De scheiding van Rosa was zeker niet alleen zijn schuld, maar het feit dat hij nog amper met haar wilde praten achteraf - na toch een vrij lange relatie - vond ik al niet echt netjes. Dat hij vervolgens snel genoeg verliefd werd op Simonne, om daarna troost te gaan zoeken bij Julia, om dan weer naar Simonne te rennen en uiteindelijk maar genoegen te nemen met Julia als troostprijs omdat de relatie met Simonne waarschijnlijk op niks uit zou draaien, steekt mij ontzettend tegen in hem.
Toen hij daar van de week zo sneu tegen Rosa verklaarde dat hij nooit bij haar weg had moeten gaan, kwam hij op mij inderdaad over als een opportunist.
Waarom had hij dan niet bij Rosa weg moeten gaan? Hij hield toch niet meer van haar?
Of is het oké om maar bij eender welke vrouw te blijven waar hij het goed bij heeft, gewoon omdat hij niet alleen kan zijn... Want een tijdje vrijgezel blijven om rustig iemand tegen te komen waar hij echt van houdt, was ook een optie geweest. Eentje waar hij blijkbaar geen moment bij stilgestaan heeft, met alle gevolgen van dien...
Voor de duidelijkheid: ik keur op geen enkele manier goed wat Julia gedaan heeft, en Waldek verdient het absoluut niet om daar onschuldig voor op te moeten draaien. Maar hij zou wel eens achter zijn oren mogen krabben hoe het in vredesnaam zo ver heeft kunnen komen allemaal. Iets wat ik hem nog maar weinig heb zien doen sinds haar verdwijning...