Arne Guns (Michiel De Meyer)
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Re: Arne Guns (Michiel De Meyer)
Ik heb ook het gevoel dat er meer is dan alleen wat hij verteld heeft.
Maar dat is niet abnormaal, soms duurt het jaren voor alle puzzelstukjes er zijn.
Bij Arne is het nog vrij snel gegaan vind ik.
Natuurlijk, het feit dat hij uit vrije wil naar Ruben is gestapt, helpt hierbij wel.
Blijkbaar wou hij wel werken aan de problemen die hij heeft en dat vind ik toch een pluim waard.
Ondanks alle andere dingen die er gebeurd zijn, die wil ik zeker niet minimaliseren.
Maar dat is niet abnormaal, soms duurt het jaren voor alle puzzelstukjes er zijn.
Bij Arne is het nog vrij snel gegaan vind ik.
Natuurlijk, het feit dat hij uit vrije wil naar Ruben is gestapt, helpt hierbij wel.
Blijkbaar wou hij wel werken aan de problemen die hij heeft en dat vind ik toch een pluim waard.
Ondanks alle andere dingen die er gebeurd zijn, die wil ik zeker niet minimaliseren.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
ik weet niet meer of die zus ouder was dan hij, maar misschien heeft hij aan dat `doktertje spelen`iets overgehouden, omdat dat zeer tegen zijn zin was.
Dat zou zijn gedrag misschien enigszins kunnen verklaren.
Dat zou zijn gedrag misschien enigszins kunnen verklaren.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik dacht dat zijn zus een jaar ouder was.
Ze was 15 toen ze stierf en hij 14.
Ze was 15 toen ze stierf en hij 14.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Tja,het enige wat ik kan zeggen is dat je een psychiatrisch probleem niet zomaar in 1-2-3 oplost.
Nu kun je wel zeggen dat wat hij met Olivia gedaan heeft niet kan. Volledig akkoord. Maar WAAROM heeft hij het gedaan? Is het gewoon omdat ze op zijn zus leek of is er iets anders.
Zoals een vorige poster zei:heeft hij echt alles verteld? Of is er meer?
Nu zal de interventie van Jana daar echt geen goed aan doen. Ze heeft het verknoeid.
Nu kun je wel zeggen dat wat hij met Olivia gedaan heeft niet kan. Volledig akkoord. Maar WAAROM heeft hij het gedaan? Is het gewoon omdat ze op zijn zus leek of is er iets anders.
Zoals een vorige poster zei:heeft hij echt alles verteld? Of is er meer?
Nu zal de interventie van Jana daar echt geen goed aan doen. Ze heeft het verknoeid.
0 x
Potentia Principatum
-
- x 435
jessie V. schreef:En als hij zoveel van zijn zus hield, waarom verkracht hij Olivia en alles wat daarbij kwam. Dat vind ik een rare zaak.
Dat heeft hij allemaal verteld bij Ruben. Hij wild normaal van Olivia houden en met haar naar bed gaan. Alleen, telkens als Olivia hem aankeek zag zijn zus en kon hij logischerwijze niets doen, want zoiets doe je immers niet met je zus. Om toch verder te kunnen gaan met Olivia bedacht hij dan het plan om haar te verdoven, opdat ze hem dus niet zou aankijken. Maar zelfs dan besefte hij tijdig dat hij fout bezig was. Hij besloot vervolgens om tijdelijk afstand te nemen van Olivia en ging vervolgens in therapie bij Ruben.Caligula schreef:Nu kun je wel zeggen dat wat hij met Olivia gedaan heeft niet kan. Volledig akkoord. Maar WAAROM heeft hij het gedaan? Is het gewoon omdat ze op zijn zus leek of is er iets anders.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 173
- x 549
Ik zie eigenlijk niet in dat het verdoven van Olivia zou helpen. Verdoofd of niet, haar gezicht -en dus gelijkenis met zijn zus- blijft hetzelfde.... 

0 x
-
- Poster rang 5
Als ze verdoofd is houdt ze ook nog haar klep, dus dan zou Olivia net nog meer aan z'n zus moeten doen denken.Kiki_Dee schreef:Ik zie eigenlijk niet in dat het verdoven van Olivia zou helpen. Verdoofd of niet, haar gezicht -en dus gelijkenis met zijn zus- blijft hetzelfde....
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
-
- x 435
Het heeft dan ook niet geholpen, hé. Hij besefte snel genoeg dat hij fout bezig was.Kiki_Dee schreef:Ik zie eigenlijk niet in dat het verdoven van Olivia zou helpen. Verdoofd of niet, haar gezicht -en dus gelijkenis met zijn zus- blijft hetzelfde....
0 x
-
- Nog geen rang
Ik kan niet begrijpen dat er hier mensen zijn op dit forum die vinden dat Arne geen strafbare feiten heeft gepleegd. Komaan, hij is schuldig aan zedendelicten want hij heeft Olivia aangerand. Bij aanranding hoeft er niet perse seks aan te pas komen. Een meisje (of jongen) betasten terwijl hij of zij ladderzat is en dus geen toestemming heeft kunnen geven is zelfs strafbaar volgens de Belgische wet. Laat staan dat je iemand drogeert, haar ontvoert naar een bos en daar naaktfoto's van haar maakt ZONDER haar toestemming. Stel je voor dat jou dit overkomt en je komt daar uiteindelijk toch achter, dan ga je toch aangifte doen bij de politie? En geloof mij, die nemen dat serieus hoor! Dus ja, Arne is schuldig.
Of hij toerekeningsvatbaar is of niet, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen (dat moet een gerechtspsychiater bepalen), maar naar aanleiding van wat ik gezien heb lijkt hij mij wel toerekeningsvatbaar. Ontoerekeningsvatbaar ben je enkel als je het verschil niet weet tussen goed en kwaad, en ik denk dat Arne dat maar al te goed weet. Hij heeft namelijk zelf beslist om met een psycholoog te gaan praten, dus hij weet wat kwaad is. Zo, dat waren mijn 2 cents
.
Of hij toerekeningsvatbaar is of niet, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen (dat moet een gerechtspsychiater bepalen), maar naar aanleiding van wat ik gezien heb lijkt hij mij wel toerekeningsvatbaar. Ontoerekeningsvatbaar ben je enkel als je het verschil niet weet tussen goed en kwaad, en ik denk dat Arne dat maar al te goed weet. Hij heeft namelijk zelf beslist om met een psycholoog te gaan praten, dus hij weet wat kwaad is. Zo, dat waren mijn 2 cents

0 x
-
- Nog geen rang
Oeps, ik zie nu pas dat die discussie over stafbaar of niet al lang afgelopen is. Ik was te laat op het feestje, sorry!
0 x
-
- Poster rang 5
De afterparty moet nog beginnen.tisaltijdiets schreef:Oeps, ik zie nu pas dat die discussie over stafbaar of niet al lang afgelopen is. Ik was te laat op het feestje, sorry!
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
-
- x 435
Geen enkel probleem. Je hebt immers overschot van gelijk. Arne heeft strafbare feiten gepleegd. Gelukkig beseft Arne dat hij zwaar in de fout is gegaan en is hij daar serieus aan aan 't werken. Jana heeft daar helaas echter niet veel bij geholpen met haar stunt. Maar is dus echt wel een verschil tussen Arne een bijvoorbeeld een Neil, die indertijd Bianca heel bewust maar bleef terroriseren.tisaltijdiets schreef:Oeps, ik zie nu pas dat die discussie over stafbaar of niet al lang afgelopen is. Ik was te laat op het feestje, sorry!
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Blijf het feit natuurlijk of Arne op het moment van de feiten toerekeningsvatbaar was of niet. Dat is dan echt een kluif voor psychiaters. Maar zover zal het wel niet komen zeker.
Jana, wat heb je toch gedaan meiske.
Jana, wat heb je toch gedaan meiske.
0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 1
- x 1
- x 56
Ik zit wel in met Arne. Hij heeft dingen gedaan die onvergeeflijk zijn, maar in tegenstelling tot psychopaten en vele criminelen, is hij er zich goed van bewust dat het onaanvaardbaar gedrag was. Willen en durven werken aan zoiets is niet gemakkelijk en bewonder ik wel.
0 x