Ronde van Vlaanderen

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Plaats reactie
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Ronde van Vlaanderen

Bericht door lord F. »

Deze week loopt op Canvas een paar heruitzendingen van legendarische edities van de Ronde van Vlaanderen met gisteren net de editie van 1989 waar Edwig Van Hooydonck z'n eerste overwinning boekte. :)

Het viel me precies op dat de wielerverslaggeving toch serieus veranderd is in de loop der jaren. :) Je kon je precies nog voorstellen dat de verslaggevers tijdens de rit een kopje thee aan het drinken waren. Zo weinig beleving zat er toen in op de cruciale momenten.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
RWSBfan
Poster rang 1
Poster rang 1

Re: Ronde van Vlaanderen

Bericht door RWSBfan »

Ik ben zowiezo geen koersliefhebber,en die Ronde wordt vooral politiek gezien gebruikt door de n-va en VB om te tonen hoe mooi hun vlaanderen wel niet is.Ik zit die dag op een stripbeurs :)
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

RWSBfan schreef:Ik ben zowiezo geen koersliefhebber,en die Ronde wordt vooral politiek gezien gebruikt door de n-va en VB om te tonen hoe mooi hun vlaanderen wel niet is.Ik zit die dag op een stripbeurs :)
Oei, wat een enge visie. Ik heb de Ronde van Vlaanderen nog nooit geassocieerd met politiek, laat staan met de NV-A of Vlaams Belang.

Associeer jij alles waar "Vlaanderen" in voorkomt met extreem-rechts?
0 x
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Glenny »

lord F. schreef:Deze week loopt op Canvas een paar heruitzendingen van legendarische edities van de Ronde van Vlaanderen met gisteren net de editie van 1989 waar Edwig Van Hooydonck z'n eerste overwinning boekte. :)

Het viel me precies op dat de wielerverslaggeving toch serieus veranderd is in de loop der jaren. :) Je kon je precies nog voorstellen dat de verslaggevers tijdens de rit een kopje thee aan het drinken waren. Zo weinig beleving zat er toen in op de cruciale momenten.
er is wel één constante... Michel Wuyts & José De Cauwer presenteren het al zo'n 47 jaar samen :bye:
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Glenny schreef:
lord F. schreef:Deze week loopt op Canvas een paar heruitzendingen van legendarische edities van de Ronde van Vlaanderen met gisteren net de editie van 1989 waar Edwig Van Hooydonck z'n eerste overwinning boekte. :)

er is wel één constante... Michel Wuyts & José De Cauwer presenteren het al zo'n 47 jaar samen :bye:
Wel; toen nog niet. :)
Mark Van Lombeek was toen nog dé wielerverslaggever en viel me op dat Marc Uyterhoeven de verliezers op het podium kon interviewen tijdens de nog niet bestaande ceremonie.
En José De Cauwer was toen nog ploegleider van Greg LeMond. ;)
0 x
RWSBfan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door RWSBfan »

@ lord F.: ik ben inderdaad een eng manneke.Mag me enerzijds ni opjagen voor mijn hart in sport,politiek,...maar anderzijds moet ik me tijdig ontspannen. :roll:
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Flash forward gisteren naar 2010 met de editie die als achtergrond diende voor de serie De Ronde. :)
0 x
Plaats reactie