Ik vind het toch wat kortzichtig om te stellen dat Frank het allemaal zelf gezocht heeft. Hij heeft er niet om gevraagd dat Franky van geslacht zou veranderen en dat zijn beste vriend zijn vrouw zou zitten binnenkomen. En het feit is dat Simonne nauwelijks begrip heeft willen opbrengen voor het feit dat Frank het moeilijk had met de situatie rond Kaat, ondanks de eerdere "Frank moet zijn zoon aanvaarden"-situatie.Caligula schreef:Ik denk het wel ja. Nu,medelijden heb ik niet echt hoor. Hij heeft het zelf gezocht en moet nu maar op de blaren zitten.Captain Cuckoo schreef:Is dat de kentering van Frank Bomans... nu het te laat is?
En dan mag hij nog van geluk spreken dat Simonne nog niet alles weet. Frankske,ik denk dat je kruikje nu gebroken is.
Maar nogmaals,geen medelijden.
Frank Bomans (Pol Goossen)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
tvx1
- x 435
Re: Frank Bomans (Pol Goossen)
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Wel,helemaal niet akkoord hoor. Het begin zit hem in het niet aanvaarden van Franky's probleem. Dat is een groot probleem. Simonne kon dat aanvaarden en ook met moeite maar ze deed het wel. En niemand denk ik vraagt er voor dat zijn zoon/dochter van geslacht wil veranderen. Maar het is wel zo en dat het moeilijk is,daar kan ik best inkomen. Maar het niet aanvaarden van een onomkeerbare situatie geeft gewoon de problemen die er nu zijn. En Frank heeft naar gewoonte wel gedacht dat alles weer "in de sacoche" zou komen. Wel deze keer niet, hij is te ver gegaan. En idd,zijn beste vriend had wel een luisterend oor voor Simonne alhoewel hij er zelf ook bijgezegd heeft dat hij het er ook moeilijk mee zou hebben moest het hem overkomen maar hij begrijpt Simonne. Frank begrijpt helemaal niks,mannen die zich vrouw voelen bestaat niet voor hem. Wel het resultaat is dat hij nu alles kwijt is. Geen medelijden.
0 x
Potentia Principatum
- Crackers
- Poster rang 5

Alleen is het bij Frank zijn eigen kind en bij Waldek niet zoals je terecht zegt. Dan is het ook niet moeilijk om het te aanvaarden en Simonneke te troosten. Bij Frank is dat helemaal anders omdat het wel zijn eigen zoon is.
In onze Westerse samenleving wordt heel wat aanvaard zonder taboes er rond. Tot de joden, Afrikanen of moslims naast of onder u komen wonen, tot je dochter zegt dat ze op meisjes valt, tot je zoon het nieuws brengt dat hij zich wil laten opereren tot vrouw. Dan gaat het er plots heel anders aan toe in onze o zo tolerante huisjes.
Wel bij Frank is dat ook zo en zo verwonderlijk is dat niet.
In onze Westerse samenleving wordt heel wat aanvaard zonder taboes er rond. Tot de joden, Afrikanen of moslims naast of onder u komen wonen, tot je dochter zegt dat ze op meisjes valt, tot je zoon het nieuws brengt dat hij zich wil laten opereren tot vrouw. Dan gaat het er plots heel anders aan toe in onze o zo tolerante huisjes.
Wel bij Frank is dat ook zo en zo verwonderlijk is dat niet.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
tvx1
- x 435
Maar dat is het hem nu net. Frank aanvaardt dat "probleem" wel. Dat hebben we de voorbije dagen gezien. Hij had daar alleen véél meer tijd voor nodig. Iets wat wij allemaal wel hadden verwacht. Bij dat eerste aanvaardingsproces had hij ook meer tijd nodig. Alleen wilden zijn naasten hebben die tijd absoluut niet geven. Toen dat Frank niet vanaf dag één reageerde zoals Simonne wilde begonnen ze dat maar meteen met op zijn kap te zitten. De enige die frappant genoeg begrip kon opbrengen voor het feit dat Frank het hier moeilijk mee had en zijn (veel) tijd nodig had was frappant genoeg Kaat zelf. Dus stellen dat Frank dit allemaal zelf gezocht heeft is dus gewoon fout. Ik zie trouwens niet in waarom we wel medelijden zouden moeten hebben met Simonne zoals die iedereen rondom haar aan het bedriegen en beliegen is.Caligula schreef:Wel,helemaal niet akkoord hoor. Het begin zit hem in het niet aanvaarden van Franky's probleem. Dat is een groot probleem. Simonne kon dat aanvaarden en ook met moeite maar ze deed het wel. En niemand denk ik vraagt er voor dat zijn zoon/dochter van geslacht wil veranderen. Maar het is wel zo en dat het moeilijk is,daar kan ik best inkomen. Maar het niet aanvaarden van een onomkeerbare situatie geeft gewoon de problemen die er nu zijn. En Frank heeft naar gewoonte wel gedacht dat alles weer "in de sacoche" zou komen. Wel deze keer niet, hij is te ver gegaan. En idd,zijn beste vriend had wel een luisterend oor voor Simonne alhoewel hij er zelf ook bijgezegd heeft dat hij het er ook moeilijk mee zou hebben moest het hem overkomen maar hij begrijpt Simonne. Frank begrijpt helemaal niks,mannen die zich vrouw voelen bestaat niet voor hem. Wel het resultaat is dat hij nu alles kwijt is. Geen medelijden.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Hola, ik heb in Thuis zelden of nooit medelijden gehad met een personage. Mijn punt is dat Frank nu te ver is ggaan en te lang gewacht heeft omdat hij in zijn eigen wereldje dacht dat het allemaal goed zou komen zonder Kaat. En nu is het too little too late.
Hij was zo overtuigd van zijn gelijk in zijn betonnen kop totdat hij gewapend beton tegen kwam. En nu heeft aanvaarden of niet geen zin meer want het probleem is verschoven naar een heel andere kant. Dat kan mss jammer zijn maar medelijden,nee hoor.
Hij oogst nu wat hij gezaaid heeft,punt.
Hij was zo overtuigd van zijn gelijk in zijn betonnen kop totdat hij gewapend beton tegen kwam. En nu heeft aanvaarden of niet geen zin meer want het probleem is verschoven naar een heel andere kant. Dat kan mss jammer zijn maar medelijden,nee hoor.
Hij oogst nu wat hij gezaaid heeft,punt.
0 x
Potentia Principatum
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Bij Frank duurt het zijn tijd (lees: tamelijk lang) eer hij wéér een ingrijpende verandering in zijn gewoonte-leven kon aanvaarden. Hij kon doen alsof en dan bleef zijn plaats met een pintje in de zetel langs zijn Suske veilig.
Zo zit die kerel echter niet ineen. Hij aanvaardt de nieuwe situatie pas als hij zichzelf daarvan overtuigd heeft. Dat hij al die tijd de woede van Simonne moest incasseren en logeren op een veldbed bij de kabouters is de prijs die hij bereid was zonder morren te betalen.
Dat heeft geen uitstaans met slechte wil, maar met eerlijkheid tegen zichzelf.
I rest my case.
Zo zit die kerel echter niet ineen. Hij aanvaardt de nieuwe situatie pas als hij zichzelf daarvan overtuigd heeft. Dat hij al die tijd de woede van Simonne moest incasseren en logeren op een veldbed bij de kabouters is de prijs die hij bereid was zonder morren te betalen.
Dat heeft geen uitstaans met slechte wil, maar met eerlijkheid tegen zichzelf.
I rest my case.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Hij aanvaardt de situatie pas als hij inziet dat het anders voor hem hopeloos wordt. Eigenbelang dus.
0 x
Potentia Principatum
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 694
- x 532
Het niet kunnen/willen aanvaarden is één ding. Hij kan zich dan nog wel behoorlijk gedragen tegenover zijn kind. Hij kon haar uit de weg gaan zonder meer. Maar hij is zeer onbeschoft tegen haar geweest ,meermalen. Hij heeft de hele omgeving bij zijn "probleem"betrokken. Overal waar hij kwam begon hij te zagen en te zuchten. O, arme ik. Franky/Kaat was de grote boosdoener, die hem, arme Frank zoveel leed had aangedaan. Geen medelijden. En ik hoop dat het ook nooit meer goed komt met Simonne.
0 x
- Crackers
- Poster rang 5

O jessie nu doe je me pijn met die laatste zin 
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 694
- x 532
- Crackers
- Poster rang 5

Heel wat Thuisfans waaronder ikzelf hopen vurig dat alles ooit weer goed komt tussen Frank en Simonneke, net als Yvette 
0 x
- Kwast
- Poster rang 5

Het is me wat. Gelukkig kan Frank nu normaal doen tegen Kaat, voor zo lang het duurt natuurlijk want met Frank weet je het maar nooit.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
- martha
- Poster rang 5

- x 983
- x 584
Ik vond het heel leuk hoe hij reageerde op de "gemotoriseerde" rolstoel van Luc. Hij klonk bezorgd en in feite zaten we doodeenvoudig naar een tafereel te kijken zoals het voorkomt bij familiebijeenkomsten. Frank zat er ook ontspannen bij.
0 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Maar dat is het hem nu net. Frank aanvaardt dat "probleem" wel. Dat hebben we de voorbije dagen gezien. Hij had daar alleen véél meer tijd voor nodig. Iets wat wij allemaal wel hadden verwacht. Bij dat eerste aanvaardingsproces had hij ook meer tijd nodig. Alleen wilden zijn naasten hebben die tijd absoluut niet geven. Toen dat Frank niet vanaf dag één reageerde zoals Simonne wilde begonnen ze dat maar meteen met op zijn kap te zitten. De enige die frappant genoeg begrip kon opbrengen voor het feit dat Frank het hier moeilijk mee had en zijn (veel) tijd nodig had was frappant genoeg Kaat zelf. Dus stellen dat Frank dit allemaal zelf gezocht heeft is dus gewoon fout. Ik zie trouwens niet in waarom we wel medelijden zouden moeten hebben met Simonne zoals die iedereen rondom haar aan het bedriegen en beliegen is.
0 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Ik ook al verdient Simonne dat nietCrackers schreef:Heel wat Thuisfans waaronder ikzelf hopen vurig dat alles ooit weer goed komt tussen Frank en Simonneke, net als Yvette
0 x