awel, dat is mijn idee ook, dat er nog een spook bijkomt doordat iemand ook vermoordt wordt door dezelfde dader.... we zullen zien...martha schreef:Ik dacht nog : Ines wordt zo dadelijk vermoord en kan zij, evenals Kato, als een spook rondlopen. Dochter had juist hetzelfde gedacht.
Wat die caravan betreft : hebben ze niet in de 1° aflevering getoond dat dat er ene was van Leon of Leon die eraan kwam ?Ik kan verkeerd zijn want de 1°aflevering was m.i. nogal chaos omdat zowel de personages als de setting voorgesteld werden (mijn gedacht).
@ Anneke : neen dat volg ik niet. Ik lees enkel artikels in de pers (zoals de humo die wel veel aandacht aan de reeks geeft).
En het is van de makers van de onvolprezen reeks "Clan" en soms merk je het in de kleine details zoals gisteren toen de twee flikken het hadden over "Milf" en "Gilf"![]()
En ik vermoed dat, als ze de reeks 10 afleveringen "spannend" willen houden er veel nevenplotten zullen opduiken zoals gisteren Schneider (de gilf) met die oudere man die vermoed ik niet haar vader is.
Beau sejour
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
-
Glenny
- Poster rang 1

Re: Beau sejour
0 x
-
Lazylady
- x 435
Wat ik nog het gekste vind is dat er niemand van de "zieners" bijna een hartaanval kreeg toen ze Kato terugzagen, of dachten dat ze gek werden, of heel angstig. (Ik zou het wél zijn, en niet meer kunnen slapen 's nachts, wetende dat die opeens voor mijn neus kan staan, zelfs zijnde ongevaarlijk!)
En inderdaad, zoals iemand anders hier al zei, waarom ziet niemand dat diezelfde zieners tegen Kato (voor hen tegen een muur) bezig zijn? Zou dat ook een stukje paranormaal zijn?
En inderdaad, zoals iemand anders hier al zei, waarom ziet niemand dat diezelfde zieners tegen Kato (voor hen tegen een muur) bezig zijn? Zou dat ook een stukje paranormaal zijn?
0 x
- karolien85
- Poster rang 3

- x 1
Misschien, als Ines ook dood zou gaan zoals enkelen onder jullie denken, zal Kato dat in 't begin nog niet doorhebben, 2 spookjes bij elkaar 
0 x
- karolien85
- Poster rang 3

- x 1
Ja ik zou t leuk vinden maar tegelijkertijd heel beangstigend. En idd niet meer durven slapen..Lazylady schreef:Wat ik nog het gekste vind is dat er niemand van de "zieners" bijna een hartaanval kreeg toen ze Kato terugzagen, of dachten dat ze gek werden, of heel angstig. (Ik zou het wél zijn, en niet meer kunnen slapen 's nachts, wetende dat die opeens voor mijn neus kan staan, zelfs zijnde ongevaarlijk!)
En ja, het kan best zijn dat de zieners gewoon in gedachten met haar praten en dus wat paranormaal begaafd zijn. En daardoor dus ook niemand ziet dat zij met Kato kunnen communiceren.
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Maar dat zou dan wel plagiaat zijn van Tom Lanoye.Glenny schreef:awel, dat is mijn idee ook, dat er nog een spook bijkomt doordat iemand ook vermoordt wordt door dezelfde dader.... we zullen zien...martha schreef:Ik dacht nog : Ines wordt zo dadelijk vermoord en kan zij, evenals Kato, als een spook rondlopen. Dochter had juist hetzelfde gedacht.
Wat die caravan betreft : hebben ze niet in de 1° aflevering getoond dat dat er ene was van Leon of Leon die eraan kwam ?Ik kan verkeerd zijn want de 1°aflevering was m.i. nogal chaos omdat zowel de personages als de setting voorgesteld werden (mijn gedacht).
@ Anneke : neen dat volg ik niet. Ik lees enkel artikels in de pers (zoals de humo die wel veel aandacht aan de reeks geeft).
En het is van de makers van de onvolprezen reeks "Clan" en soms merk je het in de kleine details zoals gisteren toen de twee flikken het hadden over "Milf" en "Gilf"![]()
En ik vermoed dat, als ze de reeks 10 afleveringen "spannend" willen houden er veel nevenplotten zullen opduiken zoals gisteren Schneider (de gilf) met die oudere man die vermoed ik niet haar vader is.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
-
Glenny
- Poster rang 1

ik ga hier een zeeeeer gewaagde theorie voorleggen, ik schat deze kans bijna onbestaand in maar ik wil ze toch aan jullie kwijt. Ik heb zo zitten denken. Stel dat de serie eigenlijk niet om Kato draait maar echt op de zieners ? Stel dat er met hen alle 5 iets aan de hand is ivm de moord en dat ze denken dat ze een geest zien of door een bepaald voorval hallucineren, maar er is misschien helemaal geen geest ! Dan zou op het einde van de serie moeten blijken dat ze misschien alle 5 onbewust iets gezien hebben en komt dan de herinnering terug van wat ze gezien hebben op de avond van de moord, en alle 5 samen kunnen ze de puzzel oplossen voor de moord en de dader enkel ontmaskeren door samen te werken.... al zeg ik het zelf, best goed gevonden, dat zal het wellicht niet zijn maar toch een interessante theorie...
0 x
- karolien85
- Poster rang 3

- x 1
Die theorie moet ik morgen met een heldere geest (haha) nog eens lezen.. Je bedoelt toch niet een soort van visioen he? (zoals ze die hebben in de films van 'final destination' ) ofwel?
0 x
-
Glenny
- Poster rang 1

ongeveer, door samen te werken zouden de zieners het mysterie kunnen oplossen. Als een puzzel dus, de zieners zijn de puzzelstukken en Kato zou dan een soort van visioen zijn eerder dan een geest.... nogmaals ik denk zelf NIET dat dit is, hoogstwaarschijnlijk is 'het spook Hoeven' er gewoon wel. Een andere mogelijkheid kon zijn dat het allemaal een droom van Kato achteraf bleek maar vermits ze dat even aanhaalde in de laatste aflevering is ook die optie niet waarschijnlijk meer...karolien85 schreef:Die theorie moet ik morgen met een heldere geest (haha) nog eens lezen.. Je bedoelt toch niet een soort van visioen he? (zoals ze die hebben in de films van 'final destination' ) ofwel?
0 x
-
Lazylady
- x 435
Nu was ik vannacht nog aan het denken: "Er zal toch geen bom in de auto van Ines gelegd zijn"?!

0 x
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Grappig hoe er hier gespeculeerd wordt terwijl we eigenlijk nog steeds niet veel wijzer geworden zijn. Integendeel, er komen enkel nieuwe vragen bij. But I
it. Dat maakt de reeks alleen maar interessanter natuurlijk.
Even zelf speculeren:
Ik schreef eerder al dat ik het voorgevoel had dat de echte dader zich niet onder de 5 zieners bevindt, maar dat deze 5 cruciaal zijn bij de zoektocht van Kato haar moordenaar.
Maar misschien is net het tegendeel waar en doen zij er juist alles aan om die zoektocht te saboteren. Dat zou kunnen betekenen dat zij weten wie de moordenaar is en dat ze die willen beschermen. Of misschien dreigt de moordenaar er idd mee om de ziener die teveel informatie vrijgeeft ook te vermoorden.
Dus ofwel is het leven van Ines in gevaar omdat ze Kato helpt (en mss wordt ze idd vermoord en verandert ze in een spook) ofwel is het een afleidingsmanoeuvre en lijkt het erop dat ze Kato helpt, maar eigenlijk probeert ze Kato op een dwaalspoor te zetten.
Dat zou dan ook verklaren waarom Alexander zo hard zijn best doet om heel dat onderzoek te dwarsbomen. Hij wil ook verhinderen dat de moordenaar gevonden wordt, alleen doet hij dat veel minder subtiel dan bij de andere zieners.
En om hem natuurlijk onterecht verdacht te maken bij de kijkers.
Misschien was het ook wel een samenwerking van de 5 zieners om Kato's lijk te verplaatsen van dat bad naar dat water.
We zagen toch dat kato plotseling ontwaakte uit dat bad, zichzelf vol bloed zag terwijl ze er gewoon naast stond.
Uit angst en verwarring liep ze vlug naar buiten. Een moordenaar hebben we niet gezien op die kamer en Kato herinnert zich niets meer. Pas nadien is haar lijk daar weggehaald en verplaatst naar die oever. Ik betwijfel sterk dat de moordenaar zo maar eventjes terugkomt naar de plaats van het delict.
Even zelf speculeren:
Ik schreef eerder al dat ik het voorgevoel had dat de echte dader zich niet onder de 5 zieners bevindt, maar dat deze 5 cruciaal zijn bij de zoektocht van Kato haar moordenaar.
Maar misschien is net het tegendeel waar en doen zij er juist alles aan om die zoektocht te saboteren. Dat zou kunnen betekenen dat zij weten wie de moordenaar is en dat ze die willen beschermen. Of misschien dreigt de moordenaar er idd mee om de ziener die teveel informatie vrijgeeft ook te vermoorden.
Dus ofwel is het leven van Ines in gevaar omdat ze Kato helpt (en mss wordt ze idd vermoord en verandert ze in een spook) ofwel is het een afleidingsmanoeuvre en lijkt het erop dat ze Kato helpt, maar eigenlijk probeert ze Kato op een dwaalspoor te zetten.
Dat zou dan ook verklaren waarom Alexander zo hard zijn best doet om heel dat onderzoek te dwarsbomen. Hij wil ook verhinderen dat de moordenaar gevonden wordt, alleen doet hij dat veel minder subtiel dan bij de andere zieners.
En om hem natuurlijk onterecht verdacht te maken bij de kijkers.
Misschien was het ook wel een samenwerking van de 5 zieners om Kato's lijk te verplaatsen van dat bad naar dat water.
We zagen toch dat kato plotseling ontwaakte uit dat bad, zichzelf vol bloed zag terwijl ze er gewoon naast stond.
Uit angst en verwarring liep ze vlug naar buiten. Een moordenaar hebben we niet gezien op die kamer en Kato herinnert zich niets meer. Pas nadien is haar lijk daar weggehaald en verplaatst naar die oever. Ik betwijfel sterk dat de moordenaar zo maar eventjes terugkomt naar de plaats van het delict.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
- annekeHU
- Poster rang 4

Kato is "wakker geworden " op het bed, liep naar de badkamer , en zag daar haar lijk in het bad.... vervolgens is ze via het raam naar buiten gegaan/gevlucht, en ik dacht dat dat was, om zij iets hoorde in de slaapkamer?
Het zou toch normaler geweest zijn, als ze al gillend via de deur naar de gang was weggelopen?
Maar inderdaad, zoals hannanaske hierboven zei: het is echt leuk om hierover te praten, ideeën uit te wisselen, en te speculeren..
Het zou toch normaler geweest zijn, als ze al gillend via de deur naar de gang was weggelopen?
Maar inderdaad, zoals hannanaske hierboven zei: het is echt leuk om hierover te praten, ideeën uit te wisselen, en te speculeren..
0 x
-
Glenny
- Poster rang 1

nog een interessant punt is, dat als de moordenaar een van de zieners is, hij of zij Kato's geest toch had moeten zien liggen op het bed.... je kan zeggen dat die het niet gezien heeft omdat hij/zij snel het hazenpad koos of en dit is interessant, je ziet dat Kato's ogen eerst nog wazig zijn en dan pas normaal. Misschien kon ze vanaf toen pas gezien worden ? Het leek alsof ze toen pas ontwaakte, misschien dat ze vanaf toen dus echt een geest was ?
0 x
- karolien85
- Poster rang 3

- x 1
Misschien is de moordenaar wel de kleine broer van Kato. De zieners weten dit en beschermen hem zodat hij niet gestraft kan worden..
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Haha...wie weet? Ik heb er ook al aan gedacht; "De minst verdachte van de hele hoop is misschien toch verdacht."karolien85 schreef:Misschien is de moordenaar wel de kleine broer van Kato. De zieners weten dit en beschermen hem zodat hij niet gestraft kan worden..
En zoveel weten we eigenlijk nog niet van Cyriel en verbanden met de zieners, behalve die met zijn zus dan.
Ines zal hij misschien kennen omdat ze een vriendin was van Kato, net als Luc die de papa is van Kato, maar de van de rest? Als het zo zou zijn, zal het toch eerder door een noodlottig ongeluk zijn dan door moord met voorbedachte rade.
Luc ging wel snel overstag toen hij een verklaring ging geven bij de politie. Alexander gooide wat roet in het eten door te zeggen dat hij niets gevonden had op die kamer, en Luc nam daar snel al vrede mee. Hij was overtuigd dat Kato vertrouwen moest hebben in de bekwaamheid van de politie.
Voor een vader die zijn dochter kwijt is door moord, vind ik die toch opvallend rustig. Anderzijds is het voor hem misschien makkelijker omdat hij Kato nog kan zien en niet abrupt van hem weggenomen werd. Voor de niet-zieners is dat afscheid al definitief. En dat creëert ook meteen een nieuwe vraag: wat gaat er gebeuren met dat spook van Kato eenmaal de zaak is opgelost? Is het dan definitief gedaan?
En wil Luc hiermee het stiefbroertje van zijn eigen dochter beschermen? Ik heb ook niet de indruk dat hij en de stiefpapa van Kato echt goeie vrienden zijn. Ze kunnen elkaar wel verdragen maar daar blijft het ook bij.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
-
Glenny
- Poster rang 1

het was zeker geen ongeluk, de patholoog zei toch dat er veel malen geslaan werd met een stomp verwerp (hamer dus). Wat er gaat gebeuren als de zaak opgelost is ? Hoogstwaarschijnlijk verdwijnt Kato dan voorgoed, dat lijkt mij het meest aannemelijk, misschien dat ze toch op één of andere manier afscheid kan nemen van haar moeder. (als zij tenminste niet de dader is :p)hannanaske schreef:Haha...wie weet? Ik heb er ook al aan gedacht; "De minst verdachte van de hele hoop is misschien toch verdacht."karolien85 schreef:Misschien is de moordenaar wel de kleine broer van Kato. De zieners weten dit en beschermen hem zodat hij niet gestraft kan worden..
En zoveel weten we eigenlijk nog niet van Cyriel en verbanden met de zieners, behalve die met zijn zus dan.
Ines zal hij misschien kennen omdat ze een vriendin was van Kato, net als Luc die de papa is van Kato, maar de van de rest? Als het zo zou zijn, zal het toch eerder door een noodlottig ongeluk zijn dan door moord met voorbedachte rade.
Luc ging wel snel overstag toen hij een verklaring ging geven bij de politie. Alexander gooide wat roet in het eten door te zeggen dat hij niets gevonden had op die kamer, en Luc nam daar snel al vrede mee. Hij was overtuigd dat Kato vertrouwen moest hebben in de bekwaamheid van de politie.
Voor een vader die zijn dochter kwijt is door moord, vind ik die toch opvallend rustig. Anderzijds is het voor hem misschien makkelijker omdat hij Kato nog kan zien en niet abrupt van hem weggenomen werd. Voor de niet-zieners is dat afscheid al definitief. En dat creëert ook meteen een nieuwe vraag: wat gaat er gebeuren met dat spook van Kato eenmaal de zaak is opgelost? Is het dan definitief gedaan?
En wil Luc hiermee het stiefbroertje van zijn eigen dochter beschermen? Ik heb ook niet de indruk dat hij en de stiefpapa van Kato echt goeie vrienden zijn. Ze kunnen elkaar wel verdragen maar daar blijft het ook bij.
0 x