Beau sejour

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Plaats reactie
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Re: Beau sejour

Bericht door karolien85 »

Awel he, hebben jullie dat ook gezien als het begint, dan komt er even de titel te staan.. en in de titel zijn de 'E' van BEAU en de 'U' van SEJOUR niet helemaal dicht.
In de E zie ik dan ook een 'i' (van Ines?) en in de 'u' een i en j) ( ines en jef?)
Ik zag t vandaag en daar bleef ik aan denken. En toen ines in beeld kwam.. Tja, liet t me niet los. Neem daar nog eens dat vreemd gedrag van haar erbij, et voila..
Zouden ze hints verstopt hebben? :think: of heb ik zoals zo vaak, weer te veel fantasie?
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

hannanaske schreef:Aangezien die jef over een zesde zintuig beschikt, mogen we ons aan nog meer onheil verwachten. Hij 'ziet' een derde drama. Hmmmm :whistle:
Ik denk dat ik dat 3de drama al gezien heb... al is het iets dat nog moet komen! Het gaat om een beeld in de begingeneriek.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

karolien85 schreef:Awel he, hebben jullie dat ook gezien als het begint, dan komt er even de titel te staan.. en in de titel zijn de 'E' van BEAU en de 'U' van SEJOUR niet helemaal dicht.
In de E zie ik dan ook een 'i' (van Ines?) en in de 'u' een i en j) ( ines en jef?)
Ik zag t vandaag en daar bleef ik aan denken. En toen ines in beeld kwam.. Tja, liet t me niet los. Neem daar nog eens dat vreemd gedrag van haar erbij, et voila..
Zouden ze hints verstopt hebben? :think: of heb ik zoals zo vaak, weer te veel fantasie?
Potvolkoffie ja! :angel: ik neem het op omdat we toch met vertraging kijken en dan spoel ik door naar het begin. Die begingeneriek niet gezien, maar het is idd duidelijk nu. Zou het een hint durven zijn? :eek:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

annekeHU schreef:
hannanaske schreef:Aangezien die jef over een zesde zintuig beschikt, mogen we ons aan nog meer onheil verwachten. Hij 'ziet' een derde drama. Hmmmm :whistle:
Ik denk dat ik dat 3de drama al gezien heb... al is het iets dat nog moet komen! Het gaat om een beeld in de begingeneriek.
Die brandende caravan?

Zou Jef die clochard in die caravan wonen?

Zou iemand hem het zwijgen willen opleggen misschien?

Maar wie? Alexander? Die heeft een dienstwapen...
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Glenny »

karolien85 schreef:Awel he, hebben jullie dat ook gezien als het begint, dan komt er even de titel te staan.. en in de titel zijn de 'E' van BEAU en de 'U' van SEJOUR niet helemaal dicht.
hasasa, moet ik eens op letten ....

edit: heb het herbekeken via een.be maar ik denk eerlijk gezegd dat het niets voorstelt.

Ik hoop dat ze Kato als geest nog wat in de verf zetten. ik bedoel hiermee dat ze nog niet echt als spook overkomt. Ze zou bijvoorbeeld moeten vallen wat dodelijk is en dan ongedeerd zijn Dat zou het wat meer aannemelijk maken dat ze een geest is. Het zou tof zijn moest ze door muren kunnen lopen of dingen manipuleren. (pottergeist). Maar dit is een keuze die de scenaristen hebben gemaakt, t was misschien ook gewoon te moeilijk...
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Crackers schreef:
annekeHU schreef:
Die brandende caravan?

Zou Jef die clochard in die caravan wonen?

Zou iemand hem het zwijgen willen opleggen misschien?

Maar wie? Alexander? Die heeft een dienstwapen...
Ik had het inderdaad over die brandende caravan, maar weet niet van wie die is. Op motocrosswedstrijden staan er altijd veel van die dingen, maar deze stond eenzaam en alleen te branden, op een groot zanderig terrein.
0 x
S.A. Conrad Uno
Nog geen rang

Bericht door S.A. Conrad Uno »

Niemand die zich vragen stelt bij Schneider? Daar is toch ook iets mee aan de hand?
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

S.A. Conrad Uno schreef:Niemand die zich vragen stelt bij Schneider? Daar is toch ook iets mee aan de hand?
Hoezo is daar ook iets mee aan de hand?
0 x
S.A. Conrad Uno
Nog geen rang

Bericht door S.A. Conrad Uno »

Je kan toch niet ontkennen dat zij zich raar gedraagt?
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

S.A. Conrad Uno schreef:Je kan toch niet ontkennen dat zij zich raar gedraagt?
Er is idd iets, maar veel mensen dragen wel één of ander geheim met zich mee.
We zullen het wel nog te weten komen, geduld!
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Misschien omdat ze onder de indruk was van de gave van Jef?
Ik vind haar in ieder geval bekwamer dan haar collega, die zich maar op blijft Leon focussen als verdachte, al vanaf het begin. Ik vond het bijna irritant worden.

Die scène met Ines in de auto snapte ik helemaal niet? "We zijn in 't zak gezet, hij komt niet!" (Wie? Wat? Hoe? Waarom?)
En met wie was ze aan het bellen? (Ik dacht Charlie's stem te herkennen.)

En ik hoop dat de moeder van Charlie het niet blijft pikken dat haar "pipo" zo tegen hun zoon doet! Wat heeft die hem eigenlijk misdaan? Ik vind Charlie in ieder geval een tof manneke en hoop dat hij er niets mee te maken heeft (maar als dat al zo was, zou hij Kato dan helpen met Jef en zo?)
En ze moest eens weten dat meneer ook nog van twee walletjes aan het eten is. (Waarom vermoed ze nog niets?)
't Is duidelijk dat we geen sympathie "mogen" hebben voor die gast, maar ik vrees dat het verder zal gaan dan dat en hij "gevaarlijk" zou kunnen worden.

N.B.: Ben ik de enige die vind dat Jef eerder een Oost-Vlaams accent heeft, of ken ik niet genoeg van het Limburgs dialect?
Laatst gewijzigd door Lazylady op ma 16 jan 2017, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Je bent niet de enige die de scene met Ines in die auto niet snapte... ook dat gedoe met die rugtas die in de koffer werd gelegd door de motorijder is mij compleet onduidelijk. wellicht iets voor de volgende weken!

zijn er hier eigenlijk nog lezers, die op de website van één alles over beau Séjour proberen te volgen? Ik luister naar de audiodescriptie, en kijk op maandag telkens vooruit in de TV-gids naar wat de komende zondagen ( je kan altijd 2 weken vooruit lezen) zal aan bod komen in het verhaal.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Toen ik die zag wegrijden dacht ik direct aan Leon eigenlijk, maar dat zal wel naïef van mij zijn zeker.
Ik hoop maar dat er niets met Inesje gaat gebeuren, want die muziek toen ze wegreed klonk allesbehalve geruststellend...
0 x
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Glenny »

Lazylady schreef:
Misschien omdat ze onder de indruk was van de gave van Jef?
Ik vind haar in ieder geval bekwamer dan haar collega, die zich maar op blijft Leon focussen als verdachte, al vanaf het begin. Ik vond het bijna irritant worden.

Die scène met Ines in de auto snapte ik helemaal niet? "We zijn in 't zak gezet, hij komt niet!" (Wie? Wat? Hoe? Waarom?)
En met wie was ze aan het bellen? (Ik dacht Charlie's stem te herkennen.)

En ik hoop dat de moeder van Charlie het niet blijft pikken dat haar "pipo" zo tegen hun zoon doet! Wat heeft die hem eigenlijk misdaan? Ik vind Charlie in ieder geval een tof manneke en hoop dat hij er niets mee te maken heeft (maar als dat al zo was, zou hij Kato dan helpen met Jef en zo?)
En ze moest eens weten dat meneer ook nog van twee walletjes aan het eten is. (Waarom vermoed ze nog niets?)
't Is duidelijk dat we geen sympathie "mogen" hebben voor die gast, maar ik vrees dat het verder zal gaan dan dat en hij "gevaarlijk" zou kunnen worden.

N.B.: Ben ik de enige die vind dat Jef eerder een Oost-Vlaams accent heeft, of ken ik niet genoeg van het Limburgs dialect?
Vinken is inderdaad niet pluis en ik denk ook wel dat hij nog iets (onaangenaam) in petto heeft. Maar de moordenaar is hij wellicht niet vermoed ik.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

Ik dacht nog : Ines wordt zo dadelijk vermoord en kan zij, evenals Kato, als een spook rondlopen. Dochter had juist hetzelfde gedacht.
Wat die caravan betreft : hebben ze niet in de 1° aflevering getoond dat dat er ene was van Leon of Leon die eraan kwam ? :denk: Ik kan verkeerd zijn want de 1°aflevering was m.i. nogal chaos omdat zowel de personages als de setting voorgesteld werden (mijn gedacht).
@ Anneke : neen dat volg ik niet. Ik lees enkel artikels in de pers (zoals de humo die wel veel aandacht aan de reeks geeft).
En het is van de makers van de onvolprezen reeks "Clan" en soms merk je het in de kleine details zoals gisteren toen de twee flikken het hadden over "Milf" en "Gilf" :lol:
En ik vermoed dat, als ze de reeks 10 afleveringen "spannend" willen houden er veel nevenplotten zullen opduiken zoals gisteren Schneider (de gilf) met die oudere man die vermoed ik niet haar vader is.
0 x
Plaats reactie