Frank Bomans (Pol Goossen)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
Jules
- Poster rang 1

Re: Frank Bomans (Pol Goossen)
Het is al een heel goede stap dat hij terug bij Simonne is. De rest volgt wel. Kleine stapjes tegelijk, hij komt er wel.
Hij legt de schuld al bij zichzelf en ziet in dat het niet goed is van hem dat hij het niet kan aanvaarden van Kaat, dat is toch ook al iets. Nu nog stoppen met het zelfbeklag en zelfverwijt en proberen in plaats daarvan er iets aan te doen.
Hij legt de schuld al bij zichzelf en ziet in dat het niet goed is van hem dat hij het niet kan aanvaarden van Kaat, dat is toch ook al iets. Nu nog stoppen met het zelfbeklag en zelfverwijt en proberen in plaats daarvan er iets aan te doen.
0 x
-
Lolplayer
- Poster rang 1

Ik begrijp best dat Frank verdrietig kan zijn om zijn zoon en dat hij moet "rouwen".
Maat dat hij daarvoor naar een hotel moet gaan is belachelijk zeker gezien Kaat niet eens thuis woont en dat hij denkt dat "alles kapot is" omdat hij een week op hotel heeft geslapen is helemaal belachelijk omdat hij in het verleden zijn "suske" veel ergere dingen heeft aangedaan en die hebben niks kapot gemaakt.
Dat hij zich dan nog eens de volle 100% van bewust dat hij de verantwoordelijke is en dan toch zichzelf wentelt in zelfbeklag is te belachelijk voor woorden.
De laatste tijd zit Frank meer te blijten dan Simone...
Maat dat hij daarvoor naar een hotel moet gaan is belachelijk zeker gezien Kaat niet eens thuis woont en dat hij denkt dat "alles kapot is" omdat hij een week op hotel heeft geslapen is helemaal belachelijk omdat hij in het verleden zijn "suske" veel ergere dingen heeft aangedaan en die hebben niks kapot gemaakt.
Dat hij zich dan nog eens de volle 100% van bewust dat hij de verantwoordelijke is en dan toch zichzelf wentelt in zelfbeklag is te belachelijk voor woorden.
De laatste tijd zit Frank meer te blijten dan Simone...
0 x
- Flower-Power
- Poster rang 2

JACaptain Cuckoo schreef:Zou het kunnen dat Frank zijn zoon Franky en de hem onbekende Kaat als twee totaal verschillende personen blijft zien? In zijn ogen geeft hij persoon Kaat dan de volledige schuld dat hij persoon Franky nooit meer zal zien.
Dat zeg ik al de hele tijd
En dat heeft Frank zelf ook al aangegeven, toen hij zei dat het voor hem is alsof Franky dood is.
Hij begrijpt totaal niet dat zijn kind enkel is veranderd van verpakking zeg maar, en niet van innerlijk.
Frank moet nog leren dat het nog steeds dezelfde persoon is.
Het is niet omdat er een lichaamsdeel verdwenen is en lichaamsdelen zijn bijgekomen dat er in het hoofd ook iets is veranderd. Men blijft altijd dezelfde mens maar dat kan Frank (nog) niet begrijpen of aanvaarden.
Plus
Denk dat er verder ook nog gewoon bij komt dat hij niet kan begrijpen dat er mensen zijn die voelen dat ze in het foute lichaam zijn geboren. En hij is écht niet de enige...
0 x
-
Matthii
- Nog geen rang
Sorry, maar ik begrijp Frank wel. Ik zou het ook erg vinden als mijn kinderen homosexueel zouden zijn maar zou het wel aanvaarden. Dit zou ik denk ik wel aanvaarden uiteindelijk maar zoals Simonneke ermee omgaat zou ik ook niet kunnen. Ik snap Frank helemaal. Ik denk dat dat niet alles is dat je kind ineens zo 'anders' is. En voor jullie lijkt dat precies simpel maar hebben jullie je al eens bedacht of jullie er ook zo licht over zouden gaan als het over jullie kind gaat ? Ik stel me altijd in hun plaats.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1668
- x 2577
Je hebt aan de ene kant aanvaarding en aan de andere kant complete afstoting, zoals bij Frank.
Daartussen liggen nog heel wat dingen, maar het is typisch Frank om het weer zo zwart-wit te zien.
Relativeren staat niet in zijn woordenboek, het hoe en waarom begrijpen ook niet.
Hij ziet alleen maar 'de gril' van de persoon die eens zijn zoon was en nu voor hem dood is.
Dus praten, dat is voor losers, niet voor Bomans.
Van mij mag hij in Marokko gaan wonen bij zijn dochter.
Die ene waar hij eigenlijk ook nooit over praat of naar vraagt.
Daartussen liggen nog heel wat dingen, maar het is typisch Frank om het weer zo zwart-wit te zien.
Relativeren staat niet in zijn woordenboek, het hoe en waarom begrijpen ook niet.
Hij ziet alleen maar 'de gril' van de persoon die eens zijn zoon was en nu voor hem dood is.
Dus praten, dat is voor losers, niet voor Bomans.
Van mij mag hij in Marokko gaan wonen bij zijn dochter.
Die ene waar hij eigenlijk ook nooit over praat of naar vraagt.
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 694
- x 532
-
flodderke
- Poster rang 2

arme Frank, met die hysterisch kakelende kippen rond hem... vreselijk, wat een spanning droop ervan af.
0 x
-
ikke
- x 435
Ja, dat was heel goed weergegeven, ik kreeg de kriebels... Arme Frank!flodderke schreef:arme Frank, met die hysterisch kakelende kippen rond hem... vreselijk, wat een spanning droop ervan af.
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Frank is zijn belofte nagekomen en was fysiek aanwezig op het etentje. Ondanks de ijzige sfeer heeft hij Kaat toch al enkele keren aangekeken. Komaan, hij heeft een stap gezet, en thuis kennende, zullen verdere stappen wel volgen.
0 x
- Flower-Power
- Poster rang 2

Vierkant mee eensCaptain Cuckoo schreef:Frank is zijn belofte nagekomen en was fysiek aanwezig op het etentje. Ondanks de ijzige sfeer heeft hij Kaat toch al enkele keren aangekeken. Komaan, hij heeft een stap gezet, en thuis kennende, zullen verdere stappen wel volgen.
Bovendien ben ik van mening dat hij teveel is gepusht, en dat het voor hem te snel is gegaan,
hij was nog maar net terug in huis en meteen kreeg hij al te horen dat er een etentje zou komen,
het ging voor Frank gewoon allemaal veel te snel en dat begrijpt zijn omgeving helaas niet
0 x
- Yvetje
- Poster rang 3

- x 193
- x 236
Om te voorkomen dat er hier te veel afgeweken wordt van het onderwerp, is er een nieuw *topic* over homoseksualiteit.
0 x
-
Arciat
- Nog geen rang
Ik denk dat Frank bij het zien van dat rode luchkussen van zijn melk was.
0 x
- Amiche
- Poster rang 2

Ja je kon merken dat dat het er voor hem nog extra inwreef. Ik begrijp zijn emoties toch wel hoor. Zo van 'm'n kind wat heb je jezelf allemaal aangedaan' - zo normaal is het tenslotte niet en er gaan nog steeds legio mensen door het leven zonder direkt iets te zien of horen van transgenders e.d. En het is waar dat het traditionele gezin dat hij had ineens overhoop is gehaald - in zijn ogen dan.Arciat schreef:Ik denk dat Frank bij het zien van dat rode luchkussen van zijn melk was.
Dat etentje was inderdaad te snel, maar het is wel goed dat er een begin gemaakt is. Hoe langer je wacht, hoe hoger de berg meestal wordt. Nu heeft hij haar in ieder geval in de ogen gekeken.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
- Kiki_Dee
- Poster rang 4

- x 173
- x 551
Het is een eerste stap. Ik hoop dat Simonne inziet dat dit heel wat is voor Frank.
0 x
-
Jules
- Poster rang 1

Ok dit was dus een slecht idee, dat vreesde ik al.
Eens herbeginnen dan maar weer, en hopelijk hebben ze ervan geleerd en proberen ze nu wat kleinere stapjes tegelijk te nemen. Je moet niet rennen vooraleer je kan stappen.
Volgende keer eens gewoon een koffietje tussen Simonne, Frank en Kaat. Niet meer dan een half uurtje tot een uurtje. Zonder de kwebbelende grootma (hoe goed die het ook bedoelt) erbij en zonder er op voorhand zoveel poeha van te maken. Er meteen een "familie-evenement" van maken was een beetje te veel, en een etentje duurt ook veel te lang zodat de spanning te hoog kan oplopen.
Eens herbeginnen dan maar weer, en hopelijk hebben ze ervan geleerd en proberen ze nu wat kleinere stapjes tegelijk te nemen. Je moet niet rennen vooraleer je kan stappen.
Volgende keer eens gewoon een koffietje tussen Simonne, Frank en Kaat. Niet meer dan een half uurtje tot een uurtje. Zonder de kwebbelende grootma (hoe goed die het ook bedoelt) erbij en zonder er op voorhand zoveel poeha van te maken. Er meteen een "familie-evenement" van maken was een beetje te veel, en een etentje duurt ook veel te lang zodat de spanning te hoog kan oplopen.
0 x