Jana Blomaert (Joy Anna Thielemans)
- Caligula
- Poster rang 5
Re: Jana Blomaert (Joy Anna Thielemans)
Dat is,denk ik, niet hetzelfde. Bob had een heel speciale band met zijn moeder en ik geloof zelfs dat zijn moeder ook zo een logisch denkend machine was. Hij had Jana daar in de tijd toch voor gewaarschuwd dat zijn moeder wat "speciaal" was?
Jana dacht gewoon dat ze Bob zou doen kunnen inzien dat niet alles logica is, en ze heeft wel een beetje succes geboekt maar niet genoeg. Het is niet dat Bob geen hart heeft hoor,maar het is toch zo moeilijk te bereiken doorheen de pantser van de logica.
Jana dacht gewoon dat ze Bob zou doen kunnen inzien dat niet alles logica is, en ze heeft wel een beetje succes geboekt maar niet genoeg. Het is niet dat Bob geen hart heeft hoor,maar het is toch zo moeilijk te bereiken doorheen de pantser van de logica.
0 x
Potentia Principatum
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Maar dat is ook eigenlijk wat ik bedoelde
Zijn liefde voor zijn moeder is zeker niet hetzelfde als de liefde voor zijn partner (in dit geval Jana), maar het is wel liefde.
Als het goed zit bij Bob, dan voelt hij wel degelijk liefde voor iemand en gaat hij voor diegene door het vuur.
Voor Jana had hij dat niet over en gaf hij tegenover Luc zelfs al aan dat hij liever wat minder tijd met haar besteedde. Iets wat wel vaker gebeurt in een relatie als de eerste verliefdheid over gaat. Als dat dan niet echt overgaat in "houden van", dan houdt het gewoon op.
Had hij tegen Jana nou bijvoorbeeld hetzelfde gezegd als tegen Luc (dus dat het hem allemaal verstikte, of voor mijn part dat hij Jana beu is o.i.d.), dan had ik dat nog wel begrepen. Maar die kosten/baten-analyse was in mijn ogen wel een extreem ongemakkelijke manier om duidelijk te maken dat de verkering wat hem betreft voorbij was, zelfs voor iemand met het karakter van Bob...

Zijn liefde voor zijn moeder is zeker niet hetzelfde als de liefde voor zijn partner (in dit geval Jana), maar het is wel liefde.
Als het goed zit bij Bob, dan voelt hij wel degelijk liefde voor iemand en gaat hij voor diegene door het vuur.
Voor Jana had hij dat niet over en gaf hij tegenover Luc zelfs al aan dat hij liever wat minder tijd met haar besteedde. Iets wat wel vaker gebeurt in een relatie als de eerste verliefdheid over gaat. Als dat dan niet echt overgaat in "houden van", dan houdt het gewoon op.
Had hij tegen Jana nou bijvoorbeeld hetzelfde gezegd als tegen Luc (dus dat het hem allemaal verstikte, of voor mijn part dat hij Jana beu is o.i.d.), dan had ik dat nog wel begrepen. Maar die kosten/baten-analyse was in mijn ogen wel een extreem ongemakkelijke manier om duidelijk te maken dat de verkering wat hem betreft voorbij was, zelfs voor iemand met het karakter van Bob...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Caligula
- Poster rang 5
Wel ja en neen. Je moet Bob kunnen begrijpen en ik geef ook direct toe dat het niet evident is Voor hem is het doodnormaal dat hij een logische analyse maakt. Dat het voor 99,9% van andere mensen niet zo is,dat begrijpt hij gewoon niet.
En Jana is aan die 0,1% beginnen prutsen maar erg ver is ze jammer genoeg niet geraakt.Jana moest ten volle beseffen dat Bob inderdaad niet is zoals de anderen. Een zeer zware opgave.
En Jana is aan die 0,1% beginnen prutsen maar erg ver is ze jammer genoeg niet geraakt.Jana moest ten volle beseffen dat Bob inderdaad niet is zoals de anderen. Een zeer zware opgave.
0 x
Potentia Principatum
- Crackers
- Poster rang 5
Jana je bent onbeleefd en irritant en hoewel je het anderen verwijt: nogal ongevoelig en astrant.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- Caligula
- Poster rang 5
Hoezo? Was het misschien niet juist wat ze tegen Bob zei? En het was ook juist dat ze Paulien wil helpen via Ruben.Crackers schreef:Jana je bent onbeleefd en irritant en hoewel je het anderen verwijt: nogal ongevoelig en astrant.
0 x
Potentia Principatum
- Crackers
- Poster rang 5
Dat hij geen gevoelens zou hebben vind ik pertinent onjuist.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Dan moet je mij de gevoelens van Bob maar eens analyseren,op een blad papier schrijven en naar Jana sturen zodat ze hem dat kan voorlezen. 

0 x
Potentia Principatum
- Crackers
- Poster rang 5
Is een kleine post-it ook goed
? Hij heeft toch gevoelens voor haar (gehad), hij hield dag en nacht de wacht bij het ziekbed van zijn moeder, hij heeft onlangs nog Adil getroost, hij heeft gevoel voor humor, enz. Dat laatste heeft Jana alvast niet, de zuurpruim.

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Natuurlijk heeft Bob gevoelens, alleen weet hij niet altijd wat hij er mee moet.
Hij denkt dat als de rede iets beslist, het hart vanzelf volgt. Zonder pijn, want de rede heeft gezegd dat dit het beste is.
Maar zo zit lang niet iedereen in elkaar.
Hij heeft Jana enorm hard gekwetst en hij is dan ook nog onder hetzelfde dak blijven wonen.
Dat Jana hem niet altijd even zachtzinnig behandelt is niet netjes, maar wel ergens te begrijpen.
Ik vond het niet verwonderlijk dat net zij 'familie en vrienden' noemde toen het om 'coping' ging.
Tenslotte zijn haar ouders 'spoorloos' en Yvetje overleden.
Olivia heeft het te druk met haar griezel en studies en Tamara... is Tamara.
Dus ze staat er min of meer alleen voor.
Hij denkt dat als de rede iets beslist, het hart vanzelf volgt. Zonder pijn, want de rede heeft gezegd dat dit het beste is.
Maar zo zit lang niet iedereen in elkaar.
Hij heeft Jana enorm hard gekwetst en hij is dan ook nog onder hetzelfde dak blijven wonen.
Dat Jana hem niet altijd even zachtzinnig behandelt is niet netjes, maar wel ergens te begrijpen.
Ik vond het niet verwonderlijk dat net zij 'familie en vrienden' noemde toen het om 'coping' ging.
Tenslotte zijn haar ouders 'spoorloos' en Yvetje overleden.
Olivia heeft het te druk met haar griezel en studies en Tamara... is Tamara.
Dus ze staat er min of meer alleen voor.
0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Zolang ze zich nu maar niets in het hoofd haalt met die andere griezel: doctor Ruben Huisman.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Wel,een psychiater en een psychologe,wel een winnende combinatie zou ik zeggen (zuiver professioneel hé
)

0 x
Potentia Principatum
- Crackers
- Poster rang 5
Dit doet me denken aan een kosten-batenanalyse die Bob net zo goed had kunnen bedenkenCaligula schreef:Wel,een psychiater en een psychologe,wel een winnende combinatie zou ik zeggen (zuiver professioneel hé)

0 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Wanneer gaat die nu naar het huwelijk van haar vader vertrekken ?
0 x
- Flower-Power
- Poster rang 2
Ja, dat zijn ze precies vergetennounake schreef:Wanneer gaat die nu naar het huwelijk van haar vader vertrekken ?

En ben benieuwd of ze verliefd gaat worden op Ruben.
Indien ja komt ze misschien weer van een koude kermis thuis,
want het lijkt er voorlopig op dat Ruben op dat Ruben geen man is van een vaste relatie,
al weet je natuurlijk nooit, want op dat vlak kennen we hem eigenlijk nog niet zo goed,
en weten we alleen dat hij al eens met Karin in bed dook en heel lang gelden met Ann.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
en weten we alleen dat hij al eens met Karin in bed dook en heel lang gelden met Ann.[/quote]
Was dat niet eerder "dook met karin in de auto ipv in bed ?
Was dat niet eerder "dook met karin in de auto ipv in bed ?

0 x