Arne Guns (Michiel De Meyer)
- Crackers
- Poster rang 5
Re: Arne Guns (Michiel De Meyer)
Het kan een vreemde gedachte zijn van mij, maar is het wel allemaal waar wat hij vertelt? Uiteindelijk kennen we die jongen niet goed, weten niet vanwaar hij komt, wat zijn voorgeschiedenis is, welke persoonlijkheidsstoornis hij wel of niet heeft, enzomeer.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- Caligula
- Poster rang 5
Ik vind wel dat Ruben steeds dichter bij de waarheid komt wat Arne betreft. Maar hij mag dat natuurlijk weer niet zeggen hé.
Een pathologisch rouwproces lijkt me wel een schot in de roos.
Een pathologisch rouwproces lijkt me wel een schot in de roos.
0 x
Potentia Principatum
-
- x 435
Ik dacht ook even dat we Ruben iets zouden zien schrijven in de aard van "pathologisch leugenaar", maar hij lijkt Arne in eerste instantie te geloven. Ik vind het maar raar. Het heeft niks met Olivia en rohypnol te maken, dus ben ook niet geneigd om er vee geloof aan te hechten.Crackers schreef:Het kan een vreemde gedachte zijn van mij, maar is het wel allemaal waar wat hij vertelt?
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Waar baseer jij je ongeloof op? We hebben pas één sessie gezien, waar hij echt iets in gezegd heeft.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Wat zijn jullie toch haastige mensen zeg. Olivia en de rohypnol komen heus wel.. Psychiatrie is eerst en vooral tasten in het duister. De patiënt moet het zeggen,de psychiater moet hem de kans geven om het te zeggen. Het is niet zoals chirurgie, diagnose,en hop operatie. Veel geduld, af en toe een visje in het water gooien en zien of het bijt.Soapseut schreef:Ik dacht ook even dat we Ruben iets zouden zien schrijven in de aard van "pathologisch leugenaar", maar hij lijkt Arne in eerste instantie te geloven. Ik vind het maar raar. Het heeft niks met Olivia en rohypnol te maken, dus ben ook niet geneigd om er vee geloof aan te hechten.Crackers schreef:Het kan een vreemde gedachte zijn van mij, maar is het wel allemaal waar wat hij vertelt?
Ik vind wel dat ze dit op de juiste manier brengen. Psychiatrie is niet voor haastige kijkers.

0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 1
ehm effe niet vergeten dat wij wel weten wat Arne heeft gedaan maar Ruben moet zoeken en in't verleden tasten, toch ?
0 x
-
- x 435
Nee? Het is de moeizame aanloop dat wat er verder in Arne's leven gebeurde.Soapseut schreef:Pffff... een dode zus verklaart niks!
Olivia "vervangt" zonder het te weten, zijn geliefde zus. En van zusters of broers blijf je af. Daarom kan hij met Olivia zo moeilijk een normale sexuele relatie opbouwen. BIJVOORBEELD.
0 x
- karolien85
- Poster rang 3
- x 1
Waarom heeft hij dan allemaal rare dingen gedaan met Olivia? Als zij zogezegd zijn zus moet vervangen, moet hij er maar van afblijven en dan doe je die dingen ook niet hé. . Of is 't als zij verdoofd is opeens geen vervangende zus?..
0 x
-
- x 435
Zoiets. Maar ik wil niet beweren dat het zo is, hé?!karolien85 schreef:Waarom heeft hij dan allemaal rare dingen gedaan met Olivia? Als zij zogezegd zijn zus moet vervangen, moet hij er maar van afblijven en dan doe je die dingen ook niet hé. . Of is 't als zij verdoofd is opeens geen vervangende zus?..
Er is duidelijk iets mis met Arne en 't is aan Ruben om dat te ontdekken en hopelijk ook een oplossing te kunnen aanreiken.
Maar 't moet vooral van Arne komen en dat zal tijd en moeite kosten. 't Is een probleem waar hij al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren mee loopt, dat los niet in in een paar maanden op. Dus... geduld!
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Juist,veel geduld. Ruben is al een beetje doorgedrongen tot Arne maar hij schrijft ook zeer terecht "niet forceren".
Ik vind dat ze Ruben een goede psychiater laten spelen en dat dit verhaal ook heel goed gebracht is. Ben benieuwd hoever hij gaat komen,want de relatie patiënt-dokter mag hier natuurlijk niet verstoord worden (Jana bvb?) dat is zeer belangrijk.
Ik vind dat ze Ruben een goede psychiater laten spelen en dat dit verhaal ook heel goed gebracht is. Ben benieuwd hoever hij gaat komen,want de relatie patiënt-dokter mag hier natuurlijk niet verstoord worden (Jana bvb?) dat is zeer belangrijk.
0 x
Potentia Principatum
- karolien85
- Poster rang 3
- x 1
Dat is waar, en iets moeilijks vertellen kost veel moeite en geduld. Helemaal mee eens.ikke schreef:Zoiets. Maar ik wil niet beweren dat het zo is, hé?!karolien85 schreef:Waarom heeft hij dan allemaal rare dingen gedaan met Olivia? Als zij zogezegd zijn zus moet vervangen, moet hij er maar van afblijven en dan doe je die dingen ook niet hé. . Of is 't als zij verdoofd is opeens geen vervangende zus?..
Er is duidelijk iets mis met Arne en 't is aan Ruben om dat te ontdekken en hopelijk ook een oplossing te kunnen aanreiken.
Maar 't moet vooral van Arne komen en dat zal tijd en moeite kosten. 't Is een probleem waar hij al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren mee loopt, dat los niet in in een paar maanden op. Dus... geduld!
0 x
- annekeHU
- Poster rang 4
Ik heb even op " ziekte van Batten" gegoogeld, om te checken of Arne wel de waarheid sprak... ik zou eigenlijk de scene opnieuw moeten bekijken, want ik dacht dat Arne zei dat zijn zus alles voor hem deed, terwijl het volgens het ziekte verloop eerder andersom zou zijn, want het is een degeneratieve ziekte, de persoon in kwestie gaat steeds meer achteruit.Crackers schreef:Het kan een vreemde gedachte zijn van mij, maar is het wel allemaal waar wat hij vertelt? Uiteindelijk kennen we die jongen niet goed, weten niet vanwaar hij komt, wat zijn voorgeschiedenis is, welke persoonlijkheidsstoornis hij wel of niet heeft, enzomeer.
http://www.hersenletsel-uitleg.nl/...zi ... van-batten
0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Dat zei Arne inderdaad. Zijn zus Frederique was een jaar ouder dan hij en zoals hij het beschreef speelde ze bijna een moederrol voor hem, terwijl de ziekte volgens je artikel toch op heel jonge leeftijd begint en er heel wat lichamelijke klachten en beperkingen zijn voor iemand met de ziekte. Nu, ik zeg niet dat hij dat verzonnen heeft of zo, het kan natuurlijk wel zo zijn. Ze was 15 toen ze stierf.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Hij zei toch dat ze eerst blind werd en daarna verder aftakelde en uiteindelijk in een rolstoel zat.
Misschien was dit inderdaad gespreid over een aantal jaren.
Hij was 15 toen ze stierf, toen had hij toch al jaren geen echte verzorging/oppas meer nodig, zoals een baby of een kleuter.
Misschien bedoelde hij die 'moederfiguur' eerder als iemand die hem steunde en troostte en goede raad gaf?
Ze waren erg close, misschien heeft hij zich gewoon wat ongelukkig uitgedrukt.
Ik ga er ook wel van uit dat Ruben weet wat deze ziekte inhoudt en dat hij door heeft of het kan kloppen of niet.
Misschien was dit inderdaad gespreid over een aantal jaren.
Hij was 15 toen ze stierf, toen had hij toch al jaren geen echte verzorging/oppas meer nodig, zoals een baby of een kleuter.
Misschien bedoelde hij die 'moederfiguur' eerder als iemand die hem steunde en troostte en goede raad gaf?
Ze waren erg close, misschien heeft hij zich gewoon wat ongelukkig uitgedrukt.
Ik ga er ook wel van uit dat Ruben weet wat deze ziekte inhoudt en dat hij door heeft of het kan kloppen of niet.
0 x
-
- x 435
Ze zijn nochtans onlangs normaal met elkaar naar bed gegaan...ikke schreef:Nee? Het is de moeizame aanloop dat wat er verder in Arne's leven gebeurde.Soapseut schreef:Pffff... een dode zus verklaart niks!
Olivia "vervangt" zonder het te weten, zijn geliefde zus. En van zusters of broers blijf je af. Daarom kan hij met Olivia zo moeilijk een normale sexuele relatie opbouwen. BIJVOORBEELD.
0 x