Karin Baert (Kadèr Gürbüz)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Re: Karin Baert (Kadèr Gürbüz)

Bericht door nounake »

Linne schreef:
satine schreef:
nounake schreef: haar gezicht toen peter zei dat hij zijn eigen klienten meenam sprak boekdelen !
Is dat niet terecht? Zij is partner in de zaak en ik neem aan dat ze zich dus ingekocht heeft.
Dan betaal je ook voor het klantenbestand, als dat achteraf eenzijdig veranderd wordt, dan is zij in de zak gezet.
En heeft ze dus mee betaald voor iets wat iemand anders mee neemt.
Als Peter zijn cliënten privé wil afhandelen, mag hij daar wel iets tegenover stellen.

Ik vind het wel een leuk personage, een goede tegenhanger voor Tom de halve sok.[/quote

:clap: :clap: :clap:

Karin had gelijk toen ze orde op zaken stelde en dit had ze niet moeten toestaan.
Die dossiers meenemen is diefstal. Ofwel werkt hij ze eerst daar nog af,ofwel vertrekt hij zonder.
Als je 1/5e lid bent van een zaak neem je bij het weggaan niet 1/5e van het klantenbestand mee.
nee hoor ! Ik weet heel goed dat de eigen klienten mee mogen of er moest een clause zijn waarin het tegendeel wordt vermeld . :yup:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Caligula schreef:Peter heeft het volste recht om zijn cliënten mee te nemen, dat is zijn aandeel in de zaak. Ieder heeft daar zijn eigen cliënten en het is normaal dat Karin er minder heeft omdat ze er het laatst is bijgekomen. Het zou alleen niet kunnen als er in hun overeenkomst ergens een clausule staat dat ALLE cliënten eigendom zijn van de zaak. Daar hebben we nooit niks over gehoord.
Dan hangt het er inderdaad van af wat er in de overeenkomst staat EN hoeveel Peter als uitkoopsom in gedachten heeft...

Maar dat doet niks af aan het feit dat Karin een dame is die op haar strepen staat en daar is niks mis mee vind ik.
Zij is blijkbaar de enige daar die zaken en privé gescheiden kon houden.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

satine schreef:Zij is blijkbaar de enige daar die zaken en privé gescheiden kon houden.
Tja,dat is makkelijk voor haar hé, ze heeft nl geen privé.
0 x
Potentia Principatum
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Caligula schreef:
satine schreef:Zij is blijkbaar de enige daar die zaken en privé gescheiden kon houden.
Tja,dat is makkelijk voor haar hé, ze heeft nl geen privé.
Dat weten we niet en dat doet hier eigenlijk weinig ter zake.
Misschien heeft zij WEL een privé-leven, maar houdt zij dat voor zich?
Het is niet omdat iemand geen relatie heeft, dat die geen privé-leven heeft!
Daarbij vond ik dat de andere twee wel heel vaak heel onprofessioneel te werk gingen.

En ik kan me in het geval van Peter heel goed voorstellen dat na wat zij mee gemaakt hebben, je kop niet naar werken en pleiten staat.
Maar wees daar dan duidelijk in tegenover je collega's en kom niet alleen maar af en toe binnen vallen als het je uitkomt.
Maak geen beloftes aan cliënten die je dan niet nakomt - laat hen niet in de kou staan.
En vooral: laat daar een collega niet voor opdraaien.

Op dat gebied had Karin groot gelijk - als je je werk niet aan kan of wil, zoek dan een oplossing.
Wees eens collegiaal voor een keer - wat bij Peter ver te zoeken was de laatste tijd.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Had nooit gedacht dat ik de verdediging van Peter op mij zou moeten nemen. Echt het toppunt!
Maar ik vind dat hij dat heel collegiaal heeft opgelost en uiteraard heeft Tom daar meer begrip voor dan Karin want het zijn ook vrienden. Peter heeft indertijd Tom binnen gehaald in zijn (toen) notariaat. Tom heeft Peter binnen gehaald in zijn advocaten kantoor toen Peter op de grond zat (vanwege de Nina affaire). Zoiets vergeet je echt niet hoor. Nu komt Karin daar binnen en wil meteen de plak zwaaien. Tom heeft het daar ook even moeilijk mee. En volgens mij gaat hij het nog moeilijker krijgen want dat mens Karin is niet te vertrouéwen zeg ik. Gevaarlijke vrouw! Of ze nu een privé leven heeft of niet.
0 x
Potentia Principatum
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Ik zie haar eerlijk gezegd nog in staat om Tom ook buiten te werken! Dan is het advocaten kantoor alleen van haar.
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Door de vriendschap tussen Peter en Tom kan dat zover komen. Karin moet meespelen
ook al laat Peter het slabakken door privé bezigheden. Ze kan een gevaarlijke vrouw zijn
dat zien we dan wel. Professioneel is ze een aanwinst en zegt waar het op staat. :thumbup:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Het is een gevaarlijke vrouw zeg ik punt. En voor zover we weten bestaat haar privé leven vooral uit "benefietjes".
Nu kan het natuurlijk best zijn dat ze daar ook nog enkele vergeten kinderen heeft rondlopen. Zou typisch Thuis zijn.
0 x
Potentia Principatum
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Caligula schreef:Het is een gevaarlijke vrouw zeg ik punt. En voor zover we weten bestaat haar privé leven vooral uit "benefietjes".
Nu kan het natuurlijk best zijn dat ze daar ook nog enkele vergeten kinderen heeft rondlopen. Zou typisch Thuis zijn.
Als Karin niet beseft dat iedere "benefiet" waarop zij zich trakteert kan ontaarden in een gigantisch gevaar voor haar reputatie als advocate, heb ik toch mijn twijfels over haar beroepsernst. :denk:
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Caligula schreef:Had nooit gedacht dat ik de verdediging van Peter op mij zou moeten nemen. Echt het toppunt!
Maar ik vind dat hij dat heel collegiaal heeft opgelost en uiteraard heeft Tom daar meer begrip voor dan Karin want het zijn ook vrienden. Peter heeft indertijd Tom binnen gehaald in zijn (toen) notariaat. Tom heeft Peter binnen gehaald in zijn advocaten kantoor toen Peter op de grond zat (vanwege de Nina affaire). Zoiets vergeet je echt niet hoor. Nu komt Karin daar binnen en wil meteen de plak zwaaien. Tom heeft het daar ook even moeilijk mee. En volgens mij gaat hij het nog moeilijker krijgen want dat mens Karin is niet te vertrouéwen zeg ik. Gevaarlijke vrouw! Of ze nu een privé leven heeft of niet.
Of ze niet te vertrouwen is laat ik nu in het midden, maar als Peter z'n geld in de zaak zat is het logisch dat hij z'n klanten mee neemt, denk ik. Of ze zouden hem heel zwaar moeten uitbetalen.
Ik heb al heel veel gelijkaardige situaties gezien in het echte leven en meestal neemt diegene die uit de zaak stapt ook zijn klanten mee.

Benieuwd waar het naartoe gaat, maar voor Eddy zal het min of meer "goed nieuws" zijn wellicht? Nu kan Karin hem wel verdedigen.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Benieuwd waar het naartoe gaat, maar voor Eddy zal het min of meer "goed nieuws" zijn wellicht? Nu kan Karin hem wel verdedigen.
Hé dat is slim gezien, daar had ik nog niet aan gedacht.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 56

Bericht door Nicolaske »

God ja, dat zal inderdaad de reden van de schrijvers zijn! Goed gezien, lord F.!
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Ik vind het OK dat ze Peter heeft buiten gewerkt. Veel beroepsethiek heeft de man niet. Ik val in herhaling, maar fraude toedekken en daarna Luc chanteren en hem al zijn bezittingen afhandig maken is onwettig. Luc heeft gefraudeerd, maar doordat Peter het niet heeft aangegeven, is hij eigenlijk geen haar beter.
Dus ik vind dat Karin goed bezig is. Jammer voor Tom. Zijn privé-escapades tot daar gelaten, hij is al bij al redelijk betrouwbaar. Dus hopelijk behandelt ze hem wel met enig respect.
Dat Karin niks van die chantage weet, maakt niet uit. Peter verdient dit.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Nicolaske schreef:God ja, dat zal inderdaad de reden van de schrijvers zijn! Goed gezien, lord F.!
Welja, het vervolg laat zich raden : Karin en Peter die lijnrecht tegenover elkaar komen te staan in de rechtszaal met Tom die lijdzaam moet toezien. En Eddy die terug vrijkomt dankzij Karin (al moeten we nog zien hoe).

En op het einde van het seizoen vallen Peter en Tom elkaar terug in de armen en werken ze Karin buiten. ;)
Of zoiets.

Of Karin nu goed handelt of niet maakt eigenlijk niet zoveel uit. Voor het verhaal is het wel interessant.
Moderator bericht:
Voor speculaties allerhande hebben we een compleet subforum.
Gelieve daar gebruik van te maken. :yup:

:text-thankyouyellow:
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Caligula schreef: Maar ik vind dat hij dat heel collegiaal heeft opgelost.
? ? ? Pas nadat hij aangepakt werd voor zijn onprofessioneel gedrag.
Had dat er niet geweest dan had hij doodleuk verder gedaan.
0 x
Plaats reactie