Arne Guns (Michiel De Meyer)

Gesloten
Soapseut
x 435

Re: Arne Guns (Michiel De Meyer)

Bericht door Soapseut »

Gezien de ziekte van zijn zus denk ik dat zij vooral van hem afhing voor vanalles en nog wat (aankleden, uitkleden, in bad stoppen, eruit helpen, enz.). Hun ouders waren er meer niet dan wel (wat mij gezien die ziekte vreemd lijkt, want zo'n kind zou toch veel hulp nodig hebben).

Als zij weerloos van hem afhing, kan dat al 'iets' verklaren in verband met het drogeren van Olivia. Hoewel ik het een rare twist in zijn hoofd vind, maar bon.
0 x
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Bericht door karolien85 »

Eindelijk, het is eruit!
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Het is er uit! Eindelijk. Nu heeft Ruben natuurlijk wel beroepsgeheim (voor wat dat waard is in Thuis).
Ik schat zo dat Jana Ruben's notities wel zal vinden zeker?
0 x
Potentia Principatum
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Hij heeft haar dus niet verkracht. Hij drogeert haar drie keer om er gewoon foto's van te nemen omdat ze lijkt op zijn zus.
Ik zou gaan denken, kan hij er dan niet gewoon foto's van nemen zonder haar te drogeren? :)

Of is het zo macaber dat Olivia bewusteloos (dus als ze haar klep houdt) nog meer doet denken aan zijn zus? Maar als hij haar wou verkrachten, denkt hij dan aan Olivia of aan zijn zus?
Een heeel raar verhaal. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Tja,psychologie als het verkeerd zit dat is altijd vreemd en zeker niet gemakkelijk. Nu heeft hij Olivia niet verkracht denk ik,maar zijn zus?
Nu nog iets: Arne zegt dat hij naar Davos is bij zijn ouders (niet op het wereldforum :mrgreen: ) maar hij zat toch bij Ruben?
0 x
Potentia Principatum
Arciat
Nog geen rang

Bericht door Arciat »

Nee: "Ik vertrek volgend we naar Davos mijn ouders bezoeken .... "
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Arciat schreef:Nee: "Ik vertrek volgend we naar Davos mijn ouders bezoeken .... "
Ha,had ik gemist. Blijft natuurlijk wel dat hij nog eens vlug had kunnen langskomen.
0 x
Potentia Principatum
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 56

Bericht door Nicolaske »

Ik heb wel medelijden met die jongen, hoor. Het is een fascinerend personage, in ieder geval. Nu heb ik wel een vraagje:

In hoeverre moet het beroepsgeheim bewaard worden wanneer het over een misdaad gaat?
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Nicolaske schreef:Ik heb wel medelijden met die jongen, hoor. Het is een fascinerend personage, in ieder geval. Nu heb ik wel een vraagje:

In hoeverre moet het beroepsgeheim bewaard worden wanneer het over een misdaad gaat?
Tot bij de (onderzoeks)rechter. En dan kan een hulpverlener beroep doen op het verschoningsrecht om het beroepsgeheim niet te schenden.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Het beroepsgeheim is van openbare orde. Het is altijd geldig. Alleen het gerecht kan beslag leggen op een medisch dossier. Daar bestaat een procedure voor en moet altijd gebeuren bij tegenwoordigheid van een officiële afgevaardige van de orde der Geneesheren. Maar dan moeten de feiten natuurlijk eerst bekend zijn voor het gerecht.
En dat is hier (nog) niet het geval. Ruben is helemaal niet verplicht om dit te melden. Hij zou "uit de biecht spreken".
0 x
Potentia Principatum
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Flower-Power »

lord F. schreef:Hij heeft haar dus niet verkracht. Hij drogeert haar drie keer om er gewoon foto's van te nemen omdat ze lijkt op zijn zus. Ik zou gaan denken, kan hij er dan niet gewoon foto's van nemen zonder haar te drogeren? :)
Of is het zo macaber dat Olivia bewusteloos (dus als ze haar klep houdt) nog meer doet denken aan zijn zus? Maar als hij haar wou verkrachten, denkt hij dan aan Olivia of aan zijn zus?
Een heeel raar verhaal. :)
Helemaal mee eens.
Vind het ook een rare plot wending.
Begrijp er zeer weinig van.
En af en toe krijg ik het gevoel dat er meer was tussen hem en zijn zus dan gewoon broer en zus zijn,
maar dat zal wel niet zekers!! benieuwd wat daar nog allemaal gaat uit komen.
Nicolaske schreef: In hoeverre moet het beroepsgeheim bewaard worden wanneer het over een misdaad gaat?
Hij heeft toch geen misdaad begaan.
Want voor zover ik weet is iemand drogeren en einde verhaal niet strafbaar
Mocht hij haar verkracht hebben na het drogeren dan was hij strafbaar
Maar nu volgens mij niet toch???
En
Zoals Ruben zegt: als hij dacht dat Oliva in gevaar was of is geweest bij hem zou hij naar de politie gaan,
maar dat is nu niet het geval, En Ruben stelde vervolgens ook dat Arne geen psychopaat is, dus er is geen
enkele reden om het beroepsgeheim op te geven.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Flower-Power schreef: Hij heeft toch geen misdaad begaan.
Want voor zover ik weet is iemand drogeren en einde verhaal niet strafbaar
Mocht hij haar verkracht hebben na het drogeren dan was hij strafbaar
Maar nu volgens mij niet toch???
Een meisje opzettelijk drogeren met de bedoeling zich aan haar te vergrijpen is toch echt wel strafbaar ? Dat hij haar uiteindelijk toch niet verkracht heeft, is daarbij toch geen verschoning.

Bovendien heeft hij haar ook een keertje ontvoerd (toen ze op weg waren naar dat festival en ze de volgende ochtend in Arne's flat wakker werd). Ook dat is strafbaar, toch !?

Zelf kan Ruben natuurlijk niet naar de politie gaan (beroepsgeheim), maar hij kan hem wel duidelijk maken dat hij het aan Olivia moet vertellen en dan moet zij maar beslissen wat ze ermee doet. Anders zal het sowieso voor altijd tussen hen in blijven staan en dus zal hun liefde nooit echt kunnen open bloeien.

Vraag is natuurlijk of Arne voor Olivia viel omwille van Olivia of omdat ze zo op zijn zus lijkt. Doet een beetje denken aan Williams obsessie voor Marianne, die zo sprekend op zijn eerste vrouw leek...
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Flower-Power schreef:En af en toe krijg ik het gevoel dat er meer was tussen hem en zijn zus dan gewoon broer en zus zijn,
maar dat zal wel niet zekers!!
Ik betwijfel het. Frederieke was maar 15 jaar toen ze stierf na een ziekte die lang had aangesleept. En Arne is nog jonger dan zijn zus.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

tvx1 schreef:
Flower-Power schreef:En af en toe krijg ik het gevoel dat er meer was tussen hem en zijn zus dan gewoon broer en zus zijn,
Ik betwijfel het. Frederieke was maar 15 jaar toen ze stierf na een ziekte die lang had aangesleept. En Arne is nog jonger dan zijn zus.
Dat betwijfel ik ook ten sterkste - ik denk dat nu Arne eindelijke is beginnen praten over wat er vroeger gebeurd is, hij dit wel zou verteld hebben als het inderdaad gebeurd was.
En iemand drogeren is natuurlijk WEL strafbaar.
En ontvoering ook.
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

tvx1 schreef:
Stel dat alles klopt, en dat die ouders er meer niet dan wel waren. Er waren wel mensen in de buurt, ze kwamen niks te kort, maar wie zorgde er voor Frederieke? Die mensen of Arne. Wie stak zijn zus in bad, in bed enz...? Misschien is er helemaal nooit iets gebeurd, maar op zich is het niet aangewezen dat een broer op die manier voor zijn zus zorgt. Dat kan inderdaad rare kronkels geven nadien.
0 x
Gesloten