Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
lord F. schreef:Allez, we hebben er nog een vermoeiende verhaallijn bij.
Ik deel je mening. *zucht*
Maar langs de andere kant dacht ik ook: "Ha, de ware aard van Mayra komt weer tevoorschijn".
En hopelijk laten ze (de scenaristen) nu zien dat Jessica haar op haar tanden heeft en zich niet laat doen daar dat serpent!
Daar sluit ik me helemaal bij aan...
Na de ravage die Mayra eerder al heeft aangericht, heb ik haar nooit meer objectief kunnen bekijken, ook haar meer sympathiekere acties niet. Dat ze nu in haar oude gewoontes hervalt, gaat er hopelijk toe leiden dat ze een keer gestraft wordt. Iets wat helaas nog niet eerder gebeurd is, en wat in mijn ogen totaal niet te verkroppen valt...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Ik ben effe 2 weken weg geweest en het is net of ik niks gemist heb! Wat ne zever zeg!
Het enige dat bij mij een matige interesse kon oproepen is die gast die briefkes komt geven aan Karin. Die zegt geen stom woord maar Karin kent hem blijkbaar wel. Een godvergeten broer mss (waar Thuis een patent op heeft)?
Wat Mayra betreft, tja dat was te voorzien hé. Dat is altijd een dubieus wijf geweest.
Al de rest zo snel mogelijk vergeten. Niks gemist!
Toen ik gisterenavond luid "g*dv*rd*ms* teef" riep, dacht mijn dochter die ik het tegen onze Martha had Maw, deze keer was ik eens klaarwakker tijdens de aflevering van Thuis. De bitch is back.
Ja, en die uitgebreide driekoningenviering. Ergens denk ik dat het een statement is tegen het feit dat de vlaamse cultuur langs alle kanten bedreigd en betutteld wordt. Het viel me trouwens op dat in de voorbije kerstperiode weer veel mensen een kerststal buitengezet hebben.
Ik heb het gevoel dat ik de scène met de drie koningen normaal gezien overbodig zou vinden. Maar het was eigenlijk een goed contrast met wat er gebeurde tussen Mayra en Jessica. Goede (maar frustrerende) aflevering!
Nicolaske schreef:Ik heb het gevoel dat ik de scène met de drie koningen normaal gezien overbodig zou vinden. Maar het was eigenlijk een goed contrast met wat er gebeurde tussen Mayra en Jessica. Goede (maar frustrerende) aflevering!
Awel, heb zo de indruk dat de makers per aflevering altijd naast een percentage ellende ook een percentage "lol" moeten brengen. Maar als dat dan de portie lol moet vertegenwoordigen verkies ik toch een aflevering vol ellende dat meer vooruit gaat.
Dat is zo en als het een verplichting wordt van "nu moet er nog wat lol bij ook om in evenwicht te zijn" komt het ook maar gemaakt en gekunsteld over. Vooral de opvulscenes in de Frens met Tamara en Olivia worden daarvoor gebruikt.
En ik vind ze niet "lollig".
Dat Driekoningen gedoe vond ik nog wel kunnen, net zoals ze de paashaas of Sinterklaas ook ieder jaar eens introduceren. Dat stoorde mij eigenlijk niet al kan de invulling altijd beter natuurlijk.
Christel schreef:
Na de ravage die Mayra eerder al heeft aangericht, heb ik haar nooit meer objectief kunnen bekijken, ook haar meer sympathiekere acties niet. Dat ze nu in haar oude gewoontes hervalt, gaat er hopelijk toe leiden dat ze een keer gestraft wordt. Iets wat helaas nog niet eerder gebeurd is, en wat in mijn ogen totaal niet te verkroppen valt...
Christel, jij verwoordt het perfect
Het is inderdaad niet te verkroppen dat wat zij aanrichtte in de doofpot ging. Daarom lukt het mij evenmin om
haar objectief te bekijken. Haar duivelse aard komt boven maar ze gaat haar straf niet ontlopen.
Er mogen stilaan conclusies gegeven worden aan de verschillende verhaallijnen binnen deze soap willen de tekstschrijvers zich niet vastrijden in een wirwar van situaties .Zo mag de verdwijning van Julia stilaan zijn hoogtepunt kennen .
En de climax is....?Ik heb altijd gezegd dat ze het heus wel een beetje mogen rekken hoor. Niks op tegen. Maar een verstandig iemand weet ook wanneer de rekker aan zijn breekpunt zit. Dat blijkt idd moeilijk door te dringen,want op de duur zeggen de mensen: tja,Julia, foert hé zeg;