Maar zo kun je tegelijkertijd wel iedereen gaan verdenken dan, motief of niet...
Dieter komt op mij al een hele tijd over als iemand die heel makkelijk meegaat in dingen die andere mensen zeggen. Of het nu zijn "relatie" met Nancy is, of de manier waarop hij zijn werk doet: ik zie daar maar heel weinig karakter, vindingrijkheid en eigen mening in.
De manier waarop hij al vanaf dag 1 met tunnelzicht uitgaat van de simpelste optie - dus dat Waldek en/of Simonne het wel gedaan moet hebben - vind ik eerder passen bij een roddeltante die teveel detectives kijkt en bij de bakker "de gruwelijke feiten" maar direct voor waarheid aanneemt, dan bij een bekwame speurder die het naadje van de kous wil weten. Nu de bewijzen hem ook nog eens blijven sterken in zijn vermoedens, is hij natuurlijk helemaal de koning te rijk.
Geen idee of Julia ooit vermoed heeft wie op haar "moordonderzoek" gezet zou gaan worden, maar als ze alles écht zo heeft willen ensceneren dat Waldek ervoor op zou gaan draaien, dan heeft ze met Dieter en zijn voorbarige conclusies toch wel het lot uit de loterij gewonnen.