarvoor zou ze alles gedaan hebben.
Zich gratis aanbieden aan mannen, (want dat was het wel), onveilige seks, haar vriendin bedriegen.
Daarbij kwam nog het risico dat haar leeftijd met zich mee bracht, zowel voor zichzelf als voor haar baby.
Als ze voor kunstmatige inseminatie via de legale weg op dat ogenblik te oud werd bevonden, dan heeft dat een reden.
En last but not least: correct me if I'm wrong, maar ik heb Mayra nooit horen zeggen dat ze spijt heeft van wat ze gedaan heeft.
Ze heeft ook nergens professionele hulp gezocht, want volgens haar was een kind krijgen op die manier een normale zaak, blijkbaar.
Daarna was ze zwanger en wou ze kost wat kost haar kind houden.
Een kind dat het resultaat was van een verkrachting.
Is de situatie met Sandrine nog niet ingewikkeld genoeg, moest daar nog een broertje of zusje bij komen op die manier?
Ze heeft er nooit bij stil gestaan dat ze mensen gekwetst heeft, dat Kurt zijn dood had kunnen vermeden worden had ze zich anders gedragen.
Dat ze Ann heeft bedrogen en belogen en pijn gedaan.
Ze heeft op geen enkel moment (buiten haar 'biecht' tegen Ann, die haar dan ook maar zowat onmiddellijk vergaf) ook maar iets van spijt of schuldgevoel getoond. Bevestigd dat wat ze deed, fout was.
En dàt is net het grote verschil met Arne.
Die zag dat wel in.
Hij walgde zo van wat hij gedaan had, dat hij er fysiek onwel van werd.
En hij wou dat wat er was tussen Olivia en hem niet gebaseerd was op leugens en bedrog.
Hij wou er iets aan doen, veranderen.
En hij heeft hulp gezocht en gevonden.
Heeft zijn ziel blootgelegd, heeft dingen ingezien.
Wou werken aan zijn toekomst, in alle eerlijkheid.
Ook al was dat voor hem zeker niet makkelijk.
Maar Mayra is nog steeds dezelfde en vindt zichzelf best ok.
Wat het trauma betreft: Arne heeft inderdaad in zijn jeugd een trauma opgelopen.
Bij Mayra hebben we daar het raden naar.
Maar ik vind dat trauma niet zo belangrijk op dit punt.
Het inzicht dat je fout bezig bent er iets wil aan doen, dat is wel belangrijk.
En de hele situatie met Jessica doet mij vermoeden dat Mayra daar (nog lang) niet aan toe is.
0 x
- karolien85
- Poster rang 3

- x 1
Pff, dat gaat weer een welles nietes spel worden.. Hopelijk niet te langdradig!
0 x