hannanaske schreef:Ikzelf:
+vond de ontsnapping van Danny wel leuk en gewaagd; Zat toch eventjes op het puntje van mijn stoel. Emma die terug uitdagend uit de hoek kwam en het gezin haast terroriseerde.
+de dood van jens kwam vrij onverwacht en leverde erg triestig beelden op, maar de manier waarop ze Lena steunden vond ik enorm mooi.
+idem voor de dood van Lucasje: absoluut niet voorspelbaar. En toegegeven dat het best wel zware thema's zijn, maar persoonlijk vind ik dat zoiets wel mag in een soap.
+de komst van Kaat: De stukken waarin zij meedoet vind ik leuk om naar te kijken.
-Tamara die te snel veranderde van dom en pestend blondje in een vriendelijk en verstandig meisje.
-Jonge mensen mogen best wel feesten, gek doen en wat naïef voorgesteld worden; maar er mag toch ergens een gulden middenweg gezocht worden tussen dat en volwassenheid.
Dat is exact de reden dat ik alle scènes met de studenten van de laatste maanden er teveel aan vind.
Ik heb het de voorbije weken al elders op dit forum gezegd, dus sorry als ik in herhaling val.
Positief aan dit seizoen:
-De enorm sterke start met de dood van Geert en de dubieuze rol van William in alles.
-De enorme sterke start met Luc die bijna sterft na zijn zelfmoordpoging. Een extreem zwaar thema (ik heb het zelf meegemaakt in mijn familie, zelfmoord door ophanging) dat ze toch op een deftige, respectvolle manier gebracht hebben.
-Danny die ontsnapt en nog wat terreur komt zaaien. Zeer sterke, spannende afleveringen en het is geen maandenlang uitgerokken.
Negatief aan dit seizoen:
-Van een sterke start met Marianne en William zijn ze er in geslaagd om het te rekken en nog is te rekken en nog is te rekken met als resultaat dat het één grote soep is geworden. Er gebeurt nooit iets in die verhaallijn, er wordt alleen over gebabbeld, véél over gebabbeld.
-De transformatie van Luc, van slechterik tot een soort stripfiguur en comic relief in een rolstoel die constant 'stomme kloot' roept.
-De komst van Arne, Jessica en Tamara. Overbodig en wat mij betreft géén meerwaarde.
-De knipperlichtrelatie van Olivia en Lowie.
-Overdreven gebruik van 'oh my god' en 'liefje'. Serieus, Olivia is toch geen 14 meer?
-Dat brengt mij meteen bij mijn laatste punt: alle scènes met Moora Vander Veken. Ik kan er niets aan doen, maar ik kan ze niet bezig zien. En alles met de studenten in het algemeen, tja, het was gewoon teveel. Hoeveel feestjes moeten we eigenlijk nog zien?