Kaat Bomans (Leen Dendievel)
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Re: Kaat Bomans (Leen Dendievel)
Zo erg is dat nou ook weer niet, hoor. We weten echt wel dat je Tim bedoelde.
Laatst gewijzigd door jessie V. op wo 30 mar 2016, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- OhMyGod
- Nog geen rang
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Toon de laatste gaat zijn die te weten komt dat Kaat vroeger een man was.
ANYWAY: Ik vind Kaat echt een straffe madam, ik denk niet dat ik zoveel moed zou hebben in zo'n situatie.
ANYWAY: Ik vind Kaat echt een straffe madam, ik denk niet dat ik zoveel moed zou hebben in zo'n situatie.
0 x
-
- Poster rang 1
- x 15
Persoonlijk ben ik niet direct fan van de verhaallijn. Dit niet zozeer door de thematiek maar eerder door de manier waarop deze geïntroduceerd werd. Ik vond dat de wens om vrouw te zijn wat uit de lucht leek te vallen. Heel vaak is er bij transgenders lang voor er ook maar sprake is van stappen, een wens aanwezig en leek dit bij dit personage wat plots.
Desalniettemin moet ik hier toch wel komen plaatsen dat de twijfels en skepticism bij deze verhaallijn stilletjes aan achterwege gelaten worden door mezelf. Leen Dendievel speelt het op een prachtige manier. De reacties van Frank zijn soms nogal grof, maar dit zijn ook reacties die o zo vaak ten ore komt bij deze mensen.
Na nog geen halve week verhaallijn vind ik Kaat al een veel interessanter figuur dan Franky ooit was. Hopelijk blijft het zo.
Desalniettemin moet ik hier toch wel komen plaatsen dat de twijfels en skepticism bij deze verhaallijn stilletjes aan achterwege gelaten worden door mezelf. Leen Dendievel speelt het op een prachtige manier. De reacties van Frank zijn soms nogal grof, maar dit zijn ook reacties die o zo vaak ten ore komt bij deze mensen.
Na nog geen halve week verhaallijn vind ik Kaat al een veel interessanter figuur dan Franky ooit was. Hopelijk blijft het zo.
0 x
- Suske
- Poster rang 2
- x 238
- x 187
Omdat we ons voor kunnen stellen dat de verhaallijn rond Kaat ook vragen oproept over de transformatie van man naar vrouw bijvoorbeeld, maar het hier eigenlijk enkel om het personage Kaat gaat, willen we jullie er nog even op wijzen dat er in het actualiteiten-gedeelte een topic is waar alle ins en outs over het onderwerp "transgender" besproken kunnen worden.
Je vindt het topic hier.
Je vindt het topic hier.
0 x
- Flower-Power
- Poster rang 2
Kaat maakte gisteren een mooie opmerking over Frank tegenover Simonne.
Dat Simonne Frank tijd moet geven om er gewoon aan te worden omdat het niet zo vanzelfsprekend is,
en ze er zelf uiteindelijk ook een tijd heeft over gedaan om zichzelf te aanvaarden, dit laatste zei ze
wel niet met die woorden, maar dat was wel wat ze naar mijn gevoel bedoelde te zeggen.
Het feit dat Kaat op deze manier reageerde over haar vader Frank maakt ze in mijn ogen een mooi persoon,
die verder kijkt dan haar neus lang is en niet meteen klaar staat met vooroordelen zoals andere personages
wel doen betreffende hun oordeel over hoe Frank reageert op alles.
Bovendien is dit alles ook zeer realistisch weer gegeven vanuit het transgender zijn van Kaat
Het kan zo zijn dat Kaat niet overeen komt met het personage Franky maar moet dat wel?
En ja er is een schokkende grote verandering die niet klopt met de werkelijke realiteit van een transgender persoon
maar toch vind ik ondertussen het Kaat personage mooi weer gegeven
Dat Simonne Frank tijd moet geven om er gewoon aan te worden omdat het niet zo vanzelfsprekend is,
en ze er zelf uiteindelijk ook een tijd heeft over gedaan om zichzelf te aanvaarden, dit laatste zei ze
wel niet met die woorden, maar dat was wel wat ze naar mijn gevoel bedoelde te zeggen.
Het feit dat Kaat op deze manier reageerde over haar vader Frank maakt ze in mijn ogen een mooi persoon,
die verder kijkt dan haar neus lang is en niet meteen klaar staat met vooroordelen zoals andere personages
wel doen betreffende hun oordeel over hoe Frank reageert op alles.
Bovendien is dit alles ook zeer realistisch weer gegeven vanuit het transgender zijn van Kaat
Het kan zo zijn dat Kaat niet overeen komt met het personage Franky maar moet dat wel?
En ja er is een schokkende grote verandering die niet klopt met de werkelijke realiteit van een transgender persoon
maar toch vind ik ondertussen het Kaat personage mooi weer gegeven
0 x
-
- Poster rang 1
Ik heb er toch zo mijn twijfels bij.
Franky was nogal dom en emotioneel en Kaat is ineens verstandig en kan haar inhouden.
Franky was nogal dom en emotioneel en Kaat is ineens verstandig en kan haar inhouden.

0 x
-
- Poster rang 2
Ik vind dat ook, Kaat is te slim en te fijngevoelig, tactvol, begripvol...
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Franky dom en emotioneel?
Soit, ik kan me voorstellen dat Kaat tijdens haar transitie veel heeft kunnen nadenken, ze is ook mentaal gegroeid (wat niet zo abnormaal is op die leeftijd, ook als je 'gewoon' bent) en ze is psychologisch begeleid.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je daarna anders reageert op bepaalde dingen.

Soit, ik kan me voorstellen dat Kaat tijdens haar transitie veel heeft kunnen nadenken, ze is ook mentaal gegroeid (wat niet zo abnormaal is op die leeftijd, ook als je 'gewoon' bent) en ze is psychologisch begeleid.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je daarna anders reageert op bepaalde dingen.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 929
- x 1487
En niet te vergeten de hormoonbehandeling die ze als transgender moet ondergaan, dat zal ook wel een invloed hebben op haar gemoedstoestand.
0 x
- Flower-Power
- Poster rang 2
Lolplayer schreef:Ik heb er toch zo mijn twijfels bij.
En toch klop het plaatje wel want...
Je mag niet vergeten dat men bij een transitie altijd hormonen moet nemen.
In dit geval vrouwelijke hormonen.
En het is algemeen bekend dat dit een serieuze impact heeft op een mens die veranderd van gender (man naar vrouw of vrouw naar man) Ik heb het al volop gezien in programma's over trangenders, de impact van het nemen van hormonen is zeer groot - en men voelt dat echt - de transgenders die van man naar vrouw gaan vertellen allemaal dat ze plots gevoeliger worden en dat ze zelfs soms eerder huilen iets wat ze daarvoor niet hadden. Idem met vrouwen die naar man gaan, ze krijgen mannelijke hormonen en merken dat ook zeer sterk, ze worden wat harder en voelen echt de testosteron.
Dus
de thuis schrijvertjes hebben het zeer goed begrepen hoe een transitie werkt en vooral hoe de impact van hormonen een persoon toch wel voor een groot stuk veranderd. Het blijft ergens dezelfde persoon maar met toch veranderingen in het karakter. Met andere woorden Kaat klopt.
Net zoals Luc klopt door zijn hersenbeschadiging opgelopen door zuurstof gebrek na zijn zelfmoord poging.
PS
Hopelijk wordt dit nu niet verplaatst - want ook al gaat dit meer even over transgenders toch is het relevant voor het personage en als reactie op wat iemand schreef.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Luc had gelijk dat Franky van n lelijke vent naar n knappe vrouw is veranderd 

0 x
-
- x 435
Jij bent nog geen haar veranderd: je schrijft nog steeds (voora)l over het uiterlijke van personages en mensen.johan1969 schreef:Luc had gelijk dat Franky van n lelijke vent naar n knappe vrouw is veranderd

Maar ik schoot wel in de lach toen ik die uitspraak van Luc hoorde. en ik vroeg mij tezelfdertijd af wat Kaat daarbij dacht?
0 x
-
- Poster rang 1
Het uiterlijk is dan ook een essentieel onderdeel van de personages om de verhaallijnen tot bloei te laten komen.
0 x
-
- x 435
Dat is een excuus.... geen goed, vind ik.Lolplayer schreef:Het uiterlijk is dan ook een essentieel onderdeel van de personages om de verhaallijnen tot bloei te laten komen.
0 x
-
- Nog geen rang
Sorry maar ik wil er toch nog iets over zeggen. In de serie zegt iemand die mentaal niet helemaal in orde is zoiets. Maar ik veronderstel dat u wel mentaal in orde bent. Dan vind ik het niet kunnen dat u hier zomaar komt zeggen dat die acteur ne lelijke vent is, want dat is wel hetgeen u zegt ! Hoe zou u u voelen als ze dit op internet over u zouden zeggen ??? Ik weet dat het hier over Kaat gaat maar ik vond deze uitspraak TE ERG om zo te laten !!!!!johan1969 schreef:Luc had gelijk dat Franky van n lelijke vent naar n knappe vrouw is veranderd
0 x